W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Kontrola zarządcza

05-01-2024

System kontroli zarządczej to sposób spojrzenia na uczelnię, który ma ułatwić zarządzanie nią w uporządkowany sposób.

Zgodnie z ustawą o finansach publicznych kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.

Minister zobowiązał Rektora do składania oświadczenia o stanie kontroli zarządczej za poprzedni rok w Politechnice Białostockiej.

Podstawą do złożenia oświadczenia są m.in.:

  • monitoring realizacji celów i zadań,
  • samoocena kontroli zarządczej przeprowadzona z uwzględnieniem standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych,
  • zarządzanie ryzykiem,
  • audyt wewnętrzny,
  • kontrole wewnętrzne,
  • kontrole zewnętrzne,
  • inne źródła informacji.

Zgodnie z Zarządzeniem nr 2/2021 Rektora Politechniki Białostockiej z dnia 13 stycznia 2021 roku w sprawie wprowadzenia systemu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem w Politechnice Białostockiej Rektor, prorektorzy, kanclerz, dziekani i kwestor, składają do Zespołu ds. kontroli zarządczej, w nieprzekraczalnym terminie do 25 stycznia 2024 oświadczenie cząstkowe o stanie kontroli zarządczej za rok poprzedni w zakresie kierowanego pionu/jednostki.

W celu przygotowania oświadczenia cząstkowego o stanie kontroli zarządczej, kierownicy pionów/wydziałów mogą zwrócić się o sporządzenie oświadczeń cząstkowych o stanie kontroli zarządczej do podległych im osób zarządzających. Jeśli przyjmą ten schemat postępowania, przygotowują oświadczenia dla pionu/wydziału w oparciu o zebrane z jednostek oświadczenia. Gromadzenie i archiwizowanie oświadczeń cząstkowych osób podległych kierownikom pionów/wydziałów leży w gestii pracowników sekretariatów. Do Sekcji ds. Ryzyka należy przekazać jedno oświadczenie o stanie kontroli zarządczej dotyczące całego pionu/wydziału.

Oświadczenie cząstkowe o stanie kontroli zarządczej (DOCX, 31 KB)