W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

To już tradycja – mamy laureatów etapu okręgowego OITiW

20-04-2021
W tegorocznej edycji dziesięcioro uczniów ALOPB otrzymało tytuł Laureata Okręgowego Olimpiady Innowacji Technicznych i Wynalazczości (blok A). Jakub Kruszewski, Bartosz Wiszowaty, Grzegorz Garbiel, Katarzyna Wilczewska, Alicja Choszczyk, Patrycja Kolosa, Mateusz Matwiejuk, Mateusz Kraśnicki, Sergiusz Jakuszewicz, Sandra Mordasewicz tym samym awansowali do finału tej prestiżowej Olimpiady.
 
Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczości jest to interdyscyplinarna olimpiada szkolna sprawdzająca kompetencje uczniów z zakresu innowacji i techniki, organizowana przez Polski Związek Stowarzyszeń Wynalazców i Racjonalizatorów. Adresatami Olimpiady są uczniowie polskich szkół ponadpodstawowych, zainteresowani jej tematyką. Funkcjonuje w oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad. Bieżącą edycją olimpiady w województwie podlaskim honorowym patronatem objęła Pani Beata Pietruszka – Podlaski Kurator Oświaty oraz Marszałek Województwa Podlaskiego Pan Artur Kosicki.
 
Celem olimpiady jest zainteresowanie młodzieży tematyką innowacyjności, ze szczególnym naciskiem na nabycie praktycznych umiejętności związanych z dokonywaniem i zgłaszaniem projektów wynalazczych, aktywizacją twórczego myślenia, edukacją o charakterze badawczym, usprawniającym, konstrukcyjnym bądź technologicznym pod kierunkiem opiekuna naukowego. Efektem takich działań jest zachęcenie uczestników olimpiady do podejmowania samodzielnych działań o charakterze proinnowacyjnym, jak również poszerzenie ich wiedzy. Ze względu na interdyscyplinarny charakter olimpiady należy podkreślić, że opracowywanie innowacyjnych projektów wiąże się z rozwojem i utrwaleniem wiedzy uczestnika na wielu płaszczyznach wykraczających ponad podstawę programową nauczania w szkole. Uczestnictwo w olimpiadzie wymaga od ucznia znajomości m.in. takich zagadnień jak: fizyka, chemia, informatyka, elektronika, budownictwo, mechanika, automatyka, medycyna, ekonomia, geodezja i ochrona środowiska.
 
Trzymamy kciuki za jak najlepsze wyniki w finale!