W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Regulamin usługi chatbot Politechniki Białostockiej

§1 Zasady ogólne

  1. Chatbot jest usługą świadczoną drogą elektroniczną tj. programem komputerowym pełniącym rolę wirtualnego asystenta, działającym w: głównym serwisie www Politechniki Białostockiej pod adresem: https://pb.edu.pl, wydziałowych serwisach www (https://wa.pb.edu.pl/, https://wb.pb.edu.pl/, https://we.pb.edu.pl/, https://wi.pb.edu.pl/, https://wiz.pb.edu.pl/, https://wm.pb.edu.pl/), serwisie www Biura Karier i Współpracy z Absolwentami Politechniki Białostockiej (https://biurokarier.pb.edu.pl/), serwisie www Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Białostockiej (https://pb.edu.pl/liceum-ogolnoksztalcace/) oraz serwisie www Biblioteki Politechniki Białostockiej (https://biblioteka.pb.edu.pl/), zwanym w dalszej części Regulaminu „Chatbotem”.
  2. Usługodawcą usługi Chatbot jest Politechnika Białostocka ul. Wiejska 45A, 15-351 Białystok, REGON: 000001672, NIP: 542-020-87-21, zwana w dalszej części regulaminu „Uczelnią”.
  3. Usługa świadczona jest do odwołania.
  4. Użytkownikiem Chatbota może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych albo ograniczoną zdolność do czynności prawnych (pod warunkiem, że działa za zgodą przedstawiciela ustawowego), zwana w dalszej części regulaminu „Użytkownikiem“, która zaakceptowała niniejszy Regulamin.

§2 Opis usługi

  1. Korzystanie z Chatbota następuje na warunkach określonych niniejszym Regulaminem.
  2. Chatbot prowadzi zautomatyzowaną konwersację w czasie rzeczywistym, wedle zaprogramowanej ścieżki, podczas której:
    • udziela tekstowe odpowiedzi na najczęściej zadawane (powtarzające się) pytania kierowane do pracowników administracyjnych Uczelni z zakresu procesu rekrutacji, studiów, badań naukowych, współpracy itp.,
    • wyświetla informacje z zasobów internetowych Uczelni, dane kontaktowe do pracowników z elektronicznej książki telefonicznej, dane z baz danych,
    • wyświetla linki do stron www oraz linki do dokumentów / plików do pobrania,
    • wyświetla komunikaty o ważnych wydarzeniach oraz pilne powiadomienia,
    • po poznaniu potrzeb Użytkowników, jeżeli zajdzie taka potrzeba, może przekierować rozmowę, tj. wyświetlić dane kontaktowe do wybranego konsultanta, tj. pracownika dziekanatu, sekretariatu określonego wydziału lub jednostki Uczelni. Dalsza rozmowa może być kontynuowana z wykorzystaniem tradycyjnych form komunikacji dostępnych na Uczelni.
  3. Rozmowa z Chatbotem nie wymaga ujawniania danych osobowych Użytkowników. Wszelkie dane osobowe wpisywane są dobrowolnie do pola tekstowego okna konwersacji Chatbota i z inicjatywy Użytkownika będą przetwarzane przez Politechnikę Białostocką na podstawie udzielonej zgody.
  4. Z poziomu okna konwersacji Chatbota Użytkownik może otrzymać link przekierowujący na stronę www, na której będzie dostępny formularz elektroniczny umożliwiający zbieranie danych osobowych. Użytkownik każdorazowo informowany jest o celach przetwarzania jego danych osobowych oraz innych niezbędnych informacjach wynikających z art. 13 RODO.

§3 Warunki korzystania z usługi

  1. Usługa Chatbota świadczona jest nieodpłatnie.
  2. W celu uzyskania dostępu do Chatbota, Użytkownik powinien mieć urządzenie z dostępem do sieci Internet, na którym zainstalowana jest aktualna wersja przeglądarki internetowej (Chrome, Firefox, Safari, Opera, Microsoft Edge).
  3. Chatbot uruchamia się po wejściu na główną stronę internetową wskazanego w §1 ust. 1 serwisu www i kliknięciu przycisku PBot w prawym dolnym rogu okna przeglądarki internetowej.
  4. Przed przystąpieniem do korzystania z Chatbota Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacji jego postanowień.
  5. Użytkownik w każdej chwili można zaprzestać korzystania z usługi Chatbota poprzez zamknięcie okna konwersacji Chatbota.
  6. Zabronione jest wpisywanie w okno Chatbota treści naruszających powszechnie obowiązujące przepisy prawa oraz naruszające prawa osób trzecich.

§4 Postanowienia końcowe

  1. Usługa Chatbot jest świadczona od dnia 1 kwietnia 2023 r. do odwołania.
  2. Uwagi dotyczące funkcjonowania Chatbota proszę przysyłać na adres: t.huscio [at] pb.edu.pl.
  3. Uczelnia zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego regulaminu. Informacja o zmianie treści regulaminu każdorazowo będzie podana do wiadomości na stronie: pb.edu.pl/regulamin-chatbot-politechniki-białostockiej/.
  4. W sprawach nieunormowanych w Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  5. Aktualna treść Regulaminu jest dostępna na stronie: pb.edu.pl/regulamin-chatbot-politechniki-białostockiej/.
  6. Postanowienia dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności dostępnej na stronie: https://pb.edu.pl/polityka-prywatnosci/.