W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Partnerstwa współpracy

Projekty realizowane

Celem projektu jest opracowanie narzędzi IT usprawniających realizację w sposób bezpieczny i rzetelny egzaminów w formie zdalnej.Liderem projektu jest Politechnika Białostocka, partnerami: The Neapolis University of Paphos (Cypr), University of Piraeus Research Center (Grecja), Unimed – Unione Delle Universita Del Mediterraneo (Włochy), Enoros Consulting Ltd. (Cypr).

Kierownik projektu ze strony PB – prof. dr hab. inż. Joanna Ejdys

Wartość projektu: 184 762,00 EUR 

Celem projektu CityGo jest stworzenie metodologii i materiałów dydaktycznych, które umożliwią uczelniom wyższym realizację wysokiej jakości kształcenia typu „problem-based training” w środowisku cyfrowym.Liderem projektu jest Vilnius College of Technologies and Design (VTDK) (Litwa). Partnerzy: Politechnika Białostocka, Maieutica cooperativa de ensino superior crl (ISMAI) (Portugalia), University of Flensburg (EUF)(Niemcy), University of Pardubice (Czechy).

Kierownik projektu ze strony PB – dr inż. arch Adam Jakimowicz

Wartość udziału PB w projekcie: 19 630,00 EUR

Celem projektu jest opracowanie zestawu modułów laboratoryjnych skoncentrowanych na szkoleniu studentów inżynierii biomedycznej. Studenci będą mieli możliwość uczestniczenia w zajęciach laboratoryjnych w oparciu o realistyczne scenariusze, bez konieczności udawania się do ośrodków szpitalnych.Liderem projektu jest Universidad de la iglesia de deusto entidad religiosa (Hiszpania). Partnerzy: Politechnika Białostocka, Ecola superieure des technologies industrielles avancees (France), Fundacion universidad Francisco de vitoria (Hiszpania).

Kierownik projektu ze strony PB – prof. dr hab. inż. Jolanty Pauk

Wartość udziału PB w projekcie: 40 963,00 EUR

Projekt e-MentEdu ma na celu zaprojektowanie i opracowanie nowych kwalifikacji zawodowych do wsparcia kształcenia ustawicznego. Partnerzy zrealizują pakiet edukacyjny do e-mentoringu poprzez spersonalizowanie ścieżki uczenia się w środowisku online.Liderem projektu jest Rezekne Academy of Technologies (Łotwa). Partnerzy: Politechnika Białostocka, Burgas Free University (Bułgaria), Ecoistituto del Friuli Venezia Giulia (Włochy), Jekabpils Agrobusiness College (Łotwa), A & A Emphasys Interactive Solutions Ltd, (Cypr).

Kierownik projektu ze strony PB – dr hab. Ewy Glińskiej, prof. PB

Wartość udziału PB w projekcie: 19 605,00 EUR

 

ICT_EDUPAND – Holistic approach towards problem-based ICT education based on international cooperation in pandemic conditionsOkres realizacji projektu: 01.06.2021-31.05.2023

Budżet projektu: 234 700,00 EUR

Strona internetowa projektu: ictedupand.pb.edu.pl

Kontakt: ictedupand [at] pb.edu.pl

Projekt realizowany będzie przez pracowników Wydziału Elektrycznego. W ramach projektu zostało zawiązane partnerstwo z University of Nis, (Serbia), Norwegian University of Science and Technology, (Norwegia) i University of Ruse “Angel Kanchev”,(Bulgaria).

Cele projektu

Zaplanowane działania w projekcie mają na celu zmotywować studentów do aktywności na wykładach, określić metody nauczania i uczenia się dają najlepsze rezultaty w warunkach pandemii, jak zorganizować ćwiczenia laboratoryjne, jak obiektywnie ocenić wiedzę uczniów na egzaminach. Ogólnym celem Projektu jest wzmocnienie potencjału europejskich uczelni w zakresie kształcenia studentów w warunkach pandemii, przy czym cel ten zostanie osiągnięty poprzez zastosowanie podejścia holistycznego poprzez wzajemną współpracę transnarodową czterech partnerów. Holistyczne podejście obejmuje zestaw działań takich jak: nowatorska metodologia nauczania, opracowanie nowych programów kursów, edycja materiałów cyfrowych (podręczniki, raporty, zadania, ćwiczenia, testy itp.), pisanie podręczników i szkolenie nauczycieli akademickich w celu zaangażowania ich w nowy sposób nauczania.

Rezultaty projektu
  • utworzenie zasobów cyfrowych w celu opracowania metodologii problemowej w warunkach pandemii. Innowacyjna metodologia zostanie wsparta odpowiednimi prezentacjami cyfrowymi. Metodologia będzie oparta na przykładzie wybranych kursów ICT, dość ogólnie i może być z powodzeniem stosowana w każdym obszarze szkolnictwa wyższego,
  • powstanie zasobów cyfrowych w kształceniu nauczycieli w zakresie nabywania nowych umiejętności związanych z metodologią problemową. Szczegółowe harmonogramy, prezentacje i nagrane filmy będą dostępne na stronie internetowej projektu,
  • powstanie cyfrowych zasobów dydaktycznych w wybranych obszarach ICT, mających zastosowanie do grupy kursów problemowych. Co najmniej osiem kursów zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do nauczania opartego na projektach. Niektóre z kursów to: Obwody elektryczne (podstawy inżynierii elektrycznej / elektronicznej), internet rzeczy (technologie komunikacyjne), zaawansowane sieci komunikacji mobilnej, transformacja cyfrowa i przemysł 4.0, inteligentne sieci i energia odnawialna, praktyka laboratoryjna, sieci telekomunikacyjne, Modelowanie i symulacja systemów komunikacyjnych. Kursy będą organizowane i prowadzone zgodnie z metodologią projektową. Zostaną utworzone prezentacje wykładów, wypowiedzi projektowe, ćwiczenia laboratoryjne i testy egzaminacyjne online,
  • napisanie i opublikowanie 3 książek w celu umożliwienia studentom śledzenia wykładów online i przygotowywania egzaminów w warunkach pandemii. Zostanie opracowany i zaprezentowany podręcznik „Pomiary w telekomunikacji” który będzie używany na kursach BUT Instrumentation & Measurements oraz na UNI for Laboratory Practicum. Zostanie również opracowany skrypt do ćwiczeń studentom Obwody elektryczne związane głównie z praktyką przemysłową i użyteczną. Podręcznik Transformacji Cyfrowej i Przemysłu 4.0 będzie przygotowany głównie do użytku w UR. W uczelniach partnerskich zostanie zredagowany zbiór projektów laboratoryjnych studentów dzielących się najlepszymi praktykami. Na początku książki napisany zostanie krótki opis związany z pracą w laboratorium, prezentacją wyników pracy laboratoryjnej oraz przygotowaniem raportu itp.

 

ADD-ON_SKILLS – Advanced Digital Design course ON modern buildings developing SKILLS for young engineersOkres realizacji projektu: 01.06.2021-31.05.2023

Budżet projektu: 261 018,00 EUR

Strona internetowa projektu: addonskills.pb.edu.pl

Kontakt: addonskills [at] pb.edu.pl

Projekt realizowany będzie przez pracowników Wydziału Budownictwa i Nauk o Środowisku. W ramach projektu zostało zawiązane partnerstwo z Universidad de Córdoba (Hiszpania), Universita Degli Studi di Firenze (Włochy), Vilniaus Technologiju ir Dizaino Kolegija Lithuania, Rezeknes Tehnologiju Akademija, (Łotwa) oraz Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa Oddział w Białymstoku Poland.

Zaplanowane działania w projekcie to między innymi: krótki trening dla kadry (co najmniej 20 uczestników), 1 nowy kurs dla 20 studentów z 5 krajów (zawierający wirtualną część), 40 godzin zajęć (zawierających laboratoria, zajęcia praktyczne oraz prace indywidualną oraz pracę w zespołach projektowych) w Polsce, 40 godzin rocznie zajęć online (co najmniej 4 e-moduły dotyczące energii, IoT, BIM, efektywności energetycznej budynków itp., co najmniej 4 e-labs z otwartym dostępem online, 2 wizyty w przedsiębiorstwach, wymiana know-how w obszarze tematycznym projektu, udział przedsiębiorstw w przygotowaniu materiałów (co najmniej 2 firmy).

Rezultaty projektu
  • syllabus kursu ADD-ON_SKILLS
  • książka (drukowana i e-book zawierająca monografię i przewodnik związany z materiałami kursu) po angielsku
  • prezentacja dotycząca rezultatów projektu na konferencji w UE
  • wydarzenia upowszechniające (co najmniej 300 uczestników)
  • mobilność co najmniej 6 nauczycieli (w celu nauczania kursu na BUT i pracy nad ewaluacja materiałów/narzędzi)
  • co najmniej 3 nauczycieli BUT i trenerów zaangażowanych w proces nauczania podczas kursu ADD-ON_SKILLS.

E-Coach – Towards e-coaching, the first step to build trust with a digital coachOkres realizacji projektu: 01.03.2021 – 28.02.2023

Budżet projektu: 254 729,00 EUR

Projekt realizowany będzie przez pracowników Wydziału Informatyki. W ramach projektu zostało zawiązane partnerstwo z Universitaet Leipzig (Niemcy), Polytechneio Kritis (Grecja) oraz Tampereen Ammattikorkeakoulu oy Finland (Finlandia).

Zaplanowane działania w projekcie to między innymi stworzenie innowacyjnej metody dydaktycznej E-Coach, przygotowanie kursów na platformie e-learningowej dla nauczycieli akademickich oraz studentów, a także przygotowanie przykładowych kursów realizowanych na podstawie wypracowanej metody edukacyjnej (na przykładzie przedmiotów ścisłych oraz multidyscyplinarnych). W projekcie zaplanowano zorganizowanie trzech wydarzeń szkoleniowych, w ramach których partnerzy będą dzielić się swoją wiedzą oraz testować wypracowane rozwiązania, czego efektem będą rezultaty pracy intelektualnej. Zaplanowano również wydarzenia upowszechniające rezultaty projektu oraz spotkania projektowe u każdego z partnerów.

Rezultaty projektu
  • publikacja przewodnika użytkownika wideo z pilotażowymi przykładami kursów e-coachingu
  • zaangażowanie w realizację projektu ok 10 pracowników uczelni
  • udział nauczycieli i studentów w krótkich praktykach, kursie e-coachingu oraz zajęciach po zakończeniu realizacji projektu
  • publikacje w formie referatów
  • uczestnicy wydarzeń upowszechniających
  • użytkownicy zalogowani w systemach e-learningowych dostępnych na stronach partnerów

FUTURES – Future laboratories for professional and personal developmentOkres realizacji projektu: 01.09.2020-31.08.2023

Budżet projektu: 398 173,00 EUR

Strona internetowa projektu: futuresproject.pb.edu.pl

Partnerami Politechniki Białostockiej są naukowcy z Sieci Badawczej Łukasiewicz oraz pracownicy instytucji z Grecji, Wielkiej Brytanii, Holandii i Włoch.

Cele projektu

Celem projektu jest opracowanie innowacyjnych, zorientowanych na przyszłość procesów, narzędzi i metod, które będą wspierać rozwój osobisty i zawodowy wśród europejskich studentów, początkujących naukowców i licealistów, w tym także tych, którzy aspirują do podjęcia studiów. Istnieje coraz większa zgoda co do znaczenia wysokiej jakości umiejętności adaptacyjnych jako środka wspierającego jednostki w zdobywaniu i rozwijaniu kompetencji kluczowych. I odwrotnie, duża część tych kompetencji przekrojowych i „miękkich umiejętności ”to rozwój zintegrowanych i innowacyjnych sposobów wspierania rozwoju osobistego, odporności, adaptacji i krytycznego myślenia.

Ponieważ Futures Literacy zwiększy liczbę osób posiadających zdolność do „wykorzystywania przyszłości (-ów)” do badania teraźniejszości, projekt ma na celu przyjęcie takiej metodologii również w celu wspierania rozwoju zawodowego. Innymi słowy, materiały szkoleniowe opracowane w ramach projektu umożliwią osobom uświadomienie sobie, że ich wyobrażenia o przyszłości (założenia antycypacyjne) mają znaczący wpływ na (ograniczanie lub otwieranie) ich dzisiejszych działań i wyborów.

Cele projektu
  • Prowadzenie badań nad wzajemnymi powiązaniami wyróżniających się obszarów – mianowicie przyszłej umiejętności czytania i pisania, przewidywania, rozwoju osobistego i zawodowego oraz sztuk teatralnych;
  • Zidentyfikowanie braków w umiejętnościach, dotyczących przyszłych umiejętności czytania i pisania, wspólnych dla krajów partnerskich, które uniemożliwiają uczniom osiągnięcie pełnego potencjału, z osobistego i zawodowego punktu widzenia;
  • Przyczynianie się do innowacji poprzez opracowywanie, dostosowywanie i testowanie narzędzi i metod prognozowania (w tym zorientowanych na przyszłość pedagogiki opartej na wynikach) istotnych dla rozwoju zawodowego;
  • Wzmocnienie wymiany wiedzy i praktyk na temat prognozowania i umiejętności czytania i pisania przyszłości między kluczowymi organizacjami, promowanie uczenia się przez całe życie i doradztwo oraz rozwój zawodowy młodych ludzi;
  • Ułatwianie większego uznania przyszłych umiejętności czytania i pisania na poziomie europejskim w zainteresowanych społecznościach.

Proponowany projekt wzywa do ustanowienia ugruntowanego partnerstwa, składającego się z ekspertów i praktyków z dziedzin foresightu, umiejętności czytania i pisania przyszłości, sztuk teatralnych i rozwój osobisty i zawodowy, który obejmie następujące działania projektowe: działania badawcze, opracowanie dwóch zestawów narzędzi Foresight, jednego dla studentów uniwersytetu oraz Early Stage Researchers, druga dla uczniów szkół średnich. Te zestawy narzędzi będą również zawierać podręczniki szkoleniowe, aby umożliwić innym nauczycielom i doradcom powtórzenie ich treści zaplanowanych kursów szkoleniowych. Cała zawartość kursu będzie pilotowana w 4 krajach (Polska, Holandia, Grecja i Wielka Brytania), a następnie zostanie poprawiona zgodnie z informacją zwrotną otrzymaną od uczestników.

Metodologia, która zostanie zastosowana przy realizacji projektu, obejmuje:

  • Realizację badań i analizę potrzeb dowodowych;
  • Projektowanie materiałów i narzędzi do rozwijania umiejętności (zestaw narzędzi);
  • Realizacja wydarzeń upowszechniających w celu rozpowszechniania wyników badań i zestawu narzędzi.

GLOCAL- Innowacyjne kształcenie przyszłych inżynierów odpowiadające na potrzebby współczesnych miastOkres realizacji projektu: 01.09.2019 – 31.12.2022

Budżet projektu: 300 860,00 EUR

Nr umowy o dofinansowanie: 2019-1-PL01-KA203-065654

Strona internetowa projektu: glocal.pb.edu.pl

Kontakt: glocal [at] pb.edu.pl

Projekt realizowany przez Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku wspólnie z Universidad Politecnica de Madrid (Hiszpania), Klaipedos Valstybine Kolegija (Litwa), przy wsparciu wielu firm i przedsiębiorstw z tych dwóch krajów.

Cele projektu

GLOCAL to projekt, który nauczy przyszłych inżynierów myśleć globalnie i działać lokalnie. Odpowiada na aktualne potrzeby europejskiego rynku pracy poprzez zmiany w systemie szkolnictwa wyższego. Uwzględnia potrzeby poprawy standardu życia w miastach, oczekiwania kierowane do branży inżynierskich, dostępność technologii ITC oraz konieczność większej mobilności zawodowej. Ocena dotychczasowych umiejętności absolwentów uczelni technicznych wykazała braki kompetencji w zakresie współpracy w zespołach wielobranżowych zajmujących się złożonymi projektami interdyscyplinarnymi, odpowiadającymi na skomplikowane uwarunkowania lokalizacyjne, techniczne, społeczne, prawne, ekologiczne, ochrony dziedzictwa kulturowego, kształtowania wizerunku i marki, dotyczącymi poprawy jakości życia w mieście.

Rezultaty projektu

Projekt GLOCAL promuje wśród uczestników szkół letnich poszerzanie interdyscyplinarnej wiedzy technicznej, kompetencji językowych oraz pracy w zespołach międzynarodowych. Konsorcjum 3 europejskich uczelni zrealizuje główny cel projektu. Kadra akademicka uczelni partnerskich zostanie przeszkolona na krótkich szkoleniach metodycznych, gdzie nastąpi podniesienie jej umiejętności nowoczesnego kształcenia, a także wymiana interdyscyplinarnej wiedzy i nawiązanie kontaktów naukowych. Najważniejszym efektem projektu będzie innowacyjna szkoła letnia (realizowana w systemie edukacji mieszanej), w postaci 2 części kursu wraz z nauczycielami (2 tygodnie w Hiszpanii i 2 tygodnie w Polsce/Litwie) oraz 3-tygodniowej części e-learningowej (3 moduły). Opracowane w konsorcjum metody kształcenia (autorskie materiały dydaktyczne, e-laboratoria) zostaną przetestowane na dwóch grupach po 24 studentów (8 studentów z każdej uczelni, z wydziałów inżynieryjnych) latem 2020 i 2021.

Uczestnicy projektu GLOCAL (studenci, nauczyciele) poszerzą swoją interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności, poprawią umiejętności językowe, kompetencje pracy w zespole, poznają wartości kulturowe miast i państw uczelni partnerskich. Administracja samorządowa, producenci, środowisko zawodowe inżynierów zyskają możliwość wpływu na proces kształcenia i jednocześnie poszerzenia własnej wiedzy. Projekt przewiduje wiele imprez w krajach partnerstwa, skierowanych do różnych odbiorców (studentów, kadry akademickiej, naukowców, uczniów szkół średnich, producentów, inżynierów różnych branż, władz samorządowych, administracji państwowej). Celem imprez będzie promowanie rezultatów GLOCAL, idei programu Erasmus+ oraz zachęta do ich wykorzystania w osobistym kształceniu, podnoszeniu kompetencji, rozwoju naukowym i kursach organizowanych przez inne uczelnie. Rezultaty projektu zostaną przekazane władzom uczelni jako moduł kształcenia, który może zostać wykorzystany do poszerzenia oferty uczelni. Ponadto projekt zakłada rozpowszechnianie rezultatów pracy naukowej wśród lokalnej i regionalnej administracji samorządowej, aby wspomóc podejmowanie przez nie decyzji planistycznych i inwestycyjnych służących poprawie standardu życia w miastach i ich rozwojowi gospodarczemu.

 

Projekty zrealizowane

DICCMEM – Opracowanie i wprowadzenie modelu kompetencji komunikacyjnych w celu ulepszenia i utrzymania sieci mentorów biznesowych

Okres realizacji projektu: 01.10.2019 – 30.09.2021

Budżet projektu: 94 400,00 EUR

Cele projektu

Celem projektu jest zbadanie barier w kompetencjach komunikacyjnych między mentorami a podopiecznymi oraz zaproponowanie rozwiązań, które pozwolą ulepszyć i utrzymać sieć mentorów biznesowych za pomocą technologii komunikacyjnych.
Projekt ma charakter interdyscyplinarny, ponieważ zgodnie z klasyfikacją OECD odnosi się bezpośrednio do takich dziedzin nauki, jak ekonomia, przedsiębiorczość, komunikacja oraz technologia informacyjna. Projekt obejmuje następujące badania naukowe: studium wykonalności technicznej i ekonomicznej oraz studium badań przemysłowych.

    Działania w ramach projektu:

  • Studium wykonalności technicznej i ekonomicznej modelu kompetencji komunikacyjnych dla sieci mentorów biznesowych;
  • Teoretyczne studia literaturowe, badanie i porównanie specyfiki pracy mentora na Łotwie i za granicą;
  • Wywiady z uczestnikami sieci mentorów biznesowych (mentorami i podopiecznymi);
  • Wywiady, kwestionariusz z ekspertami;
  • Mobilność, wymiana doświadczeń z zagranicą;
  • Opracowanie modelu inteligentnych kompetencji komunikacyjnych dla sieci mentorów biznesowych;
  • Opracowanie skutecznej metodologii komunikacji i współpracy dla sieci mentorów biznesowych;
  • Pilotażowa grupa mentorów i podopiecznych do oceny skutecznej metodologii komunikacji;
  • Tworzenie podręcznika mentorskiego;
  • Publikowanie oryginalnych artykułów naukowych w czasopismach lub materiałach konferencyjnych zawartych w bazach Web of Science lub SCOPUS (lub innych);
  • Opracowanie wspólnej monografii;
  • Rozwój sieci między partnerami.

Aby mentor mógł działać, konieczna jest komunikacja, która jest kluczem do udanej przedsiębiorczości. Bez względu na to, czy komunikacja ma charakter wewnętrzny czy zewnętrzny, poziomy czy pionowy, wszystkie formy komunikacji w środowisku przedsiębiorczym pomagają zwiększyć efektywność i poprawić wydajność organizacji. Kluczowym celem komunikacji jest zapewnienie, że wiadomość jest zrozumiana w sposób, w jaki pierwotnie miała na celu dotarcie do odbiorców. Dlatego komunikacja może być zarówno werbalna, jak i wizualna – jest to ciągły proces, podczas którego zachodzi interakcja między komunikatorem, kanałem, komunikatem i komunikacją. Istotnym elementem komunikacji jest efekt lub odpowiedź komunikacyjna, która wskazuje, czy wiadomość dotarła do odbiorców i czy cel komunikacji zostanie osiągnięty.

Grupa docelowa reprezentuje kilka dziedzin: środowisko badawcze i akademickie: naukowcy, studenci, pracownicy naukowi nauk społecznych, a także pracownicy zaangażowani w badania; Środowisko przedsiębiorcy: przedsiębiorcy ze wszystkich krajów, którzy chcą uczestniczyć w biznesie działania sieci mentorów jako mentorów i podopiecznych; interesariusze przedsiębiorstwa – pracownicy, klienci, partnerzy biznesowi; przedsiębiorcy jako użytkownicy metodologii komunikacji sieci mentorów biznesowych; Społeczeństwo: społeczeństwo jako całość, ponieważ przedsiębiorczość w regionie wpływa na każdego mieszkańca poprzez tworzenie nowych miejsc pracy, poprawę sytuacji gospodarczej w regionie, co zwiększa siłę nabywczą mieszkańców, kwoty podatków płaconych władzom lokalnym i krajowym.

Metodologia i podział pracy będą symetryczne, a podobne działania na rzecz rozwoju dorobku intelektualnego będą realizowane równolegle w krajach uczestniczących. Mówiąc bardziej szczegółowo, oczekiwany wpływ na organizacje uczestniczące będzie: w projekt zaangażowanych będzie ponad 20 pracowników; zatrudnienie personelu badawczego; podnoszenie kompetencji w dziedzinie komunikacji; zacieśnianie stosunków międzynarodowych; dalsza współpraca w badaniach. Projekt zastosuje podejście oparte na kompetencjach i oceni ich jakość, wpływ i znaczenie. Może to przyczynić się do wyższej jakości kształcenia i szkolenia oraz wspierać przepuszczalność różnych ścieżek kształcenia i szkolenia. Oczekiwane wyniki projektu będą zatem skutecznymi rozwiązaniami w zakresie rozwoju sieci mentorów biznesowych we wszystkich krajach: przeprowadzone badanie modelu kompetencji komunikacyjnych; opracowane model kompetencji i metodologię inteligentnej komunikacji; opracowany podręcznik mentoringu; oryginalne artykuły naukowe opublikowane w czasopismach lub materiałach konferencyjnych.

Liderem projektu jest: Rezeknes Tehnologiju Akademija, Łotwa

Partnerami projektu są:

  1. Politechnika Białostocka, Polska
  2. Utenos kolegija, Litwa
  3. Burgaski Svoboden Universitet, Bułgaria
  4. Ecoistituto del Friuli Venezia Giulia, Włochy
  5. Latvijas Lauku Konsultaciju Un Izglitibas Centers, Łotwa

Milan-Multifunctional Innovative Learning Assisting Network for VET in Advanced Manufacturing

Okres realizacji projektu: 01.11.2018 – 31.10.2021

Budżet projektu: 348 444,00 EUR

Strona internetowa projektu: milan-project.eu

Projekt jest realizowany przez Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej wspólnie z Polytechneio Kritis (Grecja), Technicka Univerziata v Kosiciach (Słowacja), Spojena skola Juraja Henischa (Słowacja), Tallinna tehnikaulikool (Estonia) oraz Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP.

W ramach przedsięwzięcia zaplanowano przygotowanie programu szkolenia zawodowego w zakresie robotyki przemysłowej oraz robotyki usługowej w zastosowaniach przemysłowych oraz zestawu materiałów szkoleniowych w formie książki i w formie elektronicznej (dedykowany kanał youtube – Po 2-3 krótkie filmy do każdej lekcji, przewodniki, manuale) we wszystkich językach partnerów oraz po angielsku. Stworzona zostanie Wielofunkcyjna szkoleniowo-treningowa platforma ICT obejmująca system e-learningowy, lekcje na urządzenia mobilne, ćwiczenia interaktywne (z wykorzystaniem VR, AR, multiuser), filmy na PC, tablety, smartphony (również z elementami VR, AR). Całość oparta będzie na wypracowanej przez partnerów metodologii szkoleniowej.

The FoF-Designer: Digital Disign Skills for Factories of the Future

Okres realizacji projektu: 01.01.2019 – 31.12.2021

Budżet projektu: 999 259,00 EUR

Nr umowy projektu: 2018-2553/001-001

Strona internetowa projektu: digifof.eu

Cele projektu

Celem projektujest stworzenie sieci środowisk szkoleniowych, w których uczelnie wyższe, przedsiębiorstwa i instytucje szkoleniowe opracują profile umiejętności, koncepcje szkoleń, jak również materiały do projektowania wybranych aspektów Fabryki Przyszłości (FoF).

Rezultaty projektu
  • stworzenie sieci środowisk szkoleniowych w celu opracowania profili umiejętności, koncepcji szkoleń, jak również materiałów do projektowania wybranych aspektów Fabryki Przyszłości (FoF).
  • stworzenie edukacyjnych i eksperymentalnych laboratoriów OMiLAB4FoF, w których możliwe będzie prowadzenie eksperymentów oraz nauczanie praktyczne w zakresie aspektów FoF.

Laboratoria będą wyposażone w narzędzia modelowania, symulacji i analizy ukierunkowane na: (1) strategiczne aspekty FoF, jak innowacyjne modele biznesowe, systemy produktowo-usługowe (product-service systems, PSS), design thinking czy crowd-production; (2) aspekty procesowe, jak zarządzanie procesami biznesowymi, zarządzanie architekturą korporacyjną czy zarządzanie cyklem życia produktu oraz (3) aspekty systemowe obejmujące takie zagadnienia jak fabryka cyfrowa, projektowanie produktów, CPS i embedded intelligence oraz zarządzanie bezpieczeństwem.

Dyscypliny, do których odnosi się sieć to: inżynieria (projektowanie i inżynieria produktu, automatyka, embedded systems itp.), administracja biznesu, informatyka, zarządzanie systemami informatycznymi, zarządzanie przemysłowe, zarządzanie łańcuchem dostaw i logistyka oraz nauki o usługach. Sektorowe ukierunkowanie DigiFoF koncentruje się w dziedzinie produkcji.

Projekt realizowany przez Politechnikę Białostocką w partnerstwie z:

  • University Lucian Blaga Sibiu, Rumunia (Lider Projektu)
  • Ecole Nationale Supérieure des Mines de Saint Etienne (EMSE), Francja
  • University of Bergamo, Włochy
  • University of Oulu, Finlandia
  • BOC Information Technologies Consulting Sp. z o.o., Polska
  • Continental Automotive Systems SRL, Rumunia
  • CLEXTRAL, Francja
  • ViaMéca, Francja
  • International Centre for Resources and Innovation for Sustainable Development, Francja
  • Associazione Fabbrica Intelligente Lombardia, Włochy
  • Centrum Promocji Innowacji i Rozwoju, Polska
  • Cluster Metal Manufacturing Transilvania, Rumunia
  • OMiLAB gGmbH, Niemcy
  • Society of Collaborative Networks, Portugalia
European Green Deal for Cities

EGD4cities – European Green Deal for Cities

Okres realizacji projektu: 01.09.2020 – 31.08.2022

Budżet projektu: 191 967,00 EUR 

Źródło finansowania: Program Erasmus+, Call 2020 Round 1 KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices KA204 – Strategic Partnerships for adult education
Nr umowy projektu: 2020-1-EL01-KA204-078877
Strona projektu: www.egd4cities.eu

Cele projektu

Projekt ma na celu między innymi opracowanie materiałów szkoleniowych dla pracowników poszczególnych szczebli samorządu lokalnego w zakresie wdrażania Europejskiego Zielonego Ładu. Działania prowadzone w ramach projektu będą angażowały władze lokalne odpowiedzialne za różne usługi środowiskowe związane z ochroną przed hałasem lub zanieczyszczeniem powietrza, usuwaniem odpadów, edukacją i ochroną konsumentów lub planowaniem miejskim.

Projekt EGD4cities dotyczy wzmocnienia zaangażowania władz lokalnych oraz organizacji pozarządowych na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz zielonej gospodarki między innymi poprzez:

  • podnoszenie wiedzy i rozwijanie kompetencji odnoszących się do funkcjonowania zielonej gospodarki;
  • wspieranie umiejętności przywódczych i kreatywności liderów organizacji;
  • rozwój różnych form edukacji;
  • rozwój zawodowy liderów organizacji i władz lokalnych.

Celem szczegółowym projektu jest zapewnienie dostępu do aktualnej wiedzy oraz podnoszenie kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez wysokiej jakości proces kształcenia w ramach ustawicznego uczenia się osób dorosłych.

Rezultaty projektu

Rezultat 1: Opracowanie metodologii oceny wdrażania lokalnych polityk Europejskiego Zielonego Ładu.
Rezultat 2: Opracowanie e-learningowych materiałów dla 11 modułów szkoleniowych:

  • Zaangażowanie na rzecz realizacji celów klimatycznych UE na lata 2030 i 2050
  • Zapewnienie dostępu do czystej, przystępnej cenowo i bezpiecznej energii
  • Mobilizowanie przemysłu na rzecz czystej gospodarki o obiegu zamkniętym
  • Efektywne wykorzystanie zasobów i energii
  • Zrównoważona i inteligentna mobilność
  • Projektowanie zdrowego i przyjaznego dla środowiska systemu żywnościowego
  • Ochrona i kształtowanie ekosystemów oraz różnorodności biologicznej
  • Dążenie do zerowego poziomu emisji zanieczyszczeń na rzecz nietoksycznego środowiska
  • Finansowanie inwestycji ekologicznych zapewniające sprawiedliwą dystrybucję środków
  • Ekologiczne budżety narodowe
  • Rozwój badań naukowych i wspieranie innowacji

Rezultat 3: Produkcja materiałów wideo – Success Story.
Rezultat 4: Utworzenie wirtualnego Think Tank.

Konsorcjum projektowe
Zespół projektowy
  • dr Andrzej Pawluczuk (WIZ) – kierownik projektu
  • dr inż. Joanna Godlewska (WIZ) – z-ca kierownika projektu
  • dr hab. inż. Katarzyna Halicka, prof. PB (WIZ) – przewodnicząca komitetu sterującego, kierownik ewaluacji wewnętrznej
  • prof. dr hab. inż. Joanna Ejdys (WIZ) – koordynator do spraw upowszechniania wyników projektu
  • dr hab. inż. Elżbieta Broniewicz, prof. PB (WBiNoŚ) – koordynator zadania: Mobilising industry for a clean and circular economy
  • dr Danuta Szpilko (WIZ) – koordynator zadania: Accelerating the shift to sustainable and smart mobility
  • mgr Tomasz Trochimczuk (WIZ) – obsługa techniczna

 
logo partnerów projektu

erasmus logo