W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Politechnika Białostocka nagrodzona w konkursie na kampanie promocyjne

08-03-2019

Politechnika Białostocka znalazła się w gronie laureatów tegorocznej edycji konkursu Genius Universitatis na najciekawsze kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych. To już czwarte wyróżnienie dla działań promocyjnych prowadzonych przez naszą uczelnię.

Konkurs Genius Universitatis organizuje wydawnictwo edukacyjne Perspektywy. Organizatorzy nagradzają i promują nowatorskie praktyki i narzędzia marketingowe wdrażane przez uczelnie. Wyniki tegorocznej, ósmej edycji konkursu poznaliśmy 8 marca, podczas XXXI Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy w Warszawie.

Jury w składzie: prof. Artur Krajewski, Katarzyna Dragović, Paweł Janas, Artur Jabłoński, Ewa Opach, Jacek Szlak, dr Bianka Siwińska oceniło ponad 100 prac z 44 szkół wyższych. Nagrody przyznano w 7 kategoriach konkursowych: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny. Doceniano przede wszystkim: nowatorstwo pomysłu, spójność z wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu, estetykę i wartość artystyczną.

Politechnika Białostocka zdobyła pierwsze miejsce w kategorii event wspierający rekrutację za zorganizowanie konkursu „Niesamowita Maszyna” oraz miejsce trzecie za serwis internetowy „Dlaczego PB?”, którego zadaniem jest ułatwienie kandydatowi kontaktu z uczelnią.

Genius Universitatis to konkurs, w którym uczelnie oceniane są za pomysły oraz realizacje projektów kierowanych do kandydatów na studia. To odbiorca wymagający. Młodzi ludzie, uczniowie szkół ponadpodstawowych, to grupa poszukująca informacji głównie w internecie, dlatego przekaz kierowany do nich powinien być dynamiczny i angażujący. Tym bardziej cieszy, że nasze projekty zostały docenione przez specjalistów od reklamy i marketingu internetowego zasiadających w jury Genius Universitatis – mówi Katarzyna Myśliwiec, kierownik Działu Promocji Politechniki Białostockiej.

Ogólnopolski konkurs „Niesamowita Maszyna” adresowany jest do maturzystów i uczniów ostatnich klas szkół ponadpodstawowych. To nietypowa rywalizacja, której zwycięzcy otrzymują nagrody finansowe oraz indeksy na wybrane kierunki studiów na Politechnice Białostockiej. Zadaniem uczestników konkursu jest skonstruowanie urządzenia na wzór maszyny Rube’a Goldberga. Podczas tego zadania wykazują się kreatywnością, umiejętnościami pracy w zespole, a także wiedzą z zakresu fizyki, mechaniki i wielu innych dziedzin. Takimi zdolnościami powinni charakteryzować się przyszli inżynierowie. 21 marca 2019 roku odbędzie się finał drugiej edycji konkursu, w którym weźmie udział 10 zespołów konstruktorskich. Finaliści zostali wyłonieni przez jury spośród 16 zgłoszeń nadesłanych przez uczniów szkół z Białegostoku, Warszawy, Sokółki oraz Kwidzyna. Warto przypomnieć, że pierwszą edycję konkursu wygrały uczennice IV LO w Białymstoku: Marysia wybrała studia na Wydziale Elektrycznym, Magda realizuje swoje pasje na Wydziale Budownictwa i Inżynierii Środowiska.

Konkurs z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Myślę, że uczestników przyciągają nietypowe wyzwanie oraz atrakcyjne nagrody. Wyłaniając tegoroczną finałową dziesiątkę członkowie kapituły konkursu podkreślali wysoki poziom zgłoszonych prac. „Niesamowite maszyny” uczniów zachwycały wykonaniem, detalami, zastosowanymi technikami. Ich twórcy ciekawie wywiązali się też z dodatkowego zadania, w którym prosiliśmy o nawiązanie do 70-lecia Politechniki Białostockiej obchodzonego w 2019 roku. Podczas finału spodziewamy się więc wielkich emocji i zaciętej rywalizacji o podium. Konkurs na „niesamowitą maszynę” to sposób na to, żeby naszą uczelnią zainteresowali się młodzi ludzie, którzy mają w sobie kreatywność, smykałkę do prac inżynierskich i odwagę oraz cierpliwość, aby je realizować. Jestem przekonana, że podczas studiów na Politechnice Białostockiej będą mieli szansę dalej rozwijać swoje pasje – podkreśla Katarzyna Myśliwiec.

Rekrutacyjny serwis internetowy „Dlaczego PB?” (dlaczego-pb.pb.edu.pl) został zaprojektowany z myślą o kandydatach. Zainteresowani studiami na Politechnice Białostockiej znajdą tu najpotrzebniejsze informacje na temat atutów naszej uczelni, kierunków studiów, oferowanych stypendiów, programów wymiany międzynarodowej, konkursów o indeks. Są tu także głosy obecnych studentów PB, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami i refleksjami na temat studiów. Serwis ma atrakcyjną grafikę i idealnie wpisuje się w potrzeby użytkowników smartphone’ów (jest responsywny – zapewnia czytelność poszczególnych modułów podczas przeglądania na urządzeniach mobilnych).

Politechnika Białostocka już czterokrotnie była nagradzana w konkursie Genius Universitatis. W 2016 roku drugie miejsce w kategorii event wspierający rekrutację otrzymała “Energia przyszłości” – mobilna wystawa edukacyjna i towarzyszące jej seminaria. Rok później trzecie miejsce w kategorii gadżet promocyjny zdobyły gogle VR z hasłem „Politechnika Białostocka – Inny wymiar studiów”. W 2018 r. pierwsze miejsce w kategorii Video Online nagrodzono nagranie „Maszyna PB”.

 

Zapraszamy do obejrzenia relacji z rozdania nagród w konkursie Genius Universitatis (film)

Informacje o konkursie Genius Universitatis 2019 na: www.perspektywy.pl/genius

Informacje o rozstrzygnięciu konkursu na serwisie „Marketing przy kawie