W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Zmiany w platformach e-learningowych Politechniki Białostockiej

30-07-2025

 

Informujemy, że w dniach 19–20 sierpnia przeprowadzona zostanie archiwizacja kursów w dotychczasowym Moodle: https://moodle.pb.edu.pl/.

Kursy zostaną przeniesione do Archiwum: https://archiwummoodle.uci.pb.edu.pl/.

A co po archiwizacji?
Studenci będą mieli dostęp wyłącznie do podglądu kursów.

Nauczyciele akademiccy będą mogli pobrać materiały umieszczone w kursach, lecz nie będzie możliwe wprowadzanie zmian.

 

Najważniejsze informacje dla wykładowców:

✅ Tworzenie kursu w Moodle – możliwe bezpośrednio z poziomu USOSweb
✅ Aktywowanie kursu w Moodle i zarządzanie użytkownikami
✅ Zamawianie zespołów przedmiotowych i kursów:

Po zakończeniu prac administracyjnych w dziekanatach dostępna będzie usługa zamawiania zespołów w Teams oraz kursów w Moodle bezpośrednio z poziomu USOSweb.

Utworzone kursy i zespoły będą automatycznie uzupełnione o studentów przypisanych do grup zajęciowych.

 

Ponadto, z dniem 30 września 2025 r. zakończone zostanie funkcjonowanie platformy CKZ (Eduportal) – https://ckz.pb.edu.pl/Eduportal.

Obecny system, ze względu na swoją przestarzałą architekturę, nie spełnia współczesnych standardów w zakresie obsługi kształcenia zdalnego.

Od początku nowego roku akademickiego główną platformą e-learningową Politechniki Białostockiej będzie Moodle, który z powodzeniem działa od ubiegłego roku i jest w pełni zintegrowana z systemem USOSweb, umożliwiając automatyczne zarządzanie kursami i użytkownikami.

Nowa platforma szkoleniowa dla pracowników Komputer

Wkrótce zostanie udostępniona nowa platforma szkoleniowa, na którą przeniesione zostaną kursy i szkolenia pracownicze.

Jeżeli chcą Państwo przenieść własne kursy do nowego systemu, zapraszamy do testowania środowiska na stronie https://piaskownicamoodle.uci.pb.edu.pl/.

Potrzebujesz pomocy?
W razie problemów zachęcamy do kontaktu z Uczelnianym Centrum Informatycznym za pośrednictwem usługi Helpdesk.
Prosimy wszystkich nauczycieli akademickich o pobranie materiałów z platformy CKZ oraz zapoznanie się z nowymi zasadami korzystania z Moodle i nowej platformy szkoleniowej.