W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Sukces naszych doktorantów podczas Szkoły Letniej „European Cross-Border Doctorials”

13-07-2021

Ośmiu doktorantów z Politechniki Białostockiej wzięło udział w Szkole Letniej „European Cross-Border Doctorials”, zorganizowanej w dniach 5-10 lipca 2021 r., przez Languedoc-Roussillon Doctoral College z Francji, przy współudziale dwunastu europejskich uniwersytetów – w tym Politechniki Białostockiej.

 

Zajęcia polegały na opracowaniu koncepcji innowacyjnego startup’u, który wspierałby realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Program był bardzo intensywny i wymagał dużego zaangażowania zarówno ze strony studentów, jak i ich opiekunów. Zajęcia odbywały się codziennie od godziny 9.00 do 17.00, w formule online w języku angielskim i obejmowały część wykładową i warsztatową.

W ramach programu przewidziano również konkurs, polegający na wyróżnieniu pomysłów trzech spośród dziewięciu międzynarodowych multidyscyplinarnych zespołów doktorantów, biorących udział w przedsięwzięciu. Każdy z zespołów pracował pod opieką nauczycieli akademickich reprezentujących uczelnie biorące udział w Szkole Letniej. Ze strony Politechniki Białostockiej zadania coachów powierzono dr hab. Ewie Glińskiej, prof. PB oraz dr Annie Kononiuk z Wydziału Inżynierii Zarządzania.
Udział w „European Cross-Border Doctorials” był świetną okazją dla doktorantów do zdobycia wiedzy i umiejętności z zakresu transferu technologii oraz przedsiębiorczości. Uczestnicy poznali szeroki wachlarz narzędzi biznesowych, których mogli użyć do generowania, a następnie prezentacji pomysłu biznesowego wypracowanego w międzynarodowym zespole, w dniu konkursowym – 10.07.2021.

Międzynarodowe jury, składające się z ekspertów z zakresu przedsiębiorczości akademickiej, przyznało trzy wyróżnienia zespołom reprezentowanym przez naszych doktorantów. Otrzymali je:

Miejsce I – projekt „Travelling Brains”, zespołu w składzie: Agata Witkowska (PB) wraz z doktorantami z Rēzeknes Academy, Ecoles des Docteurs Toulouse, University of Montpellier oraz University of Perpignan. Wizja projektu opierała się na stworzeniu specjalistycznej e-platformy, umożliwiającej studentom i uczelniom wyższym znalezienie wymarzonego stażu w zagranicznym przedsiębiorstwie, a przedsiębiorstwom – wyszukanie najlepszego stażysty. Założeniem było zapewnienie użytkownikom pełnego wsparcia w dopełnieniu wszelkich formalności, związanych zarówno z podróżą, zakwaterowaniem, jak i samym stażem oraz umożliwienie konsultacji „na żywo” z ekspertami z wybranych dziedzin, w celu rozwiązania problemu niskiej dostępności staży zagranicznych i umożliwieniu studentom rozwoju zawodowego na arenie międzynarodowej.

Miejsce II – projekt JUST DRONE IT. Zespół w składzie: Marta Małecka-Dobrogowska (PB) wraz z doktorantami z: University of Girona w Hiszpanii, University of Ruse z Bułgarii oraz z Ecoles des Docteurs Toulouse z Francji. Idea biznesowa projektu opierała się na wykorzystaniu transportu dronowego do dostarczania dóbr pierwszej potrzeby osobom starszym, zgodnie z ideą Kilometra Zero – świadczenia i dostarczania usług w lokalnym łańcuchu dostaw. 

Miejsce III – projekt „My Irrigation Assistant (MIA)”, zespołu w składzie: Łukasz Rybiński (PB) oraz doktoranci z Uniwersytetu w Perpignan we Francji. Projekt dotyczył systemu nawadniającego w postaci urządzenia zbierającego deszczówkę w aglomeracji miejskiej. Koncepcja zakładała stworzenie urządzenia, które można przystosować do własnego mieszkania w bloku, np. przy oknie lub na balkonie. Projekt innowacji opierał się na czterech głównych założeniach: redukcji stresu postpandemicznego społeczeństwa, wykorzystania „bio” materiałów, możliwości konfigurowania urządzenia – dostosowania do potrzeb klienta, np. wyboru wielkości zbiornika, wyglądu urządzenia; oraz aplikacji do kontroli i porad dotyczących właściwej hodowli roślin.

Każdy uczestnik otrzymał certyfikat udziału w Szkole Letniej, a dla trzech zwycięskich drużyn zostały przewidziane nagrody pieniężne.

Jeden z wyróżnionych zespołów prowadzony był przez pracowników WiZ PB – dr hab. Ewę Glińską, prof. PB oraz dr Annę Kononiuk.

Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom szkoły!