Platforma edukacyjna CKZ
Dostęp do platformy uzyskujemy poprzez stronę logowanie.
Dane do logowania
Wszyscy pracownicy naukowi, dydaktyczni oraz naukowo-dydaktyczni, a także studenci z chwilą rozpoczęcia pracy/studiów na Politechnice Białostockiej mają tworzone konta i mogą dowolnie kreować przestrzeń dydaktyczną.
Dane do logowania są takie jak do systemu USOSweb.
Instrukcje obsługi
Instrukcje obsługi platformy edukacyjnej dla studentów oraz pracowników są dostępne po zalogowaniu z poziomu menu górnego: Portal / Instrukcje lub pod adresami:
https://ckz.pb.edu.pl/Strona/Instrukcje-uzytkownika-Portalu-Edukacyjnego—Pracownik–
https://ckz.pb.edu.pl/Strona/Instrukcje-uzytkownika-Portalu-Edukacyjnego—Student-
Główne funkcjonalności Platformy edukacyjnej CKZ:
- udostępnianie biblioteki szkoleń elektronicznych;
- budowanie zaawansowanych programów nauczania;
- łatwe tworzenie szkoleń elektronicznych, materiałów edukacyjnych, testów i ankiet;
- wideokonferencje, wirtualne klasy, spotkania on-line;
- monitorowanie aktywności i postępów w nauce;
- wykorzystanie w procesie edukacji mechanizmów grywalizacji i social learning;
- biblioteka wymiany materiałów;
- zgodność ze standardami SCORM, AICC, Common Cartridge, IMS;
- współpraca między użytkownikami – wymiana pomysłów/doświadczeń;
- prowadzenie grup dyskusyjnych;
- praca grupowa;
- social learning;
- chat;
- wymiana dokumentów;
- wiki;
- newsletter;
- współpraca z Office 365.
Czym się wyróżnia nasze rozwiązanie:
- pełna integracja z usos – w tym automatyczne założenie przedmiotów i grup zajęciowych na podstawie danych dziekanatowych,
- pełne wsparcie standardu WCAG 2.0 na poziomie AA umożliwiające wykorzystanie portalu przez osoby z niepełnosprawnościami,
- działanie na smartfonach i tabletach,
- obsługa i prowadzenie wideokonferencji,
- wymiana materiałów edukacyjnych przez autorów za pomocą biblioteki materiałów,
- łatwe tworzenie i udostępnianie materiałów edukacyjnych – również przy wykorzystaniu materiałów z zewnętrznych zintegrowanych w największych portalach edukacyjnych i społecznościowych takich jak np. YouTube, Wikipedia,
- prowadzenie haromogramu zajęć on-line.