W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Náboj Junior

Náboj Junior to zawody drużynowe dla uczniów szkół podstawowych. W ciągu 2 godzin drużyny próbują rozwiązać jak najwięcej zadań. Poziom trudności zadań jest dostosowany do wiedzy uczniów 7 i 8 klasy szkoły podstawowej. Drużyny składają się z maksymalnie czterech uczniów z tej samej szkoły. Uczniowie mogą być z różnych klas.

Drużyny rozwiązują zadania w miejscu zawodów pod nadzorem, w zgodzie z zasadami. Każda drużyna ma 6 zadań dostępnych w danym momencie i może rozwiązać każde z nich. Rozwiązaniem zadania jest przeważnie liczba. Po rozwiązaniu zadania jeden z członków drużyny udaje się sprawdzić wynik do wyznaczonych organizatorów. W przypadku poprawnego wyniku dostaje on nowe zadanie, a jego zespół dostaje punkt za rozwiązane zadanie. W przypadku nieprawidłowego wyniku członek zespołu wraca, a zespół rozwiązuje zadanie dalej. Nie ma ograniczeń co do liczby prób przesłania zadania, jednak po 3 błędnej próbie organizator może poprosić o wyjaśnienie rozwiązania zadania – sam wynik może nie wystarczyć do zaliczenia zadania. Celem jest rozwiązanie jak największej liczby zadań w jak najkrótszym czasie.

Bieżące wyniki są publikowane w czasie zawodów. Przez ostatnie 15 minut zawodów nie są one aktualizowane. W każdym mieście zawodów zwycięzcą zostaje drużyna z największą liczbą punktów. W przypadku równej liczby punktów rozstrzyga numer najwyżej rozwiązanego zadania (lub drugiego najwyższego itp.). Jeśli nadal jest remis między obiema drużynami, decydujący jest czas podania wyniku ostatniego (pod względem momentu rozwiązania) zadania (wygrywa wcześniejszy czas).