W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Baza Dokumentów PB – nowy standard dostępu do dokumentów uczelnianych

26-06-2025
W październiku 2025 roku w Politechnice Białostockiej zostanie uruchomiony nowoczesny system „Baza Dokumentów PB”. To rozwiązanie odpowiada na realne potrzeby naszej społeczności akademickiej w zakresie sprawnego i przejrzystego dostępu do dokumentów uczelnianych oraz aktów wewnętrznych.
 
 
W pierwszym etapie funkcjonowania system zastąpi dotychczasowy Biuletyn Informacji Publicznej w zakresie publikacji prawa uczelnianego (z wyłączeniem dokumentów, dla których obowiązują inne formy publikacji wynikające z przepisów ustawowych). W dalszej perspektywie planowane jest rozszerzenie funkcjonalności systemu, by stał się on punktem wymiany dokumentów w ramach jednostek uczelnianych.
 
System został opracowany z naciskiem na wygodę użytkownika oraz efektywność codziennej pracy. Kluczowe funkcjonalności obejmują m.in.:
  • zaawansowaną wyszukiwarkę – umożliwiającą wyszukiwanie dokumentów zarówno na podstawie słów kluczowych, jak i pełnej treści,
  • informacje o statusie dokumentu – jasno określające czy dany akt obowiązuje, czy został już zarchiwizowany,
  • śledzenie historii zamian – umożliwiające śledzenie ewolucji wewnętrznych aktów prawnych,
  • funkcję „ulubionych” – ułatwiającą szybki dostęp do najczęściej używanych dokumentów w indywidualnym panelu użytkownika,
  • przeglądanie dokumentów online – intuicyjne przeglądanie dokumentów bez konieczności ich pobierania.
Baza Dokumentów stanowi odpowiedź na liczne głosy ze strony społeczności akademickiej.  Przy wsparciu władz Uczelni i bardzo rzeczowej współpracy na linii prawnicy – informatycy, udało nam się zaprojektować narzędzie, które będzie przydatne dla każdego członka naszej społeczności – od pracowników, przez doktorantów, aż po studentów. To krok w stronę lepszej organizacji pracy, przejrzystości i cyfryzacji procesów uczelnianych, który mamy nadzieję, że społeczność akademicka szybko doceni – podkreślają inicjatorzy projektu Adrian Tarasewicz z Biura Radców Prawnych i Marcin Rodzianko z Uczelnianego Centrum Informatycznego Politechniki Białostockiej. 
 
 
 
Za obsługę merytoryczną nowego rozwiązania odpowiada Biuro Radców Prawnych Politechniki Białostockiej (BRP), za obsługę techniczną Uczelniane Centrum Informatyczne Politechniki Białostockiej (UCI).