Office 365
Office365 w planie A3 jest bezpłatną wersją pakietu Office dostępną online, oferującą funkcjonalności takie, jak:
- poczta elektroniczna (adres e-mail), czyli kontrola nad wiadomościami e-mail dzięki aplikacji internetowej Outlook i skrzynce pocztowej o pojemności 100 GB. Instrukcja dostępu do poczty poprzez stronę www znajduje się na stronie https://docs.uci.pb.edu.pl/o365/pocztast.html;
- spotkania online i konferencje wideo, a także aplikacje potrzebne w instytucji edukacyjnej do lepszej współpracy i zwiększania zaangażowania dostępne są w usłudze Teams;
- standardowe aplikacje biurowe Word, Excel, PowerPoint dostępne online i offline umożliwiające współpracę dzięki funkcjom współtworzenia w czasie rzeczywistym, autozapisu i łatwego udostępniania;
- organizowanie informacji dzięki notesowi cyfrowemu w aplikacji OneNote;
- przestrzeń dyskowa OneDrive (1T).
Szczegółowy opis aplikacji i usług Office 365 w planie A3 dostępny jest na stronie internetowej Opis planu Office365 A3 , w zakładce plan Office 365 A3.
Zarządzenie nr 1098 weszło w życie 24 marca 2020 roku. Wynika z niego, że elektroniczna poczta studencka jest oficjalnym kanałem komunikacji ze studentami, doktorantami i uczestnikami studiów podyplomowych w trakcie realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
W związku z powyższym wszyscy studenci, doktoranci oraz uczestnicy studiów podyplomowych Politechniki Białostockiej w celu ułatwienia realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, otrzymują dostęp do elektronicznej poczty studenckiej w systemie MS Office 365. Zasady korzystania z poczty studenckiej określa „Regulamin korzystania z elektronicznej poczty studenckiej”. Tym samym są zobowiązani do korzystania z niej.
Studenci pierwszego semestru studiów pierwszego i drugiego stopnia, dostęp do poczty elektronicznej uzyskują dzień po elektronicznym zatwierdzeniu ślubowania.
Wyrejestrowanie z usługi nastąpi automatycznie po utracie statusu studenta, doktoranta lub uczestnika studiów podyplomowych. Możliwe jest przejście do usługi dla absolwentów, po wysłaniu wiadomości na adres: office365 [at] uci.pb.edu.pl z prośbą o przeniesienie usługi. Konto absolwenta daje prawo do korzystania jedynie z poczty elektronicznej, bez usług dostępnych w MS Office 365.
Reklamacje, uwagi, komentarze oraz pytania dotyczące działania elektronicznej poczty studenckiej należy kierować do Uczelnianego Centrum Informatyki PB, ul. Wiejska 45A, Białystok, tel. (85) 746 9126 lub (85) 746 7077, office365 [at] uci.pb.edu.pl.
By zresetować hasło w domenie st.pb.edu.pl, sd.pb.edu.pl lub liceum.pb.edu.pl proszę wysłać wiadomość na adres: office365@uci.pb.edu.pl. By zresetować hasło w domenie student.pb.edu.pl proszę zapoznać się z informacjami o możliwościach resetowania hasła przez studentów
Pracownik przesyła prośbę o utworzenie konta w MO 365 przy pomocy służbowego e-maila lub systemu USOSweb na adres: office365 [at] uci.pb.edu.pl.
W wiadomości należy podać tylko imię i nazwisko wnioskującego.
Instrukcje dostępu do poczty poprzez stronę www oraz opis podstawowych funkcjonalności systemu dostępne są na stronie: https://docs.uci.pb.edu.pl/o365/teams_instrukcja.html
Nagrania ze szkoleń online dostępne są po zalogowaniu na platformie Stream (logowanie danymi w domenach @student.pb.edu.pl, @sd.pb.edu.pl, @st.pb.edu.pl):
- dla pracowników: https://web.microsoftstream.com/channel/b05eba48-6a89-4287-9eee-e68d1c1fc955
- dla studentów: https://web.microsoftstream.com/channel/1da0b903-b3c0-4ee0-8c72-34e591842358?isInAdminMode=true
Instrukcja w wersji pdf: INSTRUKCJA OFFICE 365 v3 (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 4 MB)
Zasady ochrony prywatności firmy Microsoft: https://aka.ms/teamsprivacy
Uwaga! Ze względu na częste aktualizacje Office365 zalecamy korzystanie z bazy wiedzy dostępnej na stronie supportu tego systemu. Znajdują się tam aktualne informacje dotyczące każdego z elementów Office365.
Istnieje możliwość pobrania aplikacji Microsoft Teams na komputery i urządzenia mobilne:
Pobierz aplikację Teams do użytku służbowego na swój komputer
Pobierz aplikację mobilną Teams
Jeśli aplikacja została już pobrana, a nie jest jasne jak z niej poprawnie korzystać można kliknąć ikonę Pomoc w lewym dolnym rogu aplikacji, a następnie należy kliknąć pozycję Szkolenie. Zostaną wyświetlone najnowsze szkolenia i będzie można wyszukać informacje dotyczące rozpoczęcia pracy oraz inne zagadnienia, z którymi warto się zapoznać. Można także znaleźć wiele przydatnych materiałów szkoleniowych dotyczących instytucji edukacyjnych i używania usługi Teams w witrynie pomocy technicznej usługi Microsoft Teams.
Spotkania w aplikacji Teams nie są rejestrowane automatycznie. Mogą być rejestrowane o ile uczestnik spotkania włączy nagrywanie. Wszystkie pliki nagrane w usłudze MS Teams są automatycznie udostępniane w usługach Microsoftowych (Stream, SharePoint lub OneDrive) i tam są przechowywane aż do usunięcia przez nagrywającego.
Nagrywający (jako właściciel nagrania) jest odpowiedzialny za ustawienie opcji dostępności nagrania. Co ważne, nagranie powinno być dostępne tylko dla osób biorących udział w spotkaniu o ile przepisy wydziałowe nie regulują tego inaczej. Nie można udostępniać plików w ramach całej organizacji lub całego zespołu bez zgody osób nagrywanych gdyż jest to równoznaczne ze złamaniem zasad RODO. Natomiast osoby, które nie wyrażają zgody na wykorzystanie do celów służbowych swojego wizerunku lub głosu proszone są o wyłączenie kamer i mikrofonów podczas spotkania.
BAZA WIEDZY FIRMY MICROSOFT
Filmy instruktażowe przygotowane przez Microsoft
Logowanie się i rozpoczynanie pracy w aplikacji Teams
Rozmawianie na czacie i udostępnianie plików w aplikacji Teams
Konfigurowanie aplikacji Teams na urządzenia mobilne
Prawo uczelniane: