Serwery pocztowe
Poczta pracowników
Poczta studentów
Usługa Microsoft Office 365
Prośby o zresetowanie hasła w Office365 (w tym m.in. domeny @student.pb.edu.pl, st.pb.edu.pl, @liceum.pb.edu.pl) proszę wysyłać na adres: office365 [at] uci.pb.edu.pl.
Poczta doktorantów
Formularze elektroniczne wniosków
Ustawienia programów pocztowych
Konfiguracja służbowej skrzynki pocztowej
Zasady bezpiecznego korzystania
ze służbowej poczty elektronicznej:
- regularnie sprawdzaj zabezpieczenia komputera, który wykorzystujesz do obsługi poczty elektronicznej. Jeśli zauważysz jakiekolwiek komunikaty o problemach (np. z programu antywirusowego lub systemu operacyjnego) bezzwłocznie poinformuj o nich obsługę techniczną,
- nie loguj się do poczty z nieswoich komputerów i z nieznanych sieci Wi-Fi (sklepy, lotniska, hotele),
- do połączenia z serwerem pocztowym wykorzystuj jedynie szyfrowane połączenia (SSL),
- upewnij się, że adres strony serwera pocztowego to https://poczta.pb.edu.pl i czy strona zabezpieczona jest certyfikatem (symbol zamkniętej kłódki w pasku adresu przeglądarki),
- jeśli korzystasz z poczty za pomocą strony www, to nie zapisuj hasła w przeglądarce i pamiętaj, aby się wylogować,
- używaj unikalnego i trudnego do odgadnięcia hasła do skrzynki pocztowej i nie wykorzystuj go w żadnym innym systemie informatycznym,
- regularnie zmieniaj hasło do skrzynki pocztowej (zalecamy zmianę hasła co 90 dni),
- nie wykorzystuj służbowego konta do spraw prywatnych, korzystaj z różnych kont pocztowych do różnych spraw (oddzielne konta do zakupów, rejestracji w systemach itp.),
- zachowaj czujność i zawsze sprawdzaj nadawcę oraz poprawność pisowni w wiadomości, w szczególności tych oznaczonych jako “SPAM”,
- nigdy nie odpowiadaj na prośby o podanie swojego hasła i nie wpisuj go w żadnych formularzach; administrator serwera również nie poprosi o ujawnienie hasła,
- nigdy nie odpowiadaj na podejrzane wiadomości i nie klikaj w linki w nich umieszczone, nie otwieraj załączonych do nich plików,
- uważaj na wiadomości typu „proszę o wypisanie mnie z listy wysyłkowej” i nie klikaj w linki w nich umieszczone,
- jeśli potrzebujesz wysłać jakiekolwiek dane osobowe lub inne dane prawnie chronione (np. zdjęcia dokumentu tożsamości) to wykorzystaj do tego zabezpieczony hasłem załącznik, a hasło do jego otwarcia prześlij odbiorcy inną drogą (np. SMS),
- wysyłając wiadomość do wielu odbiorców rozważ wykorzystanie opcji UDW (ukryte do wiadomości), aby bez potrzeby nie ujawniać listy adresatów,
- jeśli w poczcie zaczną się pojawiać zwroty z informacją o błędach przy dostarczaniu wiadomości, jak najszybciej zmień hasło i powiadom o tym administratora serwera pocztowego.