Wnioski muszą dotyczyć kandydatów, którzy są uczniami publicznej lub niepublicznej szkoły ponadpodstawowej dla młodzieży, której ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości.
Z zapisu rozporządzenia wynika, że kandydatem do stypendium Prezesa Rady Ministrów może być uczeń, który w roku szkolnym 2022/2023 spełnił przynajmniej jeden z niżej podanych warunków:
1) otrzymał promocję z wyróżnieniem, uzyskując przy tym najwyższą w danej szkole średnią ocen,
2) wykazywał szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach wiedzy wyniki co najmniej dobre.
W przypadku zespołu szkół każda szkoła dla młodzieży wchodząca w skład zespołu, a której ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości, ma prawo wytypowania swojego kandydata.
W celu zgłoszenia kandydata do stypendium Prezesa Rady Ministrów należy złożyć do Podlaskiego Kuratora Oświaty:
· wniosek o przyznanie stypendium, który musi być wypełniony pismem komputerowym (z podaniem wszystkich aktualnych danych, które zawarte są we wniosku),
· poprawnie wypełnione i podpisane oświadczenie (oryginał – nie kopia ani skan) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata.
Uwaga:
Nie należy przesyłać żadnych potwierdzonych za zgodność z oryginałem innych dokumentów (np. świadectw promocyjnych z wyróżnieniem).
W przypadku niewytypowania kandydata do stypendium, dyrektor szkoły obowiązkowo przesyła do Podlaskiego Kuratora Oświaty, w terminie do dnia 10 lipca 2023 r., informację z podaniem przyczyny braku kandydata do stypendium.
Dokumentację w formie papierowej należy przesłać w terminie do 10 lipca 2023 r. (decyduje data stempla pocztowego) tradycyjną pocztą na adres: Kuratorium Oświaty w Białymstoku, Rynek Kościuszki 9, 15-950 Białystok z dopiskiem na kopercie: „Stypendium PRM” lub dostarczyć osobiście do kancelarii ogólnej (pokój 104). Osobą koordynującą jest st. wizytator Krzysztof Ostrowski