W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Mgr Małgorzata Zdrodowska zdobyła stypendium Santander i Harvard Business Publishing Education

22-11-2023
Mgr Małgorzata Zdrodowska z Instytutu Inżynierii Biomedycznej na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej zdobyła stypendium Santander i Harvard Business Publishing Education na udział w programie Innovation in Teaching 2023. Dzięki czemu będzie mogła doskonalić swoje umiejętności dydaktyczne, poznać najlepsze praktyki w nauczaniu uniwersyteckim oraz skuteczne strategie uczenia się.
 

– Przyznam, że o możliwości ubiegania się o to stypendium, dowiedziałam się przypadkowo, przeglądając strony internetowe. Bardzo zainteresował mnie jego program oraz możliwości rozwinięcia własnych kompetencji. Dydaktyka jest moją pasją i staram się rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie. Dlatego postanowiłam złożyć aplikację. Nabór do programu odbywał się online, a cała procedura trwała około dwóch miesięcy. W kolejnych etapach rekrutacji przechodziłam test psychometryczny, wysłałam list zawierający opis mojej kariery dydaktycznej i najważniejsze osiągnięcia. Należało też umotywować swój udział w projekcie – wyjaśnia mgr Małgorzata Zdrodowska.

Program Innovation in Teaching został zaprojektowany przez Laspau, organizację powiązaną z Harvard University i realizowany jest przez Harvard Business Publishing Education. Zajęcia dla stypendystów programu poprowadzą wykładowcy z renomowanych instytucji naukowych, takich jak Harvard University, Université du Québec i University of Groningen.

Wszystkie zajęcia prowadzone będą w formule online, w okresie od listopada 2023 roku do stycznia 2024 r. Na realizację programu stypendyści poświęcą od 10 do 15 godzin tygodniowo. To czas, w którym będą uczestniczyć w zajęciach, spotkaniach z mentorem i pracować samodzielnie, by po ukończeniu wszystkich modułów złożyć swój projekt końcowy i otrzymać certyfikat Harvard Business Publishing Education.

Na program Innovation in Teaching złożą się cztery moduły: The Practice and Science of Learning; Activating your Course; The Power of Assessment; Peer Instruction. Całość zakończy się Forum na Rzecz Doskonałości Pedagogicznej w Nauczaniu i Uczeniu się.

– Udział w programie umożliwi mi poznanie metod nauczania stosowanych w uznanych, międzynarodowych ośrodkach akademickich. Pozwoli również wymienić się doświadczeniami z dydaktykami z całego świata. Jesteśmy podzieleni na międzynarodowe zespoły, które oprócz uczestnictwa w szkoleniach, mają cotygodniowe spotkania z mentorem, które są naprawdę inspirującym doświadczeniem – dodaje mgr Małgorzata Zdrodowska.

W tym roku, w programie Innovation in Teaching,  przyznano 300 stypendiów dla nauczycieli akademickich z 11 krajów. W tym gronie jest mgr Małgorzata Zdrodowska – asystent na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej. Ukończyła Wydział Matematyki na Uniwersytecie w Białymstoku. Jej zainteresowania naukowe dotyczą zastosowania metod data mining w medycynie. W Politechnice Białostockiej prowadzi zajęcia z matematyki dla studentów różnych kierunków technicznych.

Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!

 

(oprac. mr)