Projekt „Towards E-coaching” wyróżniony przez FRSE
05-07-2023Projekt „Towards e-coaching” był realizowany w terminie 1.03.2021- 28.02.2023 przez Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej (lider projektu) oraz europejskie uczelnie partnerskie:
- Tampereen Ammattikorkeakoulu oy Finland/ Tampere University of Applied Sciences, Finlandia
- Universitaet Leipzig Germany, Niemcy
- Polytechneio Kritis Greece/ Technical University of Crete, Grecja
Międzynarodowe konsorcjum uczelni zmierzyło się z tym zadaniem wypracowując metodologię dotyczącą nauczania w procesie zdalnym z użyciem technik coachingu. Działania konsorcjum wsparła dotacją w wysokości 254 729,00 euro Narodowa Agencja Programu Erasmus+ w ramach akcji 2, Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego. Koordynatorką projektu „Towards e-coaching” była dr hab. Dorota Mozyrska, prof. PB, dziekan Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej. W skład zespołu projektowego weszli pracownicy wydziału oraz dr inż. kpt. ż. w. Piotr Wołejsza z Politechniki Morskiej w Szczecinie.
Efektami realizacji projektu są:
- Innowacyjna metodologia dydaktyczna kształcenia na odległość (E-Coach), która stworzy podstawy do budowania zaufania między stronami procesu edukacyjnego,
- Zintegrowana platforma e-learningowa dotycząca zastosowania metodologii e-coachingu, zawierająca program aktywizacyjny dla nauczycieli,
- Pilotażowe przykłady kursów e-coachingowych, tj. 12 zarejestrowanych zajęć z Analizy matematycznej, Algebry, Programowania i Przedsiębiorczości z wykorzystaniem innowacyjnej metodologii e-coachingu dedykowanej instytucjom szkolnictwa wyższego.
Więcej informacji na temat projektu E-coach na stronie internetowej https://ecoach-project.eu/.
O projekcie przeczytasz także w artykule Konferencja upowszechniająca efekty projektu „Towards E-Coaching”
Uczelniane działania w ramach programu „Towards e-coaching, the first step to build trust with a digital coach” koordynował zespół Biura ds. Współpracy Międzynarodowej Politechniki Białostockiej.