W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Bądźmy razem: Dział Zasobów Mieszkaniowych

18-05-2020
Dział Zasobów Mieszkaniowych Politechnika Białostocka

Odnalezienie się w rzeczywistości pandemii było dla Akademików Politechniki Białostockiej ogromnym wyzwaniem. Odpowiedzialność za mieszkańców, którzy mimo rekomendacji Rektora zdecydowali się na pozostanie w domach studenta, spoczywała nie tylko na kierownikach poszczególnych budynków, ale na każdym pracowniku.

Portierzy w budynkach: ALFA, BETA, GAMMA, DELTA

W czterech budynkach obecnie jest zakwaterowanych około 600 mieszkańców, w tym są też studenci zagraniczni. W ostatnim czasie zwiększyła się jeszcze bardziej odpowiedzialność osób pracujących na portierniach. To oni odpowiadają za to, aby niepożądane osoby nie wchodziły do akademików, sprawdzają karty mieszkańca. Przypominają o używaniu płynów do dezynfekcji rąk, a także o noszeniu maseczek. Nasi portierzy to kontrolerzy właściwego ruchu w każdym akademiku. Ze względu na bezpieczeństwo stałych mieszkańców, w akademikach nie ma możliwości odwiedzin, ani kwaterowania nowych osób. Odporność na stres – tego musieli się nauczyć nasi portierzy. To oni w czasie jednoosobowych dyżurów nocnych odpowiadają za spokój w akademikach, interweniują, kiedy zauważą taką potrzebę. W najbardziej kryzysowych sytuacjach wzywają ochronę lub policję, natomiast w razie zadziałania systemu PPOŻ odpowiadają również za kontakt ze strażą pożarną. Zdrowy rozsądek w sytuacji kryzysowej przydał się niejednokrotnie na tym stanowisku. W Alfie na stanowisku portiera pracuje pięć osób: Barbara Słoma, Wiesław Lech Mrówczyński, Maciej Jóźwiak, Sławomir Chraboł i Stanisław Kryński.  W Becie są to natomiast: Agnieszka Danilecka-Wilk, Robert Daszczuk, Andrzej Filipowicz, Izabela Hryszko i Małgorzata Wierzbicka. W Gammie pracują jako portierzy: Andrzej Horodeński, Paweł Szymski, Robert Kozak, Janina Średzińska i Mirosław Więcko. W Delcie zaś: Barbara Kuprijanowicz, Agata Litman, Dorota Płonowska i Helena Klimiuk.

Pracownicy gospodarczy

Zakres obowiązków pań sprzątających nie uległ zmianom.  Pracują jedynie  z zachowaniem większych  zasad bezpieczeństwa. Zaopatrzone w maseczki, rękawice  odpowiadają za stan higieniczny 10-piętrowych budynków. Odpowiadając za standard higieniczny miejsc ogólnodostępnych, niejednokrotnie mają bezpośredni kontakt z mieszkańcami, przypominają więc o właściwej higienie rąk i noszeniu maseczek. W Alfie obecnie pracują panie sprzątające: Aneta Szorc, Iwona Skorulsak, Barbara Kozłowska, Anna Szymska i Ewa Szczepanik. W Becie jako pracownicy gospodarczy są zatrudnione: Elżbieta Giełda, Irena Grzybek, Barbara Iłendo  i Elżbieta Jedynak. W Gammie są to: Nina Żyluk, Marta Sulińska – Kozak, Anna Zdancewicz  i Katarzyna Zimnoch. W Delcie zaś: Andrzej Kuźma, Wojciech Wojno, Anna Żemojda, Iwona Hryniewicka, Bożena Nierodzik, Ewa Poniatowska. W Hotelu Asystenta pracuje Eugenia Kuźmicz.

Nic również nie zmieniło się, jeśli chodzi o zakres obowiązków stolarzy/konserwatorów. Są odpowiedzialni za wszelkiego rodzaju naprawy usterek, które zgłaszają mieszkańcy na portierni każdego akademika. Zachowując zasady bezpieczeństwa, uczelniani fachowcy wkraczają tam, gdzie jest potrzeba ich interwencji.  W Alfie na stanowisku stolarza zatrudniony jest Szymon Sokołowski, w Gammie – Leon Niesterczuk.

Nie można zapomnieć o stanowisku placowego, który dba o porządek wokół budynków. To dzięki osobom na tym stanowisku mieszkańcy poczuli już zapach pierwszej, skoszonej trawy. W Alfie jest to Tomasz Kolada, w Gammie – Artur Dzieniszczyk.

Administracja akademików

W każdym z akademików w administracji pracują dwie osoby. Oprócz standardowych obowiązków związanych z funkcjonowaniem akademików, w ostatnim czasie musiały opanować przede wszystkim umiejętność przekazywania informacji. Nauczyły się, że w tych dziwnych czasach dobór słów, ton głosu mają ogromne znaczenie. Jest to  trudniejsze w kontaktach ze studentami zagranicznymi. Z racji na to, że mieszkańcy spędzają 24 godziny w akademikach, a  ich jedyną rozrywką do niedawna było wyjście po zakupy spożywcze, to niejednokrotnie przydawały się umiejętności psychologiczne i wychowawcze.  

Dziwnie smutne są te nasze akademiki pozajmowane w zdawkowych ilościach, ale paradoksalnie to studenci z Hiszpanii w wymianie zdań przy windzie twierdzą, że wszystko będzie ok, bo nic nie trwa wiecznie – tłumaczy kierownik Działu Zasobów Mieszkaniowych Piotr Bubela. Przypomnijmy, że oprócz niego w administracji pracują także: Urszula Wilimajtys (kierownik DS Alfa) i Magdalena Szczawińska (referent administracyjny w Alfie), Izabela Miśko (kierownik DS Beta) i Agata Śliwko (specjalista ds. administracyjnych), Małgorzata Werner (kierownik DS Gamma), Beata Cackowska (kierownik DS Delta) i Iwona Korolczuk (starszy referent).

Dziękujemy za Waszą obecność!