W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Dostęp do systemów informatycznych dla studentów pierwszego roku

18-08-2021
Dostęp do podstawowego systemu Uczelni, czyli do USOSweb możliwy jest dopiero po zakończeniu czynności administracyjnych w Dziekanacie, najczęściej jest to ostatni tydzień września.

Systemy udostępnione dla studentów Politechniki Białostockiej zostały omówione poniżej.

Pierwszą i najistotniejszą czynnością nowoprzyjętego studenta jest zatwierdzenie ślubowania. Odbywa się to w systemie USOSweb. Dopiero wówczas nabywane są pełne prawa studenckie i dostęp do uczelnianych systemów informatycznych, w tym do platform kształcenia zdalnego.
Uwaga! Dostęp uzyskasz nie wcześniej niż 1 października.

Jak zatwierdzić ślubowanie

Ślubowanie zatwierdzane jest w systemie USOSweb Politechniki Białostockiej podczas pierwszej próby logowania na stronie https://usosweb.pb.edu.pl.

 

USOSweb

Jest to elektroniczny system, w którym studenci sprawdzają swoje oceny wystawione przez nauczycieli oraz mogą oceniać prowadzenie zajęć w ankietach studenckich. Znajdują się tu również opisy zajęć wraz z kryteriami ich zaliczenia oraz podstawowa literatura zawarta w katalogu przedmiotów.

Do logowania do systemu USOSweb (https://usosweb.pb.edu.pl) należy użyć adresu e-mail używanego w trakcie rekrutacji oraz hasła, które zostało wygenerowane przez dziekanat. Jeżeli hasło jeszcze nie zostało przekazane można użyć funkcji „Ustaw nowe hasło”.

Szczegółowy opis logowania dostępny jest pod adresem: http://bit.ly/LogowanieDoUSOSweb

UWAGA! Jeżeli dokonałeś zmiany konta w systemie USOSweb to właśnie to nowe konto powinno być używane do resetowania hasła lub logowania.

 
Mobilny USOS PB

Usos jest dostępny również w wersji na smarfony. Mobilny USOS PB to aplikacja dostępna w polskiej i angielskiej wersji językowej, dostępna jest na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Do poprawnego korzystania z aplikacji wymagane jest konto w serwisach uczelnianych PB (tzw. konto CAS).

Mobilny USOS PB jest darmowy i dostępny pod adresem:

Android: Mobilny USOS PB_Android

iOS: Mobilny USOS PB_iOS

Szczegółowe informacje dot. aplikacji znajdują się na stronie: Mobilny USOS na PB

 

Zonifero, czyli jak nie zgubić się na PB

Zonifero to wirtualna mapa, która ułatwia poruszanie się po Politechnice Białostockiej. Nie wiesz, gdzie znajduje się laboratorium, w którym masz zajęcia, sala wykładowa na wydziale? Dzięki Zonifero znajdziesz pomieszczenia, dziekanat i wykładowców.

Aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemem android oraz na iOs.

Uwaga! Logując się do aplikacji, wpisz PolitechnikaBialostocka jako nazwę organizacji.

Szczegółowe informacje dot. logowania znajdują się na stronie Zonifero na PB

 

Platformy kształcenia zdalnego
Uczelnia udostępnia studentom 3 platformy do kształcenia zdalnego. Zgodnie z komunikatem (Komunikat dot. organizacji kształcenia w semestrze zimowym) Dziekani każdego z wydziałów decydują, z której platformy w danym roku akademickim będą korzystali studenci.
 

Wszyscy studenci Politechniki Białostockiej otrzymują dostęp do Office 365 (office.com), gdzie dostępna jest m.in. studencka skrzynka pocztowa, służąca do oficjalnej komunikacji z Uczelnią. Dane do logowania dla pierwszoroczniaków rozpoczynających studia stacjonarne I stopnia zostaną przesłane na adres mejlowy, podany podczas rekrutacji.

Dane do logowania dla osób rozpoczynających studia zostaną przesłane na adres mejlowy, podany podczas rekrutacji.

Szczegółowe informacje dot. Office 365 znajdują się na stronie: Office365 w PB

 

Podczas logowania na platformę CKZ (ckz.pb.edu.pl) należy użyć adresu e-mail używanego w trakcie rekrutacji oraz hasła, które zostało wygenerowane przez dziekanat. Jeżeli hasło jeszcze nie zostało przekazane, można użyć funkcji „Ustaw nowe hasło”.

Szczegółowe informacje dot. CKZ znajdują się na stronie: CKZ w PB

 

Podczas logowania na platformę Moodle (moodle.uci.pb.edu.pl) należy użyć adresu e-mail używanego w trakcie rekrutacji oraz hasła, które zostało wygenerowane przez dziekanat. Jeżeli hasło jeszcze nie zostało, przekazane można użyć funkcji „Ustaw nowe hasło”.

 

Masz problem z logowaniem?

W przypadku problemów z logowaniem lub z użytkowaniem platform należy wysłać wiadomość na adres:

  • USOSweb: usosweb@uci.pb.edu.pl
  • CKZ: eduportal@ckz.pb.edu.pl
  • Office365: office365@uci.pb.edu.pl
    Najczęściej spotykane problemy z logowaniem zostały opisane na stronie suportu firmy Microsoft: http://bit.ly/ProlemyZLogowaniemDoOffice365