W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Akademicka Biblioteka Cyfrowa dostępna dla studentów, doktorantów i pracowników PB

14-07-2020

W związku z realizacją projektu PB Dostępna studenci, doktoranci i pracownicy Politechniki Białostockiej uzyskali dostęp do Akademickiej Biblioteki Cyfrowej, księgozbioru cyfrowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnościami.

Akademicka Biblioteka Cyfrowa została stworzona przez Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Warszawskiego w celu wyrównywania szans edukacyjnych osób z niepełnosprawnościami uniemożliwiającymi lub znacznie utrudniającymi dostęp do materiałów w wersji tradycyjnej.

Czytelnikiem biblioteki ABC może zostać student, doktorant, pracownik uczelni partnerskiej posiadający umiarkowany lub znaczny stopień niepełnosprawności z tytułu utraty wzroku albo innych niepełnosprawności uniemożliwiających korzystanie z tradycyjnych materiałów w zwykłym druku.

Zbiory biblioteczne podzielone zostały na trzy kategorie „Książki”, „Czasopisma” i „Inne dokumenty”, którymi mogą być konspekty, prezentacje i różne opracowania.

Obecnie biblioteka liczy kilkanaście tysięcy zbiorów i ich liczba systematycznie wzrasta.

 

Jak otrzymać dostęp

 

Każdy, kto chciałby mieć dostęp do biblioteki i spełnia kryteria umożliwiające korzystanie z niej, musi zarejestrować się na www.abc.uw.edu.pl

W pierwszym kroku należy zapoznać się z regulaminem i go zaakceptować, a następnie wypełnić krótki formularz rejestracyjny, na liście uczelni wybrać Politechnikę Białostocką.

Po zarejestrowaniu się, dokumenty potwierdzające posiadaną niepełnosprawność należy dostarczyć do Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami PB.
O konieczności tej czytelnik jest informowany mailem, który ABC wysyła do niego po rejestracji.

Po dopełnieniu wszystkich formalności konto zostanie aktywowane, o czym czytelnik zostaje poinformowany osobnym e-mailem. W tym e-mailu zawarty jest również link umożliwiający ustawienie własnego hasła dostępu do biblioteki. Podczas jego tworzenia należy przeczytać umieszczone na stronie definiowania hasła wskazówki dotyczące jego tworzenia.

Szczegółowe informacje na temat Akademickiej Biblioteki Cyfrowej są dostępne na stronie internetowej.