Komercjalizacja

W 11 krokach o komercjalizacji na PB

studenci w laboratorium na Wydziel Elektrycznym

Doktoranci podczas pracy w laboratorium

pracownik naukowy podczas pracy w laboratorium

  1. Politechnika Białostocka prowadzi szereg projektów o charakterze komercyjnym przy współpracy z przedsiębiorcami i innymi uczelniami z regionu i kraju.
  2. Świadomość praktycznego zastosowania wyników prac B+R prowadzonych na uczelni jest priorytetem, a działania związane z komercjalizacją mają być fundamentem do budowania przewagi konkurencyjnej naszych rynkowych partnerów.
  3. W celu skutecznego prowadzenia działań związanych z komercjalizacją, zarówno pośrednią (tworzenie spółek typu spin-off i spin-out), jak i bezpośrednią (sprzedaż i licencjonowanie wiedzy uczelni) Politechnika Białostocka, w 2011 roku, powołała do życia spółkę celową: Instytut Innowacji i Technologii Politechniki Białostockiej Sp. z o.o.
  4. Do głównych zadań Instytutu należy komercjalizacja wyników prac B+R, współpraca z przemysłem na zasadzie prowadzenia prac zleconych o charakterze naukowym i badawczym, produkcja metalowa o charakterze prototypowym, unikalnym i jednostkowym, a także nadzór nad działalnością Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości i Wybranych Nowych Technologii Politechniki Białostockiej.
  5. Spółka realizuje około 100 prac o charakterze B+R rocznie, a tendencja współpracy w ostatnich latach dynamicznie rośnie.
  6. W chwili obecnej w portfelu Instytutu znajduje się 5 spółek typu spin-off oraz kilka (średniorocznie 3 do 5) skutecznych wdrożeń na zasadzie komercjalizacji bezpośredniej.
  7. Współpraca z Instytutem pozwala przedsiębiorcom na szybki, skuteczny i relatywnie tani dostęp do wiedzy oraz infrastruktury Uczelni, co pozwala na realizację nawet najbardziej złożonych projektów badawczych na potrzeby działalności biznesowej.
  8. Oferta spółki doskonale wpisuje się w wymagania stawiane przedsiębiorcom w procesie pozyskiwania finansowania ze źródeł unijnych oraz pozwala na płynną współpracę w trakcie realizacji poszczególnych projektów.
  9. Wybór formy komercjalizacji wiedzy, która jest w posiadaniu Uczelni, czas realizacji poszczególnych zadań, ich cena oraz jakość stanowią każdorazowo przedmiot negocjacji z partnerami biznesowymi, co stanowi odpowiedź na istniejące potrzeby biznesu, ogranicza formalności do niezbędnego minimum i pozycjonuje Politechnikę Białostocką jako równego partnera dla przedsiębiorców w procesach rozwojowych, inwestycyjnych i bieżących działaniach operacyjnych.
  10. Szeroki wachlarz kompetencji naukowców oraz infrastruktury poszczególnych 7 Wydziałów uczelni jest ofertą, która doskonale wpisuje się w potrzeby każdego przedsiębiorcy, który postrzega współpracę ze środowiskiem naukowym jako fundament konkurencji rynkowej.
  11. W celu nawiązania kontaktu i zapoznania się ze szczegółami i możliwościami nawiązania współpracy zapraszamy na stronę Instytut Innowacji i Technologii.

 

Na skróty
× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.