Duch Puszczy trzeci w Polsce

12-03-2020

Grają w gry i… wygrywają ogólnopolskie turnieje. „Duch Puszczy”, czyli e-sportowa drużyna zrzeszająca studentów Politechniki Białostockiej, zajęła trzecie miejsce na E-sportowych Akademickich Mistrzostwach Polski. Turniej rozegrano w dniach 7-8 marca 2020 r. na terenie Kinguin Esports Performance Center w Warszawie.

E-sport to niezwykle dynamicznie rozwijająca się dyscyplina. Dość szybko weszła do spisu dyscyplin uprawianych przez studentów zrzeszonych w Akademickim Związku Sportowym. Już w 2017 roku AZS zorganizował pierwsze E-sportowe Akademickie Mistrzostwa Polski, które wyłoniły e-sportowych mistrzów w takich grach jak: League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive oraz FIFA.

W tegorocznych E-sportowych Akademickich Mistrzostwach Polski udział wzięli najlepsi studenci grający wyczynowo w gry wideo. O puchar Polski walczyło kilkadziesiąt drużyn reprezentujących polskie uczelnie wyższe. Do fazy pucharowej awansowało osiem.

„Duch Puszczy” Politechniki Białostockiej, a właściwie jego ekipa pod nazwą Sneaky Students w składzie: Michał Czarnomysy z Wydziału Inżynierii Zarządzania, Maciej Łaszczuk – Wydział Informatyki, Kamil Kulesza – Wydział Mechaniczny a także dwóch studentów spoza PB: Kamil Pękacki z Wojskowej Akademii Technicznej oraz Filip Mikołajczyk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, wzięła udział w rozgrywkach League of Legends. W finałach pokonali ich tylko studenci z Politechniki Gdańskiej (miejsce I) i Politechniki Wrocławskiej (miejsce II).

Warto dodać, że drużyna „Duch Puszczy” reprezentowała Politechnikę Białostocką także w maju 2019 roku na zawodach T-Mobile Liga Akademicka. Wtedy też nasi studenci wywalczyli brąz. Drużyna ma też na koncie wiele sukcesów w turniejach LAN’owych, wygrała Winter Games Festiwal w Suwałkach i otrzymała tytuł Mistrza Województwa Podlaskiego. W skład drużyny „Duch Puszczy” wchodzi obecnie siedmiu zawodników, manager Bartosz S. Kubik z Uniwersytetu w Białymstoku i trener Jakub Kondak z Politechniki Białostockiej.

E-sport cieszy się coraz większą popularnością i jest już traktowany na równi z tradycyjnym sportem. Coraz więcej osób rozumie, że to dyscyplina, która wymaga od zawodnika nie tylko refleksu, rozwiniętego myślenia strategicznego, ale też przygotowania kondycyjnego. W drużynie każdy ma inne zadania. Zawodnicy skupiają się na wspólnej rozgrywce i rozwijaniu swoich umiejętności na danej przestrzeni czasu uwzględniając obowiązujące „patche” w grze. Manager odpowiada za sprawy organizacyjne, szukaniu i pozyskiwaniu nowych zawodników do drużyny, jest też łącznikiem między zawodnikami a organizatorami eventów. Trener odpowiada za profesjonalną analizę przeciwników, wyszukuje ich mocne i słabe strony oraz kształtuje nasz draft podczas meczów online – tłumaczy Michał Czarnomysy.

Bardzo się cieszę, że reprezentujemy Politechnikę Białostocką, ale występujemy też w roli ambasadorów Białegostoku i wszystkich uczelni w naszym mieście. Poza „Duchem Puszczy” w rozgrywkach międzyuczelnianych startują także „Szerszenie: z Uniwersytetu w Białymstoku. Tym samym zachęcamy do uprawiania e-sportu, ale też promujemy Politechnikę i miasto wśród potencjalnych kandydatów – dodaje Michał.

 

Wyniki Akademickich Mistrzostw Polski w E-sporcie:

MISTRZOWIE League of Legends:
1 MIEJSCE – Politechnika Gdańska
2 MIEJSCE ASE & Inżynierzy PWr
3 MIEJSCE Duch Puszczy PB, w tym turnieju pod nazwą Sneaky Students

MISTRZOWIE CS:GO:
1 MIEJSCE Unique – UE Katowice CS:GO team
2 MIEJSCE St00denciaki z UW
3 MIEJSCE Lions4Gaming – Lwy biznesu

 


Na skróty
× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.