Marcel Plona wygrał Międzyszkolny Konkurs Tworzenia Gier Komputerowych „Invent Your Game” 2021

10-06-2021
Międzyszkolny Konkurs Tworzenia Gier Komputerowych „Invent Your Game” 2021
Marcel Plona z Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku wygrał Międzyszkolny Konkurs Tworzenia Gier Komputerowych „Invent Your Game” 2021. Konkurs objęła swoim patronatem Rektor Politechniki Białostockiej.

W tym roku tematyką przewodnią konkursu było hasło: „COVID-19 – walczymy z wirusem mocą naszych komputerów…”. Pierwsze miejsce zajął uczeń Zespołu Szkół Elektrycznych Marcel Plona.

 

 

 

 

– Moja gra jest dwuwymiarowa – opowiada uczeń II klasy Technikum w Zespole Szkół Elektrycznych. – Możemy poruszać ludzikiem, który ma walczyć z wirusami. Mamy kilka poziomów, które trzeba przejść w określonym czasie albo pokonać bossa, który pojawia się co piąty poziom. Gra jest stworzona w czystym java skrypcie.

II miejsce przypadło w udziale Szymonowi Domagale z III Liceum Ogólnokształcącego oraz zespołowi uczniów z Zespołu Szkół Elektrycznych, w skład którego weszli Filip Białokozowicz i Maciej Stryjewski.

– Stworzyliśmy grę pod nazwą „Covid 2077” – mówi Maciej Stryjewski, uczeń III klasy technikum w ZSE. – Opowiada o rozwijającym się antywirusie, który próbuje zwalczyć wirusa komputerowego, który jest podobny do Covida.

 

– Gra powstała w oparciu o silnik Unity w wersji 2019.4 – dodaje Filip Białokozowicz. – Największą trudność sprawiło nam tłumaczenie gry na język angielski, bo chcieliśmy żeby mogli ją przetestować nasi koledzy z zagranicy.

Uczeń trzeciej klasy Zespołu Szkół Elektrycznych ma już sprecyzowany plan na dalszy rozwój.

– Myślę o studiach na Politechnice Białostockiej na Wydziale Informatyki – mówi Białokozowicz.

Konkurs Invent Your Game Zespół Szkół Elektrycznych zorganizował już po raz trzeci.

– Tematyka wpisuje się w aktualne zainteresowania uczniów z zakresu gier komputerowych, wirtualnej rzeczywistości i nowych technologii – wyjaśnia Krzysztof Szerszeń z Zespołu Szkół Elektrycznych. – Sprzyja temu szeroka dostępność darmowych silników gier komputerowych (np. Unity3D, Unreal Engine, Cry Engine), dzięki którym młodzież może stworzyć ciekawe i profesjonalne gry 2D i 3D, dedykowane nie tylko na komputery stacjonarne, ale także na urządzenia mobilne.

Wyróżnienie za grafikę gry otrzymał zespół w składzie: Kacper Jabłoński i Patryk Gąsowski (III Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku). Młodych programistów nagradzał Prorektor ds. Rozwoju dr hab. inż. Mirosław Świercz, prof. PB.

– Wszystkie gry były bardzo fajne, gdyby połączyć pewne efekty z jednej gry z efektami z innej powstałaby supergra, niemniej jednak macie jeszcze przed sobą bardzo dużo czasu na to, aby udoskonalić swój warsztat – powiedział Prorektor Świercz. – Zapraszamy na studia na naszej Uczelni i myślę, że każdy z panów znajdzie u nas miejsce dla siebie i okazję, by posiąść nowe umiejętności.

Jury oceniało zgłoszone programy pod kątem

  • oryginalności scenariusza gry,
  • walorów technicznych,
  • walorów rozrywkowych,
  • dokumentacji gry.

Konkurs organizowany jest pod honorowymi patronatami: Wojewody Podlaskiego, Prezydenta Miasta Białegostoku oraz Rektora Politechniki Białostockiej.

Politechnika Białostocka od lat ściśle współpracuje z Zespołem Szkół Elektrycznych.

– Od marca realizujemy projekt, w którym przewidujemy prowadzenie przez pracowników uczelni wyższych zajęć z naszymi uczniami – mówi mgr inż. Anna Niczyporuk, dyrektor Zespołu Szkół Elektrycznych w Białymstoku. – Rozwiną one ich zainteresowania i zdolności i zachęcą do studiowania na Politechnice Białostockiej i pokażą Politechnikę jako uczelnię, w której warto być, z którą warto współpracować i gdzie warto studiować.

 

 


Na skróty
× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.