Zaloguj się do systemów informatycznych Uczelni – dostęp dla pierwszaków
14-09-2023
Systemy udostępnione dla studentów i doktorantów Politechniki Białostockiej zostały omówione poniżej.
Dla nowoprzyjętego studenta studiowanie rozpoczyna się od najistotniejszej czynności jaką jest zatwierdzenie ślubowania. Odbywa się ono w systemie USOSweb a dzięki niemu nabywane są pełne prawa studenckie i uzyskuje się dostęp do uczelnianych systemów informatycznych, w tym do platform kształcenia zdalnego.
Uwaga! Dostęp uzyskasz nie wcześniej niż 1 października.
Jak zatwierdzić ślubowanie
Zarówno studenci, jak i doktoranci ślubowanie zatwierdzają w systemie USOSweb Politechniki Białostockiej podczas pierwszej próby logowania na stronie https://usosweb.pb.edu.pl.
Potwierdzone oświadczenie możesz zweryfikować w zakładce „Mój USOSweb” (1) -> „Oświadczenia” (2) -> „Ślubowanie studenta” lub „Ślubowanie Szkoła Doktorska” (3).
Po zatwierdzeniu ślubowania otrzymasz 2 wiadomości z Uczelnianego Centrum Informatycznego:
- z danymi dostępowymi do Office 365
- informującą o zmianie w systemie USOS podstawowego adresu e-mail. Od tego momentu by zalogować się do systemu USOSweb należy używać adresu uczelnianego oraz używanego dotychczas w USOSweb hasła.
Nie pamiętasz hasła? Odzyskaj je podając adres uczelniany. Odbierz pocztę służbową, właśnie tam wpłyną dane do logowania.
Jest to elektroniczny system, w którym studenci sprawdzają swoje oceny wystawione przez nauczycieli oraz mogą oceniać prowadzenie zajęć w ankietach studenckich. Znajdują się tu również opisy zajęć wraz z kryteriami ich zaliczenia oraz podstawowa literatura zawarta w katalogu przedmiotów.
Do logowania do systemu USOSweb (https://usosweb.pb.edu.pl) należy użyć adresu e-mail używanego w trakcie rekrutacji oraz hasła, które zostało wygenerowane przez dziekanat. Jeżeli hasło jeszcze nie zostało przekazane można użyć funkcji „Ustaw nowe hasło”.
Szczegółowy opis logowania dostępny jest pod adresem: http://bit.ly/LogowanieDoUSOSweb
UWAGA! Jeżeli dokonałeś zmiany konta w systemie USOSweb to właśnie to nowe konto powinno być używane do resetowania hasła lub logowania.
Usos jest dostępny również w wersji na smarfony. Mobilny USOS PB to aplikacja dostępna w polskiej i angielskiej wersji językowej, dostępna jest na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Do poprawnego korzystania z aplikacji wymagane jest konto w serwisach uczelnianych PB (tzw. konto CAS).
Mobilny USOS PB jest darmowy i dostępny pod adresem:
Android: Mobilny USOS PB_Android
iOS: Mobilny USOS PB_iOS
Szczegółowe informacje dot. aplikacji znajdują się na stronie: Mobilny USOS na PB
Zonifero to wirtualna mapa, która ułatwia poruszanie się po Politechnice Białostockiej. Nie wiesz, gdzie znajduje się laboratorium, w którym masz zajęcia, sala wykładowa na wydziale? Dzięki Zonifero znajdziesz pomieszczenia, dziekanat i wykładowców.
Aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemem android oraz na iOs.
Uwaga! Logując się do aplikacji, wpisz PB jako nazwę organizacji.
Szczegółowe informacje dot. logowania znajdują się na stronie Zonifero na PB
Wszyscy studenci Politechniki Białostockiej otrzymują dostęp do Office 365 (office.com), gdzie dostępna jest m.in. studencka skrzynka pocztowa, służąca do oficjalnej komunikacji z Uczelnią.
Dane do logowania dla osób rozpoczynających studia zostaną przesłane na adres e-mail, podany podczas rekrutacji.
Szczegółowe informacje dot. Office 365 znajdują się na stronie: Office365 w PB
Podczas logowania na platformę CKZ (ckz.pb.edu.pl) należy użyć adresu e-mail używanego w trakcie rekrutacji oraz hasła, które zostało wygenerowane przez dziekanat. Jeżeli hasło jeszcze nie zostało przekazane, można użyć funkcji „Ustaw nowe hasło”. Po drugiej wiadomości z UCI dotyczącej zmiany podstawowego adresu e-mail ulegnie zmianie adres, którym logujesz się do tej platformy.
Szczegółowe informacje dot. CKZ znajdują się na stronie: CKZ w PB
Podczas logowania na platformę Moodle (moodle.uci.pb.edu.pl) należy użyć adresu e-mail używanego w trakcie rekrutacji oraz hasła, które zostało wygenerowane przez dziekanat. Jeżeli hasło jeszcze nie zostało, przekazane można użyć funkcji „Ustaw nowe hasło”. Po drugiej wiadomości z UCI dotyczącej zmiany podstawowego adresu e-mail ulegnie zmianie adres, którym logujesz się do tej platformy.
W przypadku problemów z logowaniem lub z użytkowaniem platform należy wysłać zgłoszenie poprzez formularz Helpdesk – zgłaszanie problemów z obsługą systemów i usług – Uczelniane Centrum Informatyczne Politechniki Białostockiej
Najczęściej spotykane problemy z logowaniem zostały opisane na stronie suportu firmy Microsoft: http://bit.ly/ProlemyZLogowaniemDoOffice365