Tożsamość cyfrowa w Politechnice Białostockiej – weryfikacja
24-01-2025
Już 3 lutego 2025 r. ponowiona zostanie wysyłka linków weryfikacyjnych służących potwierdzeniu Tożsamości cyfrowej niezweryfikowanych pracowników Uczelni. Dzięki czemu pracownicy posługując się cyfrowym kontem Office 365 (Microsoft Entra ID) będą mogli załatwiać również sprawy administracyjne w uczelni (np. odebrać PIT, druk RMUA) a w efekcie końcowym jednym loginem i hasłem będą logowali się do wszystkich systemów Uczelnianych zarządzanych przez Uczelniane Centrum Informatyczne.
Tożsamość cyfrowa w instytucji definiowana jest jako zbiór danych o pracowniku, który pod względem bezpieczeństwa, efektywności i zgodności z regulacjami i politykami powinien być właściwie zarządzany. Tożsamość jest zatem elektronicznym sposobem na jednoznaczną identyfikację osoby.
W dniu 3 lutego 2025 r. niezweryfikowani etatowi pracownicy Uczelni posiadający aktywne służbowe konto pocztowe otrzymają wiadomość z poczty Uczelnianego Centrum Informatycznego (identity@uci.pb.edu.pl), która będzie zawierała zaproszenie do przejścia procedury weryfikacji tożsamości cyfrowej. Celem tego procesu jest ujednolicenie sposobu logowania do zasobów uczelnianych oraz podwyższenie standardów bezpieczeństwa.
Do przejścia procesu koniecznym będzie zalogowanie się do służbowej skrzynki pocztowej w domenie pb.edu.pl oraz do usługi Office365 w domenie st.pb.edu.pl (dane tożsame z wykorzystywanymi podczas logowania np. do aplikacji Teams).
Prosimy o skorzystanie z linku, który przekieruje Państwa na dedykowaną stronę weryfikacyjną.
Proces przydzielania tożsamości cyfrowej:
- Proszę zweryfikować swoje dane pracownicze, logując się do usługi Office 365 za pomocą uczelnianego konta Office 365 w domenie: st.pb.edu.pl, sd.pb.edu.pl, student.pb.edu.pl (w przypadku studentów będących pracownikami). Jeżeli wyświetlane na stronie informacje są poprawne, proszę o naciśnięcie przycisku „Prześlij dane”.
- W przypadku konieczności dokonania korekty danych, proszę wprowadzić informację w polu „Uwagi” i nacisnąć przycisk „Prześlij dane”. Pracownicy Uczelnianego Centrum Informatycznego skontaktują się z Państwem, w celu potwierdzenia wprowadzonych danych.
Twoje dane będą teraz przetwarzane przez Uczelniane Centrum Informatyczne a następnie poddane synchronizacji systemowej.
Po pozytywnym zatwierdzeniu procesu przez pracowników UCI uzyskasz możliwość logowania m.in. do systemu Teta ME. Proszę czekać na wiadomość informującą o uzyskaniu dostępu do tego systemu.
Uczelniane Centrum Informatyczne rekomenduje zabezpieczenie dostępu do swojej tożsamości cyfrowej i jej zasobów za pomocą uwierzytelniania wieloskładnikowego.
Najprostszym rozwiązaniem jest korzystanie z aplikacji Microsoft Authenticator. Dzięki niej masz możliwość zatwierdzania logowania poprzez aplikację mobilną za pomocą powiadomień push lub kodów jednorazowych.
Aby skorzystać z tej funkcji, pobierz aplikację:
![]() |
![]() |
Google Play |
App Store
|
Instrukcja konfiguracji aplikacji Microsoft Authenticator jest dostępna na stronie Dokumentacji UCI PB. Znajdziesz ją na głównej stronie Uczelnianego Centrum Informatycznego, w zakładce „E-instrukcje do systemów”.”