Zasady bezpiecznego korzystania
ze służbowej poczty elektronicznej:
regularnie sprawdzaj zabezpieczenia komputera, który wykorzystujesz do obsługi poczty elektronicznej. Jeśli zauważysz jakiekolwiek komunikaty o problemach (np. z programu antywirusowego lub systemu operacyjnego) bezzwłocznie poinformuj o nich obsługę techniczną,
nie loguj się do poczty z nieswoich komputerów i z nieznanych sieci Wi-Fi (sklepy, lotniska, hotele),
do połączenia z serwerem pocztowym wykorzystuj jedynie szyfrowane połączenia (SSL),
upewnij się, że adres strony serwera pocztowego to https://poczta.pb.edu.pl i czy strona zabezpieczona jest certyfikatem (symbol zamkniętej kłódki w pasku adresu przeglądarki),
jeśli korzystasz z poczty za pomocą strony www, to nie zapisuj hasła w przeglądarce i pamiętaj, aby się wylogować,
używaj unikalnego i trudnego do odgadnięcia hasła do skrzynki pocztowej i nie wykorzystuj go w żadnym innym systemie informatycznym,
regularnie zmieniaj hasło do skrzynki pocztowej (zalecamy zmianę hasła co 30 dni),
nie wykorzystuj służbowego konta do spraw prywatnych, korzystaj z różnych kont pocztowych do różnych spraw (oddzielne konta do zakupów, rejestracji w systemach, itp.),
zachowaj czujność i zawsze sprawdzaj nadawcę oraz poprawność pisowni w wiadomości, w szczególności tych oznaczonych jako “SPAM”,
nigdy nie odpowiadaj na prośby o podanie swojego hasła i nie wpisuj go w żadnych formularzach; administrator serwera również nie poprosi o ujawnienie hasła,
nigdy nie odpowiadaj na podejrzane wiadomości i nie klikaj w linki w nich umieszczone, nie otwieraj załączonych do nich plików,
uważaj na wiadomości typu „proszę o wypisanie mnie z listy wysyłkowej” i nie klikaj w linki w nich umieszczone,
jeśli potrzebujesz wysłać jakiekolwiek dane osobowe lub inne dane prawnie chronione (np. zdjęcia dokumentu tożsamości) to wykorzystaj do tego zabezpieczony hasłem załącznik, a hasło do jego otwarcia prześlij odbiorcy inną drogą (np. SMS),
wysyłając wiadomość do wielu odbiorców rozważ wykorzystanie opcji UDW (ukryte do wiadomości), aby bez potrzeby nie ujawniać listy adresatów,
jeśli w poczcie zaczną się pojawiać zwroty z informacją o błędach przy dostarczaniu wiadomości, jak najszybciej zmień hasło i powiadom o tym administratora serwera pocztowego.
×
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.