Samoobsługowy reset hasła do Office365

03-03-2021

Uprzejmie informujemy, że dnia 5 marca społeczność akademicka uzyska możliwość samodzielnego resetowania hasła w usłudze Office365.

By mieć tą możliwość należy wprowadzić do systemu Office365 dane dodatkowe takie jak numer telefonu, dodatkowy adres e-mail (nie związany z domeną pb.edu.pl).

Warunki konieczne do korzystania z tej funkcjonalności to znajomość własnego loginu i niezablokowane konto Office365.

Jak to wygląda?
  1. Proszę wejść na stronę office.com i zalogować się na konto.
    Strona logowania portalu Office365Strona logowania portalu Office365
  2. Przy pierwszej próbie logowania system poprosi o podanie dodatkowych danych. Proszę skonfigurować numer telefonu (3), adres e-mail (4) lub obydwie opcje.
  3. Konfiguracja numeru telefonu:
    Podczas konfiguracji numeru telefonu należy podać niezbędne dane (wybrać kraj i podać numer telefonu) oraz wybrać sposób weryfikacji (5).
    System wyśle wiadomość tekstową sms lub zadzwoni w celu potwierdzenia poprawności wprowadzonego numeru.
    Strona logowania portalu Office365
    Strona logowania portalu Office365
    Jeżeli zostanie wybrana opcja sms to należy kod przesłany w wiadomości wpisać w oknie konfiguracji i zatwierdzić dane.
  4. Konfiguracja adresu e-mail:
    Podczas konfiguracji adresu należy podać niezbędne dane (alternatywny adres nie może być w domenie @pb.edu.pl) oraz wybrać sposób weryfikacji (6).
    Strona logowania portalu Office365
    Następnie proszę wybrać „Wyślij wiadomość e-mail” (7).
    Strona logowania portalu Office365
    Po wybraniu „Wyślij wiadomość e-mail” system wyśle wiadomość w celu potwierdzenia poprawności wprowadzonego adresu.
    Wygląd okna logowania do O365
    W kolejnym kroku należy zalogować się na podany wcześniej alternatywny adres i odebrać wiadomość, w której przesłany został kod.Widok przesłanej wiadomości na prywatne konto
    W O365 pojawi się opcja wprowadzenia kodu.

    Po weryfikacji kodu można już zakończyć proces (10).
    Strona logowania portalu Office365

Dzięki wprowadzeniu powyższych danych użytkownik będzie w stanie sam zresetować hasło. 

Istnieje również alternatywna metoda resetowania hasła. Ścieżka postępowania w przypadku pracowników i studentów wygląda inaczej i obejmuje następujące działania:

  • PRACOWNICY PB:
    Ze służbowego konta pocztowego (identyfikator@pb.edu.pl) należy wysłać prośbę o zresetowanie hasła w domenie @st.pb.edu.pl na adres: office365@uci.pb.edu.pl.
  • STUDENCI PB:
    Po zalogowaniu się w systemie USOSweb (https://usosweb.pb.edu.pl) należy przejść do zakładki Mój USOSweb (1) a następnie do informacji o Office365. Po wciśnięciu buttona „Resetuj hasło” (2) do Uczelnianego Centrum Informatycznego zostanie przesłane zlecenie resetu.
    reset hasła w USOSweb

Hasła resetowane są w dni robocze dwa razy dziennie (o godzinie 9:00 oraz o godzinie 15:00).


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.