Usuwanie konta MS Teams z urządzenia
30-12-2021Logując się do aplikacji Microsoft Teams mamy możliwość wyłączenia zapamiętania danych logowania.
Podczas pierwszego logowania, po wpisaniu adresu e-mail oraz hasła należy wybrać „Zaloguj”.
Następnie należy postępować zgodnie z podpowiedziami systemu. By system nie zapamiętywał danych logowania przy kolejnym oknie proszę wybrać „Nie, zaloguj się tylko do tej aplikacji” (1).
Jeżeli nie wybraliśmy tej opcji, poniżej przestawiamy dwa sposoby usuwania konta z urządzenia.
Sposób pierwszy. Usuwanie konta z Windows lub z systemu macOS.
- Po otwarciu menu „Start” (lewy dolny róg), wybierz „Ustawienia”(1).
- Wybieramy „Konta” (2), następnie „Uzyskaj dostęp do miejsca pracy lub nauki” (3).
- Wybierz konto, które chcesz usunąć z urządzenia, a następnie „Rozłącz” (4). Przy uruchomieniu aplikacji Microsoft Teams konto nie będzie domyślnym.
Usuwanie konta z systemu macOS.
- Wybierz pozycję „Finder” > „Applications” > „Utilities” > „Keychain Access (Dostęp do keychain)”.
- Kliknij prawym przyciskiem myszy konto, które chcesz usunąć.
- Wybierz pozycję „Usuń” [nazwa konta].
Sposób drugi. Usuwanie konta za pomocą skryptu PowerShell.
W tym celu należy zamknąć MS Teams i usunąć foldery jak w skrypcie PowerShell:
Stop-Process -Name Teams -Force -ErrorAction SilentlyContinue ('Microsoft.AAD.BrokerPlugin*','Microsoft.AccountsControl*') | foreach {Remove-Item -Path $env:LocalAppData\Packages\$_\* -Recurse -Force}
Taki tekst należy wkleić do okna konsoli PowerShell i nacisnąć „Enter”.
Uwaga: Przed zastosowaniem skryptu zalecane jest wylogowanie się z MS Teams.