W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Turniej Debat Historycznych IPN

22-03-2019

 

         W środę 20 marca 2019 roku w Centrum Wystawienniczo-Konferencyjnym Archidiecezji Białostockiej odbył się IV. Turniej Debat Historycznych IPN pod patronatem Marszałka Sejmu RP, Marszałka Senatu RP, Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W turnieju rozgrywanym w formule debat oksfordzkich wzięły udział reprezentacje białostockich i suwalskich szkół średnich (I LO w Białymstoku, II LO w Suwałkach,  IV LO w Białymstoku, V LO w Białymstoku,  Zespół Szkół Elektrycznych w Białymstoku, Liceum Ogólnokształcące Politechniki Białostockiej).

         W turnieju brały udział dwie drużyny z naszej szkoły. Zespół w składzie: Maria Czerniecka, Julia Laskowska, Hubert Magnuszewski, Bartłomiej Pruszyński, uczniowie klasy I a  oraz ekipa w składzie: Ewa Kowalczuk, Kajetan Radulski, Gabriel Radawiec, Konrad Oborski, uczniowie kasy II a i II b. Opiekunami drużyn są: Marek Kawczyński i Piotr Sawicki.

 

       Uczestnicy turnieju debatowali nad następującymi tezami:

  1. Polskie powstania zbrojne w XIX wieku nie przyniosły pozytywnego efektu.
  2. Kształt granic II RP był przede wszystkim sukcesem polskiej dyplomacji.
  3. Czarny rynek w PRL pełnił pozytywną rolę.
  4. Akt 5 listopada 1916 był najważniejszym punktem w drodze do odzyskania przez Polskę niepodległości.
  5. Artyści II RP mieli większy wkład w kulturę światową niż artyści PRL.

Gratulujemy naszym debatantom  dużej wiedzy merytorycznej, odwagi  oraz sztuki argumentowania.