W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Wysokie miejsca uczniów w Matematycznych Pretekstach

20-11-2020

Konkurs „Matematyczne Preteksty”, czyli ogólnopolska zabawa matematyczna z elementami rywalizacji, to przedsięwzięcie wyróżniające się tle innych dotychczas zainicjowanych i funkcjonujących rywalizacji matematycznych czy olimpiad. Popularyzuje matematykę na poziomie szkolnym, ale w formie dotąd niespotykanej – proponuje zawodnikom jedyne w swoim rodzaju teksty i zadania.

Z nietypowym wyzwaniem zmierzyło się w tym roku dziewięcioro uczniów Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego PB. Do rywalizacji przygotowywała ich dr Agnieszka Tereszkiewicz, adiunkt na Wydziale Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej.

Na podium konkursu stanęło dwóch naszych uczniów – Kacper Bielicki i Mateusz Szulc.

Gratulujemy sukcesów uczniom i Pani dr Agnieszce Tereszkiewicz!

 

„Matematyczne Preteksty” to nie tylko konkurs dla uczniów, ale też szerszy program edukacyjny. Jego głównym celem jest skuteczne rozwijanie inteligencji matematyczno-logicznej oraz wizualno-przestrzennej, na każdym etapie rozwoju człowieka, od przedszkolaków, poprzez uczniów szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych, po osoby, które zakończyły już edukację szkolną. Niektórzy nazywają to kształceniem kompetencji kluczowych w zakresie matematyki.

Konkurs nie stawia widocznych, formalnych barier początkowych. Każdy uczestnik jest w stanie rozwiązać przynajmniej kilka jego zadań. Uczy dostrzegania matematyki również poza szkołą oraz kształci – poprzez sytuacje bliskie uczestnikom – nieszablonowe myślenie matematyczne, czyli to, z czym spora ich grupa ma największe problemy. Dodatkowo ugruntowuje on umiejętności matematyczne przed sprawdzianami kompetencji, czy maturą. Odbywa się w atmosferze dużo większej, pozytywnej motywacji.

Więcej na stronie Matematycznych Pretekstów.