Zarządzanie ryzykiem
Ryzyko strategiczne, operacyjne i projektu
Dnia 13 stycznia 2021 roku weszło w życie Zarządzenie Nr 2/2021 Rektora Politechniki w sprawie wprowadzenia systemu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem w Politechnice Białostockiej. Zgodnie z załącznikiem nr 2 do ww. Zarządzenia stanowiącym „Procedurę zarządzania ryzykiem strategicznym, operacyjnym i projektu” dokumentowanie procesu zarządzania ryzykiem odbywa się poprzez wypełnienie w wersji elektronicznej i papierowej rejestru ryzyka: strategicznego, operacyjnego, projektu, w terminie do 24 października każdego roku na rok następny.
Zatwierdzone przez osoby nadzorujące zbiorcze rejestry pionu/wydziału oraz rejestry ryzyka projektu należy przekazać do Zespołu ds. kontroli zarządczej w wersji papierowej i elektronicznej, za pośrednictwem Sekcji ds. Ryzyka, w terminie do 31 października każdego roku na rok następny.
Zbiorczy rejestr ryzyka strategicznego i operacyjnego sporządza, wskazana przez kierownika pionu/wydziału, osoba odpowiedzialna za gromadzenie rejestrów ryzyka podległych jednostek. Identyfikację i analizę ryzyka projektu przeprowadza wnioskodawca/kierownik w oparciu o cele sformułowane w odniesieniu do zadań zawartych w harmonogramie projektu i przekazuje prorektorowi, w którego kompetencjach leży nadzór nad realizacją danego projektu.
Osoby zarządzające ryzykiem nieakceptowalnym składają sprawozdania z zarządzania ryzykiem nieakceptowalnym, w okresie 15 dni po zakończeniu działań zaradczych/naprawczych określonych w rejestrze ryzyka.
Rejestry ryzyka strategicznego, operacyjnego, projektu (XLSX, 157 KB)
Sprawozdania z zarządzania ryzykiem nieakceptowalnym (XLSX, 50 KB)
Ryzyko operacyjne (PDF, 791 KB, otworzy się w nowej karcie)
Ryzyko projektu (PDF, 396 KB, otworzy się w nowej karcie)
Ryzyko strategiczne (PDF, 818 KB, otworzy się w nowej karcie)
Barbara Litman: b.litman [at] pb.edu.pl, 85 746 70 18