W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Obowiązek przeprowadzenia analizy z zarządzania ryzykiem

06-10-2022

W związku z przeprowadzaną na Politechnice Białostockiej analizą ryzyka strategicznego, operacyjnego oraz projektu, kadra zarządzająca uczelni oraz pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach proszeni są o zapoznanie się z treścią odpowiednich zarządzeń Rektora PB oraz sporządzenie dokumentacji na rok 2023. Dokumentację należy przekazać w terminie do 31 października 2022 r.

Celem zarządzania ryzykiem jest ograniczenie ryzyka i zabezpieczenie Uczelni przed jego negatywnymi skutkami oraz określenie reakcji na ryzyko, w sposób zwiększający prawdopodobieństwo osiągnięcia przyjętych celów ustalonych w Strategii Rozwoju Uczelni, zadań wynikających z bieżącej działalności poszczególnych jednostek oraz realizacji projektów.

Wsparcie w procesie zarządzania ryzykiem udzielane jest pracownikom uczelni przez Sekcję ds. Ryzyka w Dziale Kontroli Wewnętrznej pod nr tel. 746 70 18.

PODSTAWY PRAWNE

Politechnika Białostocka przeprowadza analizę ryzyka strategicznego, operacyjnego i projektu zgodnie z Zarządzeniem Nr 2/2021 Rektora Politechniki w sprawie wprowadzenia systemu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem w Politechnice Białostockiej.

REJESTRY RYZYKA STRATEGICZNEGO, OPERACYJNEGO oraz PROJEKTU:

  • Analizę ryzyka strategicznego i operacyjnego sporządzają osoby zarządzające w jednostkach i przekazują wskazanej przez kierownika pionu/wydziału osobie przygotowującej zbiorczy rejestr ryzyka pionu/wydziału.
  • Analizę ryzyka projektu przeprowadza wnioskodawca/kierownik w oparciu o cele sformułowane w odniesieniu do zadań zawartych w harmonogramie projektu i przekazuje prorektorowi, w którego kompetencjach leży nadzór nad realizacją danego projektu.
  • Materiały dotyczące tych analiz znajdują się na stronie ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
  • Dokumentację na rok 2023 w terminie do 31 października 2022 roku należy przekazać do Zespołu ds. Kontroli Zarządczej za pośrednictwem Sekcji ds. Ryzyka w Dziale Kontroli Wewnętrznej:
    a) w wersji elektronicznej na adres: zkz@pb.edu.pl,
    b) w wersji papierowej do Sekcji ds. Ryzyka (pokój nr 06 w budynku rektoratu) lub za pośrednictwem kancelarii.

Zachęcamy wszystkich pracowników uczelni do pogłębienia swojej wiedzy w zakresie zarządzania ryzykiem w Uczelni. W tym celu pracownicy Uczelni mają możliwość udziału w szkoleniach e-learningowych dostępnych na Uczelnianej platformie Centrum Kształcenia Zdalnego (CKZ).

  • Zarządzanie ryzykiem w Uczelni, oraz
  • Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem w Politechnice Białostockiej – omówienie wewnętrznej procedury przygotowane przez Sekcję ds. Ryzyka.