W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Rozdanie dyplomów w ramach „European Cross-Border Doctorials”

19-07-2021
Rozdanie dyplomów w ramach „European Cross-Border Doctorials”, na zdjęciu sześciu uczestników wydarzenia z dyplomami oraz Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej, dr hab. inż. Doroty Anny Krawczyk, prof. PB
15 lipca 2021 r. doktoranci Politechniki Białostockiej, biorący udział w „European Cross-Border Doctorials” otrzymali z rąk Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej, dr hab. inż. Doroty Anny Krawczyk, prof. PB  dyplomy oraz podziękowania. W konkursie, który odbył się w ramach szkoły letniej, we wszystkich trzech zespołach nagrodzonych przez międzynarodowe jury – składające się z ekspertów z zakresu przedsiębiorczości akademickiej, znaleźli się nasi doktoranci.

Szkoła letnia „European Cross-Border Doctorials” to cykliczne przedsięwzięcie skupiające uczelnie z całej Europy, organizowane przez Languedoc-Roussillon Doctoral College z Francji. Z każdej uczelni biorącej udział  w tej inicjatywie zostało zgłoszonych po ośmiu studentów i dwóch opiekunów, którzy nadzorowali pracę międzynarodowych i interdyscyplinarnych zespołów. Politechnika Białostocka również zgłosiła swoich doktorantów oraz opiekunów, którzy reprezentowali Wydział Inżynierii Zarządzania – dr hab. Ewa Glińska, prof. PB oraz dr Anna Kononiuk.

Sam pomysł szkoły Doctorials pojawił się jesienią ubiegłego roku w naszym konsorcjum Univers, które zostało stworzone na potrzeby różnego rodzaju działań międzynarodowych, realizowanych wspólnie z uniwersytetami z całej Europy. Padła propozycja, by zorganizować szkołę letnią dla doktorantów, w pierwotnym założeniu – stacjonarną, ze względów epidemiologicznych zdecydowaliśmy, że odbędzie się jednak w formule wirtualnej –  wyjaśnia Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej, dr hab. inż. Dorota Anna Krawczyk, prof. PB.

Mimo zdalnej współpracy, uczestnicy wynieśli wiele korzyści ze szkoły letniej, która trwała od  5 do 10 lipca. Poza częścią wykładową i warsztatową zorganizowano również konkurs, w którym wyróżniono aż trzy zespoły, reprezentowane przez naszych doktorantów.

 

Studenci z naszej uczelni bardzo dobrze się spisali, będąc zarówno w pierwszym, drugim, jak i trzecim zespole, z czego jesteśmy szczególnie dumni. Nie mam żadnych wątpliwości, że udział w międzynarodowej szkole letniej, pozwolił naszym doktorantom na podniesienie różnych kwalifikacji i kompetencji, w tym kompetencji miękkich, znajomości języka, współpracy w międzynarodowych zespołach, również współpracy w warunkach wirtualnych. Praca nad takim zespołowym projektem jest i łatwiejsza, i przyjemniejsza, jeżeli robimy to wspólnie w sali, a nie poprzez internet. Okazuje się jednak, że studenci sobie świetnie poradzili. Mam nadzieję, że była to dla nich nie tylko ciekawa, krótkotrwała inicjatywa, ale że będzie to miało przełożenie na ich pracę nad doktoratami i dalszą pracę zawodową. – dodaje Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej, dr hab. inż. Dorota Anna Krawczyk, prof. PB.

Pozytywne strony przedsięwzięcia, jak i sukces doktorantów Politechniki Białostockiej potwierdzają także opiekunowie, którzy zapewniali uczestnikom merytoryczne wsparcie.

Nasza praca jako coachów w projekcie polegała na towarzyszeniu studentom w rozwijaniu ich koncepcji biznesowej, obserwacji i monitorowaniu pracy grupowej zespołu, wskazywaniu najlepszych możliwych metod adaptacji narzędzi biznesowych do projektu „My Irrigation Assistant (MIA)”. Studenci bazowali głównie na modelu Business Model Canvas, ale musieli sięgać także po inne narzędzia z zakresu marketingu i brandingu oraz zarządzania strategicznego. Poprosiłyśmy studentów o przygotowanie próbnej prezentacji, podczas której udzieliłyśmy wskazówek merytorycznych i technicznych związanych z ostateczną wersją projektu. Sprawowanie opieki nad studentami wymagało znajomości narzędzi coachingowych oraz szerokiego spektrum narzędzi biznesowych, które służą testowaniu i wdrażaniu pomysłów wypracowanych w ramach startupów – tłumaczyły dr hab. Ewa Glińska, prof. PB oraz dr Anna Kononiuk z Wydziału Inżynierii Zarządzania.

Przypomnijmy, wyróżnienia w ramach konkursu szkoły letniej „European Cross-Border Doctorials” otrzymali:

I miejsce / zespół w składzie: Agata Witkowska (PB) wraz z doktorantami z Rēzeknes Academy, Ecoles des Docteurs Toulouse, University of Montpellier oraz University of Perpignan.  Projekt “Travelling Brains”.

II miejsce / zespół w składzie: Marta Małecka-Dobrogowska (PB) wraz z doktorantami z uczelni University of Girona w Hiszpanii, University of Ruse z Bułgarii oraz z Ecoles des Docteurs Toulouse z Francji. Projekt JUST DRONE IT.

III miejsce / zespół w składzie: Łukasz Rybiński (PB) oraz doktoranci z Uniwersytetu w Perpignan we Francji. Projekt „My Irrigation Assistant (MIA)” .

Coachami zespołu były: dr hab. Ewa Glińska, prof. PB  oraz dr Anna Kononiuk.

 

Więcej o nagrodzonych projektach:

https://pb.edu.pl/bwm/2021/07/13/sukces-naszych-doktorantow-szkola-letnia-european-cross-border-doctorials/