Podsumowanie projektu AVAL
18-09-2020
Projekt od przeszło trzech lat realizowany był przez multidyscyplinarne konsorcjum naukowo-przemysłowe w składzie: lider konsorcjum – Politechnika Białostocka (Wydział Informatyki oraz Wydział Mechaniczny), Fundacja Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska w Iławie oraz firmy akademickie: Sup4NAV sp. z o.o. i UpLogic sp. z o. o. spin-off Politechniki Białostockiej.
Przedstawiciele każdego partnera projektu podczas spotkania zaprezentowali przebieg badań i wyniki projektu w zakresie swoich celów badawczych. Głos zabierali: Zbigniew Pietrzykowski i Piotr Wołejsza (Sup4NAV sp. z o.o.), Oskar Świda (UpLogic sp. z o. o.), Jacek Nowicki, Jan Pawelski i Tomasz Jaworski (Fundacja Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska w Iławie ) oraz Cezary Kownacki (WM PB). Jolanta Koszelew – kierownik projektu opowiedziała o planach komercjalizacji technologii AVAL, nawiązując do barier i szans tego procesu.
W spotkaniu poza przedstawicielami wszystkich konsorcjantów wzięli udział także Dziekan Wydziału Informatyki dr hab. Dorota Mozyrska, prof. PB oraz Dziekan Wydziału Mechanicznego dr hab. inż. Roman Kaczyński, prof. PB, którzy pogratulowali osiągniętych w ramach projektu efektów i życzyli dalszych sukcesów.
Celem projektu AVAL jest opracowanie i przetestowanie w warunkach zbliżonych do rzeczywistych i rzeczywistych technologii autonomicznej nawigacji morskiej wspieranej przez efekty analizy obrazu rejestrowanego kamerą zainstalowaną na bezzałogowym statku powietrznym, popularnie nazywanego dronem.
Zapraszamy do zapoznania się z efektami projektu AVAL:
- na stronie internetowej projektu: avalproject.pl
- na kanale YouTube projektu: LINK
- oraz w wywiadzie dla serwisu Geekstok, którego udzielili: dr Jolanta Koszelew – kierownik projektu AVAL i mgr inż. Daniel Ołdziej – pracownik Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej, ekspert ds. bezzałogowych statków powietrznych typu wielowirnikowiec w ramach projektu AVAL. LINK
Nazwa: AVAL – Autonomous Vessel with an Air Look „Badania aplikacyjne w obszarze technologii nawigacji, sterowania, komunikacji i wymiany danych pomiędzy autonomicznym statkiem pływającym i statkiem powietrznym”.
Realizacja projektu: od 01.06.2017 r. do 31.05.2020 r.
Budżet projektu: 10 341 336,94 PLN, wartość przyznanego dofinansowania: 9 272 030,64 PLN. Projekt jest współfinansowany w ramach Działania 4.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Poddziałanie 4.1.4 „Badania aplikacyjne”.