Konferencja upowszechniająca projekt „Towards E-Coaching”
20-01-2023Konferencja upowszechniająca projektu: TOWARDS E-COACHING, THE FIRST STEP TO BUILD TRUST WITH A DIGITAL COACH
Odbędzie się 9 lutego 2023 r. na Wydziale Informatyki, Politechnika Białostocka ul. Wiejska 45A, Aula 12 B
Program:
12:00-12:15 Powitanie (dr hab. inż. Dorota Krawczyk, prof. PB, prorektor ds. współpracy międzynarodowej Politechniki Białostockiej)
12:15-13:45 Rezultaty projektu E-coach (dr hab. Dorota Mozyrska, prof. PB)
- Nowa metodologia e-coachingu
- Szkolenia dla nauczycieli i studentów
- Doświadczenia z pilotażowych kursów e-coachingu
13:45-14:15 Przerwa na poczęstunek
14:15-14:45 O zastosowaniach metodologii e-coachingu w procesie kształcenia online na przykładzie przedsiębiorczości (dr inż. kpt. ż. w. Piotr Wołejsza, dr inż. Maciej Kopczyński)
14:45-15:15 Metodologia e-coachingu w nauczaniu programowania (dr inż. Maciej Kopczyński, dr hab. inż. Ireneusz Mrozek, prof. PB)
15:15-15:45 Metodologia e-coachingu w nauczaniu analizy mat. i algebry liniowej (dr hab. Małgorzata Wyrwas, prof. PB, dr Marzena Filipowicz-Chomko)
15:45-16:00 Dyskusja i uwagi końcowe
Do udziału w konferencji zapraszamy w formie stacjonarnej. Zapewniamy poczęstunek oraz upominki konferencyjne.
Konferencję będzie też można obserwować online przez platformę MS Teams.
Wszystkie osoby zainteresowane udziałem w konferencji prosimy o wypełnienie do 8 lutego br. formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie: ecoach-project.eu
Podczas konferencji w dniu 9 lutego 2023 r. przedstawione zostaną założenia metodologii nauczania studentów w procesie zdalnym z użyciem coachingu, którą wypracowało konsorcjum uczelni europejskich. Z tej wiedzy i gotowych strategii skorzystać mogą nauczyciele akademickich szkół wyższych, nauczyciele szkół średnich, a także pracownicy jednostek sekcji jakości na uczelniach.
Warto wiedzieć, jak pracując w trybie online zainteresować nauką studenta, czy słuchacza w sposób inny niż dotychczas!
Podczas konferencji przedstawimy:
- nową metodologię e-coachingu
- gotowe szkolenia, z których mogą skorzystać nauczyciele i studenci
- przykłady i doświadczenia z pilotażowych kursów e-coachingu
- przykłady zastosowania metodologii e-coachingu w nauczaniu przedsiębiorczości, programowania oraz analizy matematycznej i algebry liniowej.
Nasi prelegenci: dr hab. Dorota Mozyrska, prof. PB (koordynator projektu Erasmus + „Towards E-Coaching”); dr inż. kpt. ż. w. Piotr Wołejsza (marynarz, przedsiębiorca, skuteczny lider międzynarodowych zespołów projektowych); dr inż. Maciej Kopczyński (doświadczony dydaktyk i coach w procesie projektowania i rozwoju biznesu); dr hab. Ireneusz Mrozek, prof. PB; dr hab. Małgorzata Wyrwas; prof. PB; dr Marzena Filipowicz-Chomko – wykładowcy akademiccy na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej.
Od 2021 roku Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej jest liderem w międzynarodowym projekcie „Towards e-coaching. The first step to build trust with a digital coach”, realizowanym w programie Erasmus+ Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego. Projekt jest odpowiedzią na wyzwanie, przed którym stoją szkoły w całej Europie: problemu zaangażowania studenta/ucznia nauką i prowadzoną w trybie online.
Międzynarodowe konsorcjum uczelni zmierzyło się z tym zadaniem wypracowując metodologię dotyczącą nauczania w procesie zdalnym z użyciem technik coachingu.
Część teoretyczna, dotycząca opracowania metodologii e-coachingu, została wykonana przez specjalistów z zakresu dydaktyki i metodologii z Uniwersytet Nauk Stosowanych w Tampereen w Finlandii (Tampereen Ammattikorkeakoulu oy) i Uniwersytet w Lipsku (Universitaet Leipzig, Niemcy). W projekcie wypracowano szkolenia i kursy e-learningowe, udostępnione na platformie ecoach.coursevo.com przygotowanej przez Polytechneio Kritis w Grecji. Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej wykorzystując materiały szkoleniowe, przeprowadził pilotażowe zajęcia ze studentami kierunków technicznych, w ramach przedmiotów: przedsiębiorczości, programowania oraz analizy matematycznej i algebry liniowej. Nagrania z zajęć, w formie materiałów w formie video (także w wersji anglojęzycznej) udostępni dla wszystkich zainteresowanych wdrażaniem e-coachingu.
Efekty realizacji projektu „Towards e-coaching. The first step to build trust with a digital coach”, program Erasmus+ Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego:
- innowacyjna metodologia dydaktyczna kształcenia na odległość (E-Coach), która stworzy podstawy do budowania zaufania między stronami procesu edukacyjnego;
- zintegrowana platforma e-learningowa dotycząca zastosowania metodologii e-coachingu, zawierająca program aktywizacyjny dla nauczycieli;
- pilotażowe przykłady kursów e-coachingowych, tj. 12 zarejestrowanych zajęć z Analizy matematycznej, Algebry, Programowania i Przedsiębiorczości z wykorzystaniem innowacyjnej metodologii e-coachingu dedykowanej instytucjom szkolnictwa wyższego.
Projekt: Towards e-coaching, the first step to build trust with a digital coach (E-Coach) realizowany jest dzięki wsparciu Narodowej Agencji Programu Erasmus+ w ramach akcji 2, Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego.
Budżet projektu: 254 729,00 EUR
Okres realizacji projektu: 01.03.2021 – 28.02.2023.
Strony internetowe: