Horyzonty Przyszłości
22-11-2018
Wydział Inżynierii Zarządzania otrzymał 347 594,40 zł dofinansowania na realizację projektu pt. „Horyzonty Przyszłości”. Projekt będzie realizowany w ramach programu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego pt. „DIALOG”, którego celem jest wsparcie działań służących budowaniu współpracy i trwałych relacji między podmiotami działającymi w obszarze nauki a podmiotami działającymi w sferze społeczno-gospodarczej.
Celem projektu „Horyzonty Przyszłości” jest opracowanie modelu wsparcia metodyczno-dydaktycznego dla szkolnictwa wyższego w zakresie uzupełnienia i doskonalenia procesów kształcenia w obszarach analizy i antycypacji zmian i skutków zjawisk zachodzących w sferze naukowo-technologicznej. Koordynatorem projektu jest mgr Anna Pająk z Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego w Radomiu. Wydział Inżynierii Zarządzania pełni rolę Partnera projektu.
W skład zespołu projektowego przygotowującego wniosek ze strony WIZ PB weszli: dr Anna Kononiuk (kierownik projektu), dr Alicja Gudanowska, dr Andrzej Magruk oraz dr Ewa Rollnik-Sadowska.
Dr Anna Kononiuk, Wydział Inżynierii Zarządzania PB: Nasz zespół opracowuje obecnie metodykę badań kompetencji kadry naukowo-dydaktycznej oraz praktyków doradztwa zawodowego. Takie badanie, w którym będziemy pytać o to, jak doradcy analizują sytuację na rynku pracy w kontekście wyłaniających się trendów technologicznych oraz tworzą wariantowe ścieżki rozwoju kariery zawodowej, przeprowadzimy w styczniu i lutym 2019 roku wśród pracowników m.in. 150 biur karier funkcjonujących przy uczelniach w całej Polsce. Rezultaty pozwolą zdiagnozować potencjalne luki kompetencyjne oraz opracować raport w którym oprócz przedstawienia wyników badania będziemy wskazywać obszary wsparcia metodycznego i dydaktycznego dla nauczycieli/specjalistów doradztwa edukacyjno-zawodowego. Nasz raport i rekomendacje przekażemy we wrześniu 2020 roku Ministerstwu Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Ukierunkowanie tematyczne projektu „Horyzonty Przyszłości” obejmuje analizę uwarunkowań rozwoju zawodów i kwalifikacji przyszłości poprzez implementację i adaptację nowoczesnych metod, w tym dedykowanej metodyki foresight i collective intelligence. Całkowita wartość projektu wynosi 839 934 zł.