W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Podlaska Marka Pokoleń dla Politechniki Białostockiej

08-05-2019

„Podlaska Marka Pokoleń” taki tytuł otrzymała Politechnika Białostocka podczas gali Podlaskiej Marki 2018. To wyjątkowe wyróżnienie – przyznane po raz pierwszy w historii konkursu o nagrodę marszałka województwa podlaskiego – Rektor prof. Lech Dzienis odebrał z rąk Wicepremiera, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina, gościa specjalnego uroczystości. Gala Podlaskiej Marki odbyła się we wtorek, 7 maja, w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.

Wcześniej na scenie OiFP statuetki w kilku plebiscytowych kategoriach Podlaskiej Marki 2018 odebrali absolwenci Politechniki Białostockiej. W kategorii najlepszy produkt użytkowy zwyciężył Adam Zdanowicz (firma MAD Bicycles Adam Zdanowicz) – absolwent Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Honorowy Ambasador naszej uczelni. Adam Zdanowicz jest twórcą rowerów customowych, wielokrotnie nagradzanych – ostatnio na wystawie w Stanach Zjednoczonych. W kategorii odkrycie statuetkę Podlaskiej Marki odebrał Krzysztof Matuk (Imago Krzysztof Matuk) – absolwent i były pracownik Wydziału Informatyki PB. Kapituła nagrodziła go za EyeFace – komunikator umożliwiający osobom niepełnosprawnym, np. sparaliżowanym po wypadku, obsługę komputera przy pomocy ruchu głowy i oczu. Tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki otrzymała branża IT. W grupie wyróżnionych firm znalazły się także startupy założone przez naszych absolwentów: Michała Grzesia – Photon Entertainment,  Grzegorza Ciwoniuka – Elastic Cloud Solutions, Marka Antoniuka – RiftCat.

Prof. Lech Dzienis odbierając statuetkę „Podlaskiej Marki Pokoleń” odniósł się do sukcesów osiąganych przez absolwentów Politechniki Białostockiej, ale przede wszystkim podziękował Kapitule Podlaskiej Marki za uhonorowanie jubileuszu 70-lecia uczelni. Zaprosił do udziału w Międzynarodowym Zjeździe Absolwentów PB, który odbędzie się 22 czerwca. Zapowiedział, że otrzymana statuetka zostanie wtedy umieszczona w specjalnej kapsule czasu. Każdy jubileusz jest chwilą, kiedy trzeba zatrzymać się na moment i docenić to, co uzyskaliśmy. A osiągnęliśmy naprawdę wiele – przykłady mieliście Państwo przed sobą w postaci laureatów Podlaskiej Marki i Ambasadorów Podlasia. A jednocześnie ta chwila jubileuszu jest momentem, gdy musimy spojrzeć w przyszłość – której ta przeszłość jest bazą do dalszych naszych działań – abyśmy nie bali się wyzwań, aby Politechnika Białostocka była zawsze uczelnią ludzi ambitnych, innowacyjnych i śmiałych – takich z jakimi spotykaliśmy się podczas dzisiejszej uroczystości – mówił rektor Dzienis.

W 15-letniej historii konkursu Podlaska Marka, Politechnika Białostocka była nagradzana wielokrotnie: statuetki odbierali twórcy trzech łazików marsjańskich (Magma 2, Hyperion 1, Hyperiona 2), którzy zwyciężali w prestiżowych zawodach Universyty Rover Challenge w Stanach Zjednoczonych. Uczelnia została nagrodzona też za Centrum Nowoczesnego Kształcenia. W edycji z 2015 roku Podlaską Markę Konsumentów otrzymał robot edukacyjny Photon, stworzony przez naszych studentów. Dziś Photon uczy programowania w szkołach na całym świecie, a obecnie podbija rynek japoński. W kolejnym roku doceniony został nasz student i utalentowany wynalazca Petros Psyllos – pomysłodawca urządzenia o nazwie MATIA (sztuczne oko dla osób niewidomych).

W tym roku rywalizacja o nagrodę Marszałka Województwa Podlaskiego była wyjątkowo zacięta. W siedmiu kategoriach (Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo) zgłoszonych zostało niemal 300 różnorodnych propozycji, z których do właściwej rywalizacji zakwalifikowało się 187 kandydatur. Spośród nich Kapituła wybrała najpierw dwudziestu jeden finalistów, a następnie wskazała zwycięzców Podlaskiej Marki 2018.

Więcej o plebiscycie Podlaskiej Marki: podlaskamarka.pl

 

QR kod RODO
Więcej: pb.edu.pl/rodo