Microsoft Teams – Czyszczenie pamięci podręcznej aplikacji
20-12-2021
Czyszcząc pamięć podręczną, możemy wyeliminować najczęstsze problemy, które są w stanie zakłócać pracę Teams.
Najczęstsze problemy:
- Długo ładująca się lub w ogóle nieuruchamiająca się aplikacja.
- Problem z logowaniem do innej organizacji (np. inna uczelnia).
- Brak możliwości przełączenia między organizacjami (np. gdy dostało się zaproszenie z innej uczelni).
- Pojawiający się kod błędu 42b.
Jak wyczyścić pamięć podręczną?
1. Wyłącz aplikację Teams. W pasku zadań (prawy dolny róg ekranu) wybierz ikonę Teams prawym przyciskiem myszy, a następnie „zakończ” (1).
2. Uruchom menedżer/eksplorator plików (2) i w pasku adresu wpisz „%appdata%\Microsoft\Teams” (3).
Możesz też też otworzyć aplikację „Uruchom” z Menu Start i tam wpisać „%appdata%\Microsoft\Teams”).
3. Usuń zawartość katalogu Teams (4).
4. Po usunięciu zawartości katalogu należy ponownie uruchomić aplikację MS Teams i zalogować się.
5. Microsoft Teams aktualizuje się dość często dlatego należy sprawdzić i zainstalować wszelkie dostępne aktualizacje. Wybierz trzy kropki w prawym górnym rogu aplikacji i wybierz „Sprawdź aktualizacje” (5). Microsoft Teams sprawdzi dostępność aktualizacji i pobierze je.
6. Uruchom ponownie Microsoft Teams. Aktualizacja zostanie automatycznie zainstalowana.