W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

VI Akademickie Dni Dydaktyki Politechniki Białostockiej. Podsumowanie

04-12-2023

We środę, 29 listopada 2023 r., zakończyły się Akademickie Dni Dydaktyki Politechniki Białostockiej. Była to już szósta edycja wydarzenia, którego cel jest niezmienny od samego początku inicjatywy. Chodzi o tworzenie przestrzeni do rozwoju umiejętności zawodowych nauczycieli akademickich.

 

– Dzięki cykliczności jesteśmy w stanie coraz bardziej doskonalić nasze spotkania, zapraszać coraz ciekawsze osoby na zajęcia, na wykłady, na warsztaty. Akademickie Dni Dydaktyki stanowiły w tym roku naprawdę wyjątkowe wydarzenie, które przyciągnęło uwagę licznych uczestników. To 5-dniowe spotkanie dostarczyło nam nie tylko bogatego programu, który obejmował różnorodne aspekty dydaktyki, ale także stworzyło inspirującą przestrzeń do wymiany wiedzy i doświadczeń wśród uczestników – podkreśla dr hab. Agnieszka Dardzińska-Głębocka, prof. PB, Prorektor ds. kształcenia Politechniki Białostockiej.

VI edycja Akademickich Dni Dydaktyki Politechniki Białostockiej wystartowała 22 listopada. W jej programie były warsztaty z tutoringu akademickiego, wsparcia studentów z niepełnosprawnościami, roli sztucznej inteligencji w dydaktyce, a także bezpieczeństwa nauczycieli i studentów. Nauczyciele mogli doskonalić emisję głosu pod okiem aktorów Teatru Wierszalin. Od specjalistów z Naukowej Telewizji Platon TV nauczyć się tworzenia filmów dydaktycznych. W weekend na uczestników czekały zajęcia z jogi, fizjoprofilaktyki oraz oddechu.

– Wszystkie działania, które zaplanowaliśmy w ramach tegorocznych Akademickich Dni Dydaktyki, miały za zadanie wspierać kadrę akademicką naszej uczelni w podwyższaniu swoich kompetencji i umiejętności. To istotne nie tylko ze względu na rozwój nauczycieli, ale też na podniesienie jakości kształcenia. Ale muszę powiedzieć, że nie tylko nauczyciele brali udział w tym wydarzeniu. Na wykładach pojawiali się też studenci, co mnie bardzo cieszy, bo jest to dowód na to, że ich także interesuje jakość kształcenia w naszej uczelni. I to naprawdę jest bardzo radosna wiadomość – mówi dr hab. Agnieszka Dardzińska-Głębocka, prof. PB.

Program Akademickich Dni Dydaktyki był wypełniony atrakcyjnymi wykładami, inspirującymi warsztatami i panelami dyskusyjnymi, które stanowiły wartościową ofertę dla pracowników dydaktycznych naszej uczelni. Ich organizacja była możliwa dzięki wsparciu Politechnicznej Sieci Via Carpatia im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego, finansowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

Wydarzenie zostało podsumowane na antenie Radia Akadera. Z dr hab. Agnieszką Dardzińską-Głębocką, prof. PB rozmawiała Julitta Grzywa.

Posłuchaj!

 

 
Podsumowanie Akademickich Dni Dydaktyki z prof. Agnieszką Dardzińską-Głębocką. Audycja na serwisie mixcloud

Czytaj także:
Wystartowały Akademickie Dni Dydaktyki Politechniki Białostockiej. Wykłady i warsztaty potrwają do 29 listopada
 
Akademickie Dni Dydaktyki Politechniki Białostockiej

 

Galeria zdjęć z warsztatów: „Tutoring akademicki”, który poprowadziła  dr Izabela Senderacka, prodziekan ds. rozwoju i współpracy na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej oraz sesji „Dobre praktyki dydaktyczne w kształceniu cudzoziemców”, którą prowadziły dr hab. inż. Joanna Mystkowska, prof. PB, dr Aleksandra Gulc i dr inż. Agnieszka Jabłońska-Krysiewicz
Galeria zdjęć z otwarcia ADD 2023, wykładu „Jak poprawnie formułować efekty uczenia się – dobre praktyki” dr hab. Agnieszki Dardzińskiej-Głębockiej, prof. PB, Prorektor ds. kształcenia Politechniki Białostockiej oraz wykładu „Sztuczna inteligencja w dydaktyce” Tomasz Siemek (CloudTeam)