Wschodnie Forum e-Biznesu EastBiz
12-10-2018
Jak skutecznie rozwinąć sprzedaż online na rynku globalnym? Czy da się zarabiać na wysyłaniu SMS-ów? Jak przygotować się do kampanii lead generation? – to zaledwie kilka z wielu tematów, które zostały poruszone podczas Wschodniego Forum e-Biznesu EastBiz (12-13 października). To już piąta edycja wydarzenia poświęcona sektorowi e-commerce – jednego z najszybciej rozwijających się rynków w Polsce. Organizatorzy policzyli, że do tej pory gościli ponad 1600 uczestników oraz 93 prelegentów.
Wschodnie Forum e-Biznesu EastBiz organizują: Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, Białostocki Park Naukowo-Technologiczny oraz EastCamp Białystok. Konferencja rozpoczęła się w piątek, 12 października, w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym.
Anna Daszuta-Zalewska, Dyrektor BPN-T przypomniała cele, które organizatorzy stawiali sobie powołując EastBiz: Stwierdziliśmy, że w powinniśmy w Białymstoku postawić na rozwój branży e-commerse. To rynek, który rozwija się bardzo dynamicznie. Wartość polskiego e-handlu to już około 40 mld złotych i wzrasta. Według szacunków pod koniec 2018 roku przekroczy 50 mld złotych, a w roku 2020 osiągnie wartość 70 mld. Pomimo tego potencjału tylko 30% sklepów działa w polskim internecie dłużej niż 8 lat – wyliczała dyrektor BPN-T i zapraszała do udziału w prezentacjach i warsztatach.
Prorektor ds. Rozwoju Politechniki Białostockiej prof. Roman Kaczyński powiedział: Cieszy mnie, że tak, jak rośnie branża e-commerce, wzrasta też zainteresowanie naszym wydarzeniem. To potwierdzenie, że Forum jest potrzebne, a także nagroda za wysiłek organizatorów.
Dr Łukasz Nazarko, Prodziekan ds. Rozwoju i Współpracy Wydziału Inżynierii Zarządzania PB przypomniał, że Wschodnie Forum e-Biznesu EastBiz ewaluowało z organizowanego przez Wydział Podlaskiego Forum e-Biznesu. Do organizacji przedsięwzięcia sukcesywnie dołączali kolejni partnerzy, zmieniła się nazwa wydarzenia i jego zasięg. Jednak musimy dalej szukać najbardziej adekwatnego sposobu na to, żeby zachowując wysoką wartość merytoryczną, Forum przynosiło uczestnikom jak najwięcej pożytku i satysfakcji – mówił Łukasz Nazarko.
Wschodnie Forum e-Biznesu EastBiz to największe w północno-wschodniej Polsce wydarzenie dedykowane prowadzeniu biznesu w internecie. W programie imprezy znalazły się prezentacje, wykłady, studia przypadków, warsztaty. Była też sposobność do nawiązania nowych kontaktów biznesowych.
W piątek, 12 października, spotkania ze specjalistami e-handlu odbywały się w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym. Natomiast w sobotę, 13 października, na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej w Kleosinie uczestnicy warsztatów uczyli się m.in. sposobów optymalizacji sklepu internetowego, zasad prowadzenia kampanii na Facebooku oraz email marketingu.
Szczegóły i program wydarzenia można znaleźć na stronie www.east-biz.pl.
Więcej: pb.edu.pl/rodo