W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Bądźmy razem: Wydział Inżynierii Zarządzania

12-05-2020
WIZ PB

Serce Wydziału Inżynierii Zarządzania cały czas bije i działa pełną parą, tak jakby koronawirusa nie było – twierdzą pracownicy Dziekanatu i Sekretariatu WIZ, a słowa potwierdzają czynami. Wraz z nimi codziennie dyżurują informatycy tak, aby praca przebiegała płynnie, sprawnie i bez zakłóceń.

Wszystkie sprawy, jakie się pojawiają, są na bieżąco realizowane poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy. Jeżeli zaś istnieje taka konieczność – także osobiście, z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i respektując obowiązujące zarządzenia. Codziennie więc  na Wydziale Inżynierii Zarządzania są odbierane telefony, obsługiwane maile, dyżurujący pracownik odbiera też pocztę i wysyła korespondencję.

Dziekanat

O tym, jak wygląda praca w Dziekanacie WIZ w dobie zagrożenia COVID-19 opowiada Artur Kozłowski: Jest nas w dziekanacie siedmioro, sześć moich cudownych kobiet i ja. I robimy wszystko, co w naszej mocy, aby serce wydziału, jakim jest niewątpliwie dziekanat, nadal biło. Staramy się, żeby każdy, kto się do nas zgłosi, został obsłużony, jakby koronawirusa nie było. Jeżeli jest to możliwe, to jak najwięcej staramy się zrobić zdalnie, aby jak najbardziej odciążyć osoby, które są fizycznie na dyżurze. Te bowiem muszą wykonać pracę za cały zespół: odbierają telefony, prowadzą tradycyjną korespondencję, wystawiają zaświadczenia, przygotowują inną dokumentację. A oprócz tego robią to, co stanowi ich zwykłe obowiązki sprzed pandemii.

Artur potwierdza, że żadna sprawa nie umknie uwagi zespołu: Każdy z nas na bieżąco sprawdza maile służbowe, przekazując dyżurującym sprawy, które można załatwić tylko będąc fizycznie w pracy. Pozostajemy w ciągłym kontakcie telefonicznym, jak i za pośrednictwem mediów społecznościowych. 

Wraz z Arturem Kozłowskim pracuje Anna Borucka, Janina Matysewicz, Beata Wojniusz, Marta Kościuk i Joanna Iwaniuk. Nad całym zespołem zaś czuwa Joanna Grabarska, kierownik Dziekanatu WIZ. 

Sekretariat

Podobnie działa także Sekretariat WIZ. Panuje system rotacyjny, czyli większość pracowników na co dzień pracuje zdalnie, przy czym jednocześnie są pełnione dyżury stacjonarnie na miejscu w Kleosinie. Są to zwykle dwa lub trzy dni w tygodniu. Cieszymy się, że nasza uczelnia bardzo szybko wprowadziła rozwiązania umożliwiające pracę zdalną – mówi Tomasz Trochimczuk, przy czym dodaje, że wszyscy pracownicy sekretariatu, także sekretarki katedr, czyli Ewa Czech, Katarzyna Kondrusik-Kałajtan i Katarzyna Szwedko, pracują w systemie dyżurów. Nie ma zatem osoby, która pracowałaby cały czas online.

Doceniając możliwość pracy zdalnej, pracownicy dostrzegają jednocześnie wartość bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem: W obecnej sytuacji, szczególnie doceniamy, jak wielką wartość mają realne kontakty z pracownikami, studentami oraz z osobami z instytucji i firm współpracujących z naszym wydziałem – mówi Tomasz . Dodaje też: Niezależnie od tego czy pracujemy zdalnie, czy też mamy dyżur na naszym wydziale, staramy się, aby wszystkie zadania były zrealizowane terminowo i na najwyższym poziomie.

Oprócz Tomasza Trochimczuka w systemie zmianowym pracują także Barbara Tomczyk, Iwona Troc, Krzysztof Połubiński, Mariusz Gorustowicz oraz Urszula Wieliczko, która prowadzi sekretariat.

Informatycy

Dodatkowo na posterunku czuwają też informatycy, na których obecnie ciąży jeszcze większa odpowiedzialność niż zazwyczaj. To oni bowiem odpowiadają za to, aby wszystkie serwery na Wydziale pracowały bez zarzutu. Jest to niezwykle ważne, gdyż maszyny wirtualne, uruchomione na serwerach, są używane przez nauczycieli do pracy zdalnej oraz do prowadzenia zajęć zdalnych ze studentami. Aktualizacje systemów muszą być wykonywane regularnie, a potem konieczne jest sprawdzenie czy działają prawidłowo. Ponadto niezależnie od tego, czy zajęcia się odbywają, czy też nie, informatycy muszą sprawdzać aktualizacje i wgrywać regularnie poprawki systemowe Lab19. Odpowiadają też za Maintenance systemu SAP używanego do prowadzenia zajęć zdalnych ze studentami i poprawki na Lserver. Ponadto regularnie wysyłają instalacje i kody aktywacyjne do pracowników, którzy potrzebują ich do prowadzenia zajęć zdalnych ze studentami.

Codziennie na Wydziale musi być obecny informatyk, który w razie konieczności udzieli pomocy technicznej pracownikom pełniącym akurat dyżur. Wymiennie zajmują się tym: Bogdan Jakimowicz, Aleksy Karpiuk i Mariusz Zalewski. Ponadto do ich obowiązków należą wszelkie naprawy i modernizacje sprzętu, przygotowywanie wniosków na zakupy i obsługa bieżących dokumentów, a także wypożyczanie komputerów. W razie potrzeb instalują oraz dbają o aktualizacje oprogramowania w laboratoriach i salach.

Informatycy cały czas dbają o swój rozwój, uczestnicząc w szkoleniach online. Nie przeszkadza temu nawet epidemia koronawirusa. Obecnie biorą udział w Akademii sieciowej Palo.

Dziękujemy za Waszą obecność!