W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Prace administracyjne w systemach Office365 i Moodle (16-30 września 2024)

09-09-2024
Grafika: Prace administracyjne Office i Moodle

W dniach 16-30 września 2024 roku w systemach uczelnianych przeprowadzone będą prace archiwizacyjne. Obejmą one dwa kluczowe narzędzia, które wykorzystywane są do edukacji zdalnej: Office365 oraz Moodle.

 

Działania mają na celu utrzymanie optymalnej wydajności systemów, zapewnienie bezpieczeństwa danych oraz zachowanie porządku w systemach.

Uwaga! Obowiązek archiwizacji zespołów/kursów nietworzonych systemowo spoczywa na pracownikach, właścicielach danych kursów/zespołów.

 

Archiwizacja zespołów w Teams:

W dniach 23-24 września przeprowadzona zostanie archiwizacja wszystkich zespołów przedmiotowych dostępnych w Office 365 utworzonych poprzez USOSweb.

Archiwizacja spowoduje przeniesienie zespołów tworzonych poprzez USOSweb z listy „aktywne zespoły” oraz zablokuje ich aktywność. Warto podkreślić, że cała zawartość związana z zespołami zostanie zachowana i będzie dostępna do odczytu w dowolnym momencie. Pliki, historię konwersacji i inne dane można będzie ponownie wykorzystać.

Kroki niezbędne do odarchiwizowania zespołu w MS Teams, w przypadku gdyby to było konieczne, zostały szczegółowo opisane w instrukcji umieszczonej na docs.uci.pb.edu.pl: Archiwizacja zespołów w usłudze MS Teams

Najważniejsze informacje:

Archiwizacja kursów w Moodle:

Zarchiwizowane kursy na platformie Moodle zostaną przeniesione do Archiwum. Po zakończeniu prac archiwizacyjnych studenci i nauczyciele będą mieli dostęp jedynie do przeglądania tych kursów, bez możliwości wprowadzania zmian. Dostęp do zarchiwizowanych materiałów dla studentów będzie ograniczony do podglądu. Nauczyciele akademiccy będą mieli możliwość pobrania swoich materiałów umieszczonych w kursach.

Najważniejsze informacje:

Zamawianie zespołów/kursów:

Przypominamy, że wraz z zakończeniem prac administracyjnych w Dziekanatach udostępniona zostanie usługa zamawiania zespołów przedmiotowych w Teams oraz kursów w Moodle z poziomu USOSweb (ok. 27-30 września – zależne od postępu prac w dziekanatach). Zespoły/kursy, które zostaną utworzone po zgłoszeniu w USOSweb, będą automatycznie uzupełnione o studentów przypisanych do tych grup.

Informacje szczegółowe Teams: Zamawianie zespołu w Teams

Informacje szczegółowe Moodle: Zamawianie kursu w Moodle

 

W razie trudności zachęcamy do kontaktu z Uczelnianym Centrum Informatycznym za pośrednictwem usługi: Helpdesk.