W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Dr hab. Waldemar Regucki, prof. PB wystawia CYNO_GRAFY w Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego

08-02-2024
plakat-cyno_grafy-1600x1000px
Od 9 lutego do 15 marca w Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego prezentowana będzie wystawa indywidualna Waldemara Reguckiego z Instytutu Sztuki Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej zatytułowana „CYNO_GRAFY”.

 

Cynografy Waldemara Reguckiego zaprezentowane na wystawie zwracają uwagę oryginalną techniką wykonania. Jako podłoże wykorzystane zostały płyty metalowe, a obrazy-grafiki są pojedynczymi, unikatowymi egzemplarzami, zaś materią twórczą szeroko pojmowany Logos, słowo.

 

Autor stosuje sobie tylko znane procesy przetwarzania materiału, uzyskując szeroką paletę właściwości: jego barwę, bez użycia farb – poprzez oddziaływanie nań chemikaliami, czy możliwość wytrawiania reliefu wklęsłego, nanoszenie na gorąco warstwy innego metalu jako reliefu wypukłego oraz naturalną fakturę i proces rdzewienia. Innym razem z powierzchni elementów i tła wydobywa błyszczenia światła charakterystyczne dla metalu. Wszystkie te, uzyskane konsekwentnie, a czasem nieprzewidywalne rezultaty warsztatowe, zostają płynnie wkomponowane w całość obrazu, stając się środkiem plastycznego wyrazu. Rozległe matowe lub połyskujące wypukłości, towarzyszący im rysunek zadrapań faktury oraz ujęte w sygnałowy skrót elementy wiodące warstwy znaczeniowej cynografów nadają im charakter obrazów-znaków, a zawarty w nich przekaz jest wielopoziomowym komunikatem. Świadome ograniczenie ilości wykonanych egzemplarzy do jednego, stanowi o wyjątkowości każdego z dzieł na wystawie, a prezentowany cykl cynografów nie jest zamknięty, wciąż się zmienia i ewoluuje. Wydarzeniami towarzyszącymi wystawie są zajęcia w ramach Rodzinnych Weekendów pod tytułem Patent na sztukę. 17 lutego o godz. 11 – zajęcia dla dzieci w wieku 4-6 lat wraz z opiekunami oraz 18 lutego o godz. 11 – zajęcia dla dzieci w wieku 7-12 lat wraz z opiekunami.

Biogram twórcy:

Waldemar Regucki ur.1957

Studia w Wyższej Szkole Grafiki i Sztuki Książkowej w Lipsku / Niemcy. Dyplom w 1983 roku w specjalizacji grafika projektowa. Od 1988 roku pracuje na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej w Katedrze Grafiki. Doktorat w 1997 i habilitacja w 2014 roku na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Zajmuje się projektowaniem graficznym, typografią i liternictwem. W grafice artystycznej realizuje w technice własnej cynografy. Wystawy indywidualne oraz zbiorowe w kraju i za granicą w Niemczech, Francji, Japonii.

Organizatorzy:  Instytut Sztuki Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej, Muzeum Podlaskie w Białymstoku. Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego

Kurator: dr hab. Andrzej Kisielewski, prof. UwB

Koordynatorzy: Anna Sidorczuk, Beata Janowicz

Aranżacja wystawy: Andrzej Dworakowski

Miejsce: Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego, ul. Świętojańska 17
Termin: 9 luty – 15 marca 2024

Wernisaż wystawy 9 luty 2024 r.,  godz. 17.00

Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego, ul. Świętojańska 17


Wystawa będzie eksponowana do 15 marca
2024 r.