W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Microsoft Teams – Czyszczenie pamięci podręcznej aplikacji

20-12-2021
Logo aplikacji MS Teams
Wyczyszczenie pamięci podręcznej Microsoft Teams w wersji desktopowej (instalowanej w systemie) może rozwiązać wiele problemów z aplikacją.
 

Czyszcząc pamięć podręczną, możemy wyeliminować najczęstsze problemy, które są w stanie zakłócać pracę Teams.

Najczęstsze problemy:

  • Długo ładująca się lub w ogóle nieuruchamiająca się aplikacja.
  • Problem z logowaniem do innej organizacji (np. inna uczelnia).
  • Brak możliwości przełączenia między organizacjami (np. gdy dostało się zaproszenie z innej uczelni).
  • Pojawiający się kod błędu 42b.

 

Jak wyczyścić pamięć podręczną?

1. Wyłącz aplikację Teams. W pasku zadań (prawy dolny róg ekranu) wybierz ikonę Teams prawym przyciskiem myszy, a następnie „zakończ” (1).

Widok aplikacji MS Teams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Uruchom menedżer/eksplorator plików (2) i w pasku adresu wpisz „%appdata%\Microsoft\Teams” (3).

Możesz też też otworzyć aplikację „Uruchom” z Menu Start i tam wpisać „%appdata%\Microsoft\Teams”).

Wpis eksplorator plików w menu start

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wpis polecenia

 

 

 

 

3. Usuń zawartość katalogu Teams (4).

Widok zawartości katalogu Teams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Po usunięciu zawartości katalogu należy ponownie uruchomić aplikację MS Teams i zalogować się.

5. Microsoft Teams aktualizuje się dość często dlatego należy sprawdzić i zainstalować wszelkie dostępne aktualizacje. Wybierz trzy kropki w prawym górnym rogu aplikacji i wybierz „Sprawdź aktualizacje” (5). Microsoft Teams sprawdzi dostępność aktualizacji i pobierze je.

Wybrana funkcja: sprawdź aktualizacje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Uruchom ponownie Microsoft Teams. Aktualizacja zostanie automatycznie zainstalowana.