W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Poczta pracowników PB – dostosuj hasło

25-11-2021
Używamy jej wszyscy, zadbajmy więc, by skutecznie chronić służbową pocztę e-mail przed nieautoryzowanym dostępem z zewnątrz. Hasło typu „123” już nie wystarczy. Jeśli takie masz to warto je zaktualizować.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa informacji przesyłanych i przechowywanych na służbowych skrzynkach pocztowych (w domenie pb.edu.pl) należy dostosować hasła do poczty elektronicznej zgodnie z obowiązującymi wymogami złożoności haseł. Wynikają one z „Warunków technicznych świadczenia usługi służbowej poczty elektronicznej dla Politechniki Białostockiej” (paragraf 3).

Jakie są minimalne wymogi złożoności haseł?

Hasło musi się składać się z co najmniej z 10 znaków i zawierać przynajmniej: 1 dużą literę oraz 1 cyfrę oraz 1 znak specjalny i nie może zawierać nazwy skrzynki pocztowej.

Pracownicy, którzy posiadają hasła niezgodne z obowiązującymi warunkami powinni zaktualizować hasła do obowiązujących wymogów.

Jednocześnie przypominamy o zasadach bezpiecznego korzystania ze służbowej poczty elektronicznej:

  • używaj unikalnego i trudnego do odgadnięcia hasła do skrzynki pocztowej i nie wykorzystuj go w żadnym innym systemie informatycznym,
  • regularnie zmieniaj hasło do skrzynki pocztowej (zalecamy zmianę hasła co 90 dni),
  • nie wykorzystuj służbowego konta do spraw prywatnych, korzystaj z różnych kont pocztowych do różnych spraw (oddzielne konta do zakupów, rejestracji w systemach itp.),
  • zachowaj czujność i zawsze sprawdzaj nadawcę oraz poprawność pisowni w wiadomości, w szczególności tych oznaczonych jako “SPAM”,
  • nigdy nie odpowiadaj na prośby o podanie swojego hasła i nie wpisuj go w żadnych formularzach; administrator serwera również nie poprosi o ujawnienie hasła,
  • nigdy nie odpowiadaj na podejrzane wiadomości i nie klikaj w linki w nich umieszczone, nie otwieraj załączonych do nich plików,
  • uważaj na wiadomości typu „proszę o wypisanie mnie z listy wysyłkowej” i nie klikaj w linki w nich umieszczone,
  • jeśli potrzebujesz wysłać jakiekolwiek dane osobowe lub inne dane prawnie chronione (np. zdjęcia dokumentu tożsamości) to wykorzystaj do tego zabezpieczony hasłem załącznik, a hasło do jego otwarcia prześlij odbiorcy inną drogą (np. SMS),
  • jeśli w poczcie zaczną się pojawiać zwroty z informacją o błędach przy dostarczaniu wiadomości, jak najszybciej zmień hasło i powiadom o tym administratora serwera pocztowego.