W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Cerber Motorsport zajął 4. miejsce w rankingu końcowym Formula Student Germany!

30-08-2022
zespół Cerber Motorsport z Politechniki Białostockiej na Formula Student Germany

Niemiecki tor Hockenheimring Baden-Württemberg przyniósł szczęście ekipie z Cerber Motorsport! Bolid CMS-08 osiągnął historyczny wynik w rankingu końcowym plasując się na 4. pozycji w Formula Student Germany! W tych najbardziej prestiżowych zawodach konkurowała ze sobą czołówka zespołów z całego świata. Tym samym zakończyliśmy sezon zmagań na torach wyścigowych Europy z bolidowym przytupem! Zawody w Niemczech trwały 15.08-21.08.2022r.

 

 

 

To była 5. i ostatnia już w tym sezonie seria zawodów wyścigowych dla ekipy z Politechniki Białostockiej. Udział w Formula Student Germany przyniósł naszym nie tylko wysoką pozycję w rankingu końcowym, ale ukończony też po raz piąty Endurance race. Ta najdłuższa i najbardziej wymagająca konkurencja dynamiczna jest jak wisienka na torcie. Świadczy o doskonałych umiejętnościach kierowców, ale przede wszystkim jakości auta. Sumując pokonane przez CMS-08 kilometry we wszystkich 5 zawodach tylko w konkurencji endurance otrzymujemy wynik 110 km. To niebagatelne osiągnięcie, zważywszy na warunki pogodowe –  temperatura powietrza 35 stopni i temperatura toru nawet 50 stopni!

Zawody w Niemczech wieńczą rajd naszego teamu po torach wyścigowych we Włoszech, Czechach, Austrii, Węgier i Niemiec. Po 7 tygodniach zmagań z technologią i własnymi możliwościami zespół Cerber Motorsport powrócił wreszcie do domu. Chwila przerwy i nasi studenci ponownie będą walczyć… tym razem o wyniki w nauce w nowym roku akademickim 🙂

Póki co, gratulujemy zespołowi ukończenia sezonu wyścigów z tyloma sukcesami na koncie i dostarczenia nam tak gorących emocji! W pracy nad bolidem CMS-08 współpracowali ze sobą studenci z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej, Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej, Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej.

Podsumowanie udziału w zawodach Formula Student Germany:

  • Ranking końcowy: 4 . miejsce. Na ten wynik złożyły się:
  • Konkurencje dynamiczne:
    – Acceleration 5. miejsce
    – Skidpad 7. miejsce
    – Autocross 7. miejsce
    – Endurance 4. miejsce
    – Efficiency 6. miejsce
  • Konkurencje statyczne:
    – Engineering Design event 7. miejsce
    – Cost & manufacturing event 15. miejsce
    – Business Plan Presentation 25. miejsce

Składamy podziękowania wszystkim partnerom i osobom zaangażowanym w realizację bolidu CMS-08.

Liczymy, że za rok kolejne osiągnięcia będą udziałem zespołu z Politechniki Białostockiej. 

 

Miasto Białystok wspiera wyjazdy studentów na zawody poza granicami Polski.

Dofinansowano przez Ministerstwo Edukacji i Nauki ze środków z budżetu państwa w ramach programu „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje”.

 

Partnerzy:

Politechnika Białostocka, Wydział Mechaniczny Politechniki Białostockiej, GIBO, Metal Fach, Neva, Technology Applied, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, Miasto Białystok, Samorząd Studentów Politechniki Białostockiej, Scalmax, Jazon, Novol, Art-Motor, SMP, TMK PROJEKT, Instytut Innowacji i Technologii Politechniki Białostockiej, Symkom, Kipp, Norelem, Diaedge, Millers Oils, Medgal, ECU MASTER, Metal Max, Maxton Desing, Grm, Bianar, SaMasz, 3dconnexion, SIMP,  RICARDO, Solidworks, Ansys, Premium Solutions,  Chłodnice Rosłoniec,  SolidCAM, PZM, Automobilklub Podlaski, Tor Białystok, Moto Park Ułęż, PROMOTECH, ROMEK, Altium, FALCON, Falcon Strength Training Institute, MEiN

 

 Parametry techniczne bolidu CMS-08:

– masa: 215 kg

– silnik Honda CBR 600 RR – dostosowana do założeń projektowych

– przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 3,8 sek.

– prędkość maksymalna – 125 km/h

– 57 Nm momentu obrotowego przy 8900 RPM

– 82 konie mechaniczne przy 9200 RPM

– sekwencyjna skrzynia biegów

– 158,7 kg siły docisku przy 100 km/h

 

Rozwiązania zastosowane w aucie:

– w pełni regulowane wielowahaczowe zawieszenie umożliwiające pełną regulację w zależności od zmieniających się warunków na torze,

– hybrydowa konstrukcja nośna – połączenie stalowej ramy przestrzennej z kompozytowym „monocoque” o zwiększonej sztywności,

– laminowana obręcz bezpieczeństwa,

– wyświetlacz odpowiadający za wyświetlanie i zapisywanie najważniejszych parametrów pracy,

– telemetria wyposażona w 33 czujniki,

– pokrywka silnika redukująca opór powietrza,

– aktywne chłodzenie obszaru silnika,

– autorskie wałki rozrządu,

– zmodyfikowany blok silnika, który umożliwił zastosowanie udoskonalonej misy silnika,

– wydajniejszy i lżejszy układ chłodzenia,

– mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z regulacją napięcia wstępnego,

– system redukcji oporu powietrza (DRS).

(mz)