W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Kształcenie zdalne na PB

26-03-2020

W związku z zawieszeniem tradycyjnych zajęć dydaktycznych na uczelniach wyższych i zaleceniem realizacji nauczania studentów z wykorzystaniem zdalnych form kształcenia, Politechnika Białostocka udostępniła studentom oraz pracownikom swoje e-zasoby oraz otwarte zasoby rekomendowane przez MNiSW.

Umożliwia to prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w zakresie synchronicznej i asynchronicznej teleedukacji.

Teleedukacja asynchroniczna

Platforma Edukacyjna CKZ (Eduportal) oraz e-learningowe platformy wydziałowe są wykorzystywane do realizacji zajęć zdalnych w trybie asynchronicznym. Studiując w tym trybie, student sam dobiera termin nauki, w którym wykonuje ćwiczenia, rozwiązuje testy oraz ma dostęp do materiałów do zajęć z poziomu platformy.

Materiały do wykładów, zajęć laboratoryjnych, projektowych oraz ćwiczeń mogą być także udostępniane studentom w systemie przechowywania i wymiany plików BoxBiaman.

Teleedukacja synchroniczna

Zajęcia dydaktyczne w trybie synchronicznym są realizowane z poziomu Platformy Edukacyjnej CKZ (Eduportal) z wykorzystaniem modułu do wirtualnych spotkań. Dzięki integracji Eduportalu z internetowym systemem do wideokonferencji BigBlueButton możliwe jest udostępnianie w czasie rzeczywistym dźwięku, obrazu z kamery, filmów wideo, prezentacji, tablicy oraz ekranu własnego komputera. Pozwala to na przeprowadzenie zajęć ze studentami, konsultacji oraz projektów badawczo-naukowych realizowanych przez pracowników w trybie on-line z wykorzystaniem komunikacji tekstowej (czat), audio lub audio-wideo (wideokonsultacje, wideokonferencje itp.).

Opracował: Tomasz Huścio