Szkolenie oraz obowiązek przeprowadzenia analizy z zarządzania ryzykiem
14-10-2021Zachęcamy wszystkich pracowników uczelni do pogłębienia swojej wiedzy w zakresie zarządzania ryzykiem w Uczelni.
Wsparcie w procesie zarządzania ryzykiem udzielane jest pracownikom uczelni przez Sekcję ds. Ryzyka w Dziale Kontroli Wewnętrznej pod nr tel. 746 70 18.
Politechnika Białostocka przeprowadza analizę ryzyka strategicznego, operacyjnego i projektu oraz analizy ryzyka w ochronie danych osobowych zgodnie z Zarządzeniem Nr 2/2021 Rektora Politechniki w sprawie wprowadzenia systemu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem w Politechnice Białostockiej oraz Zarządzeniem Nr 109/2021 w sprawie wprowadzenia w Politechnice Białostockiej zasad oceny ryzyka i oceny skutków dla ochrony danych osobowych (DPIA).
- Analizę ryzyka strategicznego i operacyjnego sporządzają osoby zarządzające w jednostkach i przekazują wskazanej przez kierownika pionu/wydziału osobie przygotowującej zbiorczy rejestr ryzyka pionu/wydziału.
- Analizę ryzyka projektu przeprowadza wnioskodawca/kierownik w oparciu o cele sformułowane w odniesieniu do zadań zawartych w harmonogramie projektu i przekazuje prorektorowi, w którego kompetencjach leży nadzór nad realizacją danego projektu.
- Materiały dotyczące tych analiz znajdują się na stronie ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
- Dokumentację na rok 2022 w terminie do 31 października 2021 roku należy przekazać do Zespołu ds. Kontroli Zarządczej za pośrednictwem Sekcji ds. Ryzyka w Dziale Kontroli Wewnętrznej: a) w wersji elektronicznej na adres: zkz@pb.edu.pl, b) w wersji papierowej do Sekcji ds. Ryzyka za pośrednictwem poczty wewnętrznej lub do pokoju 06 w budynku rektoratu.
- Analiza ryzyka w ochronie danych osobowych przeprowadza właściciel procesu przetwarzania danych osobowych.
- Materiały dotyczące tych analiz znajdują się na stronie RYZYKO W OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
- Dokumentację na rok 2022 w terminie do 31 października 2021 roku należy przekazać do Zespołu ds. oceny ryzyka w ochronie danych osobowych za pośrednictwem Sekcji ds. Ryzyka w Dziale Kontroli Wewnętrznej: a) w wersji elektronicznej na adres: zrodo@pb.edu.pl, b) w wersji papierowej do Sekcji ds. Ryzyka za pośrednictwem poczty wewnętrznej lub do pokoju 06 w budynku rektoratu.
Jednocześnie w celu ułatwienia osobom zarządzającym dokonanie analizy ryzyka strategicznego, operacyjnego i projektu, zostało przygotowane szkolenie e-learningowe pt. „Zarządzanie ryzykiem w Uczelni”. Szkolenie finansowane jest w ramach projektów PB2020, Pb 2.0, ZIREG, finansowanych z EFS w ramach POWER 3.5.
Szkolenie jest obowiązkowe dla osób zarządzających ryzykiem tj. prorektorów, kanclerza, kwestora, dziekanów, dyrektorów instytutów, dyrektorów/kierowników jednostek ogólnouczelnianych, kierowników katedr lub zakładów, kierowników jednostek organizacyjnych administracji, dyrektorów jednostek funkcjonujących wg odrębnych przepisów, zespołów samodzielnych stanowisk, pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach, kierowników projektów oraz pełnomocników rektora (szkolenie należy odbyć do 25 października 2021 roku a certyfikat ukończenia przekazać do Działu Spraw Personalnych).
Link do szkolenia na platformie CKZ: https://bit.ly/ZarzadzanieRyzykiemPB
Instrukcja uruchomienia szkolenia dot. zarządzania ryzykiem (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 779 KB)