W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Moodle PB

Czym jest platforma Moodle?

Moodle to najpopularniejszy system zarządzania kształceniem online (LMS ang. Learning Management System). Słowo „Moodle” to skrót nazwy angielskiej –
„Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment” – “Modułowe, Dynamiczne, Zorientowane Obiektowo Środowisko Nauczania”.

Moodle PB to wirtualne środowisko kształcenia, które służy do realizacji nauczania zdalnego, wspomaga proces uczenia się i umożliwia komunikację z uczestnikami kursów. System jest elastycznym rozwiązaniem, które pozwala na tworzenie interaktywnych kursów, publikację materiałów dydaktycznych, tj. tekstów, linków do zasobów, obrazów, tworzenia spotkań online itp. Platforma stwarza możliwość monitorowania wiedzy i umiejętności. Ponadto aktywnie wspiera proces edukacyjny studentów. Platforma e-learningowa Moodle PB spełnia najnowsze standardy SCORM, dzięki czemu w łatwy i szybki sposób można przenosić opracowane treści pomiędzy różnymi rozwiązaniami e-learningowymi.

Użytkownikami platformy Moodle PB są:

  • nauczyciele akademiccy – chcący wykorzystać funkcjonalności platformy Moodle;
  • studenci, doktoranci, słuchacze;
  • władze Uczelni i administratorzy.

Czy jesteś na tym serwisie po raz pierwszy?

Aby zalogować się na platformę Moodle PB, należy przejść na stronę i wybierz „Zaloguj”.

Wszyscy pracownicy i studenci Politechniki Białostockiej, którzy posiadają konto w systemie USOSweb mogą, przy zaznaczonej opcji logowania „CAS”, wybrać przycisk „Zaloguj się”. Zostaniemy przekierowani do strony logowania Centralnego Systemu Uwierzytelniania, na której należy wprowadzić login i hasło. Dane logowania są takie same jak do systemu USOSweb.

Jak utworzyć kurs w Moodle PB? (dot. nauczycieli akademickich)

Kursy w Moodle PB tworzone są z poziomu USOSweb. Po zalogowaniu się na stronie należy przejść do zakładki „Mój USOSweb”, a następnie „Zajęcia pracownika”. Wybierz przedmiot, którego kurs ma być utworzony w Moodle. W części „Moodle” pojawia się możliwość „utwórz kurs w Moodle” z możliwością wyboru grup. Wybierz i czekaj na potwierdzenie jego założenia. Informacja o tym, że kurs jest gotowy pojawi się w systemie USOSweb wraz z linkiem „przejdź do kursu w Moodle”. Nazwa kursu oraz jego uczestnicy (wraz z prowadzącym) zostaną wyeksportowani do Moodle PB.

Instrukcje obsługi dostępne są na stronie: Moodle podręcznik — Docs UCI PB – dokumentacja

Helpdesk

Zgłoszenia dot. pracy w serwicie Moodle należy wysyłać przy pomocy formularza lub wysyłając na adres mailowy: moodle@uci.pb.edu.pl. Pozwoli to na szybszą reakcję i przekierowanie zgłoszenia do właściwej osoby.

 

Prawo uczelniane:

Zarządzenie nr 1179 Rektora Politechniki Białostockiej z dnia 29 wrześnie 2020 roku

Zarządzenie nr 1171 Rektora Politechniki Białostockiej z dnia 17 wrezśnia 2020 roku

Zarządzenie nr 3/2021 Rektora Politechniki Białostockiej z dnia 19 stycznia 2021 roku