Trzy międzynarodowe projekty PB z dofinansowaniem

12-02-2021
Trzy projekty Politechniki Białostockiej z dofinansowaniem Narodowej Agencji w ramach programu Erasmus+! 

W pierwszej piętnastce na liście liczącej 47 pozycji znalazły się aż 3 projekty Politechniki Białostockiej złożone w ramach dodatkowego konkursu organizowanego przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ w ramach akcji 2 – Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego.

– Uzyskanie finansowania dla trzech projektów, w których PB będzie liderem, jest wielkim sukcesem uczelni. Świadczy o dobrym przygotowaniu naszych pracowników do realizacji zadań na polu międzynarodowym. Bez wątpienia projekty prowadzone we współpracy z dziesięcioma uczelniami zagranicznymi przyczynią się do intensyfikacji współpracy nie tylko na polu dydaktycznym, ale również naukowym, co pokazały doświadczenia poprzednich projektów. Będzie to doskonała okazja do podniesienia kwalifikacji pracowników, wymiany doświadczeń i nawiązania kontaktów. Z kolei studenci wezmą udział w międzynarodowych warsztatach, podniosą swoje umiejętności i zdobędą nową wiedzę. Namacalnymi efektami pracy będą książki, zasoby cyfrowe i nowoczesne narzędzia dydaktyczne, co z kolei przełoży się na podniesienie jakości kształcenia na PB – mówi Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej dr hab. inż. Dorota Anna Krawczyk, prof. PB.

Nowoczesne rozwiązania w budownictwie

Na pozycji 2. listy rankingowej znalazł się projekt Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej dr hab. inż. Doroty Anny Krawczyk prof. PB pt. „Advanced Digital Design course ON modern buildings developing SKILLS for young engineers.” Okres trwania projektu przewidziano na 24 miesiące: od dnia 01 czerwca br. do 31 maja 2023 r. W jego realizację, ze strony PB zaangażowani będą pracownicy Wydziału Budownictwa i Nauk o Środowisku. W ramach projektu zostało zawiązane partnerstwo z Universidad de Córdoba (Hiszpania), Universita Degli Studi di Firenze (Włochy), Vilniaus Technologiju ir Dizaino Kolegija (Litwa), Rezeknes Tehnologiju Akademija (Łotwa) oraz Polskim Związkiem Inżynierów i Techników Budownictwa Oddział w Białymstoku (Polska). W ramach projektu nauczyciele ze wszystkich uczelni biorących w nim udział będą mieli okazję podwyższyć swoje kwalifikacje podczas kursu w Hiszpanii. Z kolei studenci wezmą udział w międzynarodowej szkole letniej w Polsce (częściowo w formie zdalnej), w czasie której oprócz zajęć na PB będą mogli zdobyć wiedzę praktyczną w przedsiębiorstwach.

Efektami realizacji projektu będą:
  • Nowatorski kurs ADD-ON_SKILLS dotyczący nowoczesnych rozwiązań w budownictwie pozwalających na podwyższenie ich efektywności energetycznej;
  • Materiały dydaktyczne oraz moduły do pracy zdalnej, niezbędne do przeprowadzenia kursu, ale także przydatne w przyszłości na zajęciach z innych przedmiotów;
  • Publikacja książkowa przybliżająca osiągnięcia techniki w dziedzinie budownictwa niskoenergetycznego w formie papierowej i elektronicznej.
Wartość otrzymanego dofinansowania: 261 018,00 EUR
E-coaching

Projekt Wydziału Informatyki pod tytułem „Towards e-coaching, the first step to build trust with a digital coach” znalazł się na 6. pozycji w rankingu. Koordynatorem wniosku była dr hab. Dorota Mozyrska, prof. PB, a w jego realizację zaangażowani będą pracownicy Wydziału Informatyki. Projekt rozpoczyna się 1 marca br. i będzie trwał 2 lata. Partnerami projektu są: Universitaet Leipzig (Niemcy), Polytechneio Kritis (Grecja) oraz Tampereen Ammattikorkeakoulu oy (Finlandia). W projekcie zaplanowano zorganizowanie  trzech wydarzeń szkoleniowych, w ramach których partnerzy będą dzielić się swoją wiedzą oraz testować wypracowane rozwiązania. Zaplanowano również wydarzenia upowszechniające rezultaty projektu oraz spotkania projektowe u każdego z partnerów.

Efektami realizacji projektu będą:
  • Innowacyjna metodologia dydaktyczna kształcenia na odległość (E-Coach), która stworzy podstawy do budowania zaufania między stronami procesu edukacyjnego;
  • Zintegrowana platforma e-learningowa dotycząca zastosowania metodologii e-coachingu, zawierająca program aktywizacyjny dla nauczycieli;
  • Pilotażowe przykłady kursów e-coachingowych, tj. 12 zarejestrowanych zajęć z Analizy matematycznej, Algebry, Programowania i Przedsiębiorczości z wykorzystaniem innowacyjnej metodologii e-coachingu dedykowanej instytucjom szkolnictwa wyższego.
Wartość otrzymanego dofinansowania: 254 729,00 EUR
Zasoby cyfrowe

Na pozycji 11. znalazł się projekt Wydziału Elektrycznego PB, pt. „Holistic approach towards problem-based ICT education based on international cooperation in pandemic conditions”, którego koordynatorem będzie dr inż. Jarosław Makal, prof. PB. Okres trwania projektu przewidziano na 24 miesiące: od  01 czerwca br. do 31 maja 2023 r. i w jego realizację zaangażowani będą nauczyciele Wydział Elektrycznego oraz uczelni partnerskich:  University of Nis (Serbia), Norwegian University of Science and Technology (Norwegia) i University of Ruse “Angel Kanchev” (Bułgaria). Zaplanowane działania w projekcie mają na celu opracowanie najlepszych metod motywujących studentów do aktywności na wykładach, określenie tych metod nauczania i uczenia się, które dają najlepsze rezultaty w warunkach pandemii oraz wskazanie metodologii organizacji ćwiczeń laboratoryjnych i obiektywnego oceniania wiedzy studentów na egzaminach.

Efektami realizacji projektu będą:
  • Zasoby cyfrowe szkoleniowe dla nauczycieli w zakresie nabywania nowych umiejętności związanych z metodologią uczenia. Szczegółowe harmonogramy, prezentacje i nagrane filmy będą dostępne na stronie internetowej projektu;
  • Cyfrowe zasoby dydaktyczne w wybranych obszarach ICT, mających zastosowanie do grupy przedmiotów problemowych. Programy niektórych z nich zostaną zmodernizowane i dostosowane do nauczania opartego na projektach. Niektóre z nich to: obwody elektryczne (podstawy inżynierii elektrycznej/elektronicznej), Internet rzeczy (technologie komunikacyjne), zaawansowane sieci komunikacji mobilnej, transformacja cyfrowa i przemysł 4.0, inteligentne sieci i energia odnawialna, praktyka laboratoryjna, sieci telekomunikacyjne, modelowanie i symulacja systemów komunikacyjnych;
  • Trzy publikacje książkowe, umożliwiające studentom nabywania wiedzy, umiejętności oraz przygotowania do egzaminów w warunkach pandemii. Zostanie opracowany podręcznik z tematu pomiarów w telekomunikacji, zbiór zadań z obwodów elektrycznych zawierający głównie przykłady praktyczne oraz podręcznik dotyczący transformacji cyfrowej i przemysłu 4.0.    
Wartość otrzymanego dofinansowania: 234.700,00 EUR

 


Na skróty
× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.