O systemie USOSweb
USOSweb – Wirtualny dziekanat
Aplikacja stowarzyszona USOSweb powstała jako pierwsza i oferuje największą liczbę usług. Pozwala na przeniesienie na płaszczyznę elektroniczną wielu czynności i procedur wykonywanych przez nauczycieli akademickich i studentów, które są związane z organizacją i dokumentacją przebiegu studiów.
Kilka najważniejszych czynności możliwych do wykonania:
- przez pracowników prowadzących zajęcia:
- sprawdzanie planu prowadzonych zajęć i prowadzenie planu zajęć „własnych”,
- otrzymanie list uczestników grup zajęciowych, eksport danych,
- wystawianie ocen i zaliczeń, drukowanie i zatwierdzanie protokołów,
- przez studentów:
- sprawdzanie planu zajęć, uzyskanych ocen i zaliczeń, uzupełnianie osiągnięć przedmiotowych i punktowych,
- wypełnianie ankiet dotyczących procesu dydaktycznego czy uczestniczenie w wyborach organizowanych w ramach systemu USOSweb,
- uzyskiwanie informacji o płatnościach za usługi edukacyjne, otrzymanej pomocy materialnej itp.,
- komunikowanie się z uczestnikami swoich grup zajęciowych i ich prowadzącymi.
Ponadto każdy może zapoznać się z oferowanymi przedmiotami, wymaganiami dydaktycznymi na poszczególnych kierunkach studiów, strukturą uczelni, wyszukać pracowników.
Szczegółowe informacje na temat systemu i jego zastosowań można znaleźć nie tylko w dokumentacji, ale także w nowatorskich e-podręcznikach dostępnych w systemie Pomocy.