W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Wyjazdy pracowników – Program KA131

 
Lista uczelni partnerskich w ramach Programu Erasmus+ KA103, KA131

 

 

Wyjazdy dydaktyczne nauczycieli (STA)

Zgodnie z zarządzeniem nr 96/2022 Rektora PB  z dnia 20 października 2022r.

Nauczyciele akademiccy zainteresowani wyjazdem zobowiązani są przesłać do Biura Współpracy Międzynarodowej na adres e-mailowy: erasmuswyjazdy@pb.edu.pl do dnia 18 listopada 2022 r.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DLA PRACOWNIKÓW W CELU PROWADZENIA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH (STA) FormularzSTA (DOCX, 18 KB) nie później niż w dniu 25 listopada 2022r. zostanie ustalona liczba osób, które otrzymały dofinansowanie w ramach środków przeznaczonych na dany nabór.

Ze względu na ochronę danych osobowych, osoby które aplikowały o wyjazd, otrzymają informacje o dofinansowaniu indywidualnie.

O przyznaniu środków na wyjazd decyduje Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej biorąc pod uwagę treść programu zapisanego w dokumencie Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching, z uwzględnieniem pierwszeństwa dla osób wyjeżdżających po raz pierwszy.

Po 25 listopada 2022 r., listę realizujących wyjazdy uważa się za zamkniętą. Dofinansowania będą przyznawane tylko w przypadku posiadania przez uczelnię wolnych środków. Formularze będą przyjmowane według kolejności zgłoszeń i rozpatrywane w ciągu 7 dni roboczych od momentu ich złożenia.

W formularzu zgłoszeniowym wpisujemy planowany miesiąc wyjazdu oraz  liczbę dni pobytu na Uczelni Zagranicznej.

 

Pracownicy zakwalifikowani na wyjazd zobowiązani są do poniższych czynności:

PRZED WYJAZDEM:

  • Nauczyciel kontaktuje się z uczelnią partnerską w celu uzgodnienia terminu wizyty (może skorzystać z pomocy wydziałowego koordynatora Programu Erasmus+);
  • Po uzgodnieniu terminu wizyty nauczyciel wysyła do uczelni partnerskiej skan wypełnionego formularza Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching z prośbą o akceptację terminu wyjazdu i tematyki zajęć dydaktycznych/zakresu działań;
  • Podpisany dokument przez uczelnię partnerską, zaakceptowany na PB przez wydziałowego koordynatora Programu Erasmus+ oraz dziekana, a także Polecenie wyjazdu zaakceptowane przez bezpośredniego przełożonego, wydziałowego koordynatora Programu Erasmus+ oraz dziekana  nauczyciel dostarcza do Biura Współpracy Międzynarodowej;
  • Przesyła również do BWM Ankietę osobową wraz z Informacją o przetwarzaniu danych osobowych, Zezwolenie na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku oraz Oświadczenie związane z COVID-19 (o ile nie uczynił tego wcześniej). Dokumenty dostępne są w BWM;
  • BWM przygotowuje umową finansową pomiędzy nauczycielem a PB na wyjazd w ramach Programu Erasmus+ i przed wyjazdem zaprasza nauczyciela po odbiór:- umowy finansowej,- karty ubezpieczeniowej,- stypendium wraz z  ryczałtem na podróż (które nauczyciel może otrzymać w formie gotówki lub przelewu na konto w Euro najwcześniej 30 dni przed wyjazdem);
  • Nauczyciel może wybrać podróż z wykorzystaniem ekologicznych środków transportu i uzyskać do 2 dni dodatkowego wsparcia indywidualnego na pokrycie kosztów podróży w przypadku wyjazdów do krajów oddalonych o 300 km; Po zrealizowanej mobilności  uczestnik, który otrzymał dodatek green travel zobowiązany jest do złożenia w BWM oświadczenia o przebiegu podróży (ze wskazaniem etapów i rodzajów wykorzystanych środków transportu) oraz przedstawienia dowodów podróży (biletów);
  • Ryczałt na podróż liczony jest zgodnie z kalkulatorem odległości Komisji Europejskiej
  •  Nauczyciel dokonuje zakupu biletu lotniczego/kolejowego/autobusowego, rezerwuje hotel itp.;
  • Okres pobytu nauczyciela akademickiego w uczelni partnerskiej (bez dni przeznaczonych na podróż) to 5 dni roboczych, minimalny okres do 2 dni robocze, podczas których wykładowca zobowiązany jest przeprowadzić co najmniej 8 godzin zajęć dydaktycznych;
  • Liczba dni jest uzależniona od zakresu zadań zaplanowanych do wykonania podczas pobytu w uczelni przyjmującej;    

W TRAKCIE WYJAZDU:

Nauczyciel uczestniczy we wszystkich zaplanowanych zajęciach i spotkaniach:

  • promuje różne formy i warunki kształcenia w PB:
    – oferta w ramach Programu Erasmus+ oraz dla freemoverów,
    – umowy o podwójnym dyplomowaniu;
  • ocenia perspektywy wymiany studentów;
  • weryfikuje możliwości współpracy naukowej, dydaktycznej:
    – wspólne naukowe tematy robocze;
    – wspólne aplikowanie o projekty;
    – ogólna dwustronna umowa o współpracy (prorektorzy, dziekani);
    – inne;

PO POWROCIE:

W terminie 7 dni od powrotu nauczyciel składa w BWM następujące dokumenty/materiały:

  • Confirmation letter, tj. dokument poświadczający czas pobytu i liczbę godzin zrealizowanych zajęć, przygotowany przez uczelnię przyjmującą. Okres pobytu potwierdzonego przez uczelnię przyjmującą musi się zgadzać z terminem podanym w Staff Mobility for Teaching oraz w umowie finansowej (tj. od 2 do 5 dni); Sprawozdanie z realizacji programu pobytu – w formie ankiety (z konkretnymi informacjami, wnioskami i propozycjami);
  • Materiały informacyjne o uczelni przyjmującej, propozycje współpracy itp.;
  • Przesyła mailem krótką notatkę z pobytu wraz ze zdjęciami z wyjazdu (z ich opisem i podaniem autorstwa, zostaną one zamieszczone na stronie BWM PB i innych mediach społecznościowych;
  • Po mailowym wezwaniu poprzez serwer Komisji Europejskiej Erasmus+ nauczyciel wypełnia on-line Ankietę Stypendysty – Participant Report Request, najpóźniej w terminie 30 dni po otrzymania wezwania;
  • Przekazuje zainteresowanym studentom informacje o wizytowanej uczelni (np. na prośbę wydziałowego koordynatora Programu Erasmus+, dziekana, samych studentów);
  • Uczestniczy w wydarzeniach promocyjnych dotyczących mobilności Programu Erasmus+ organizowanych przez BWM PB i Uczelnię;

 

Wyjazdy szkoleniowe pracowników administracji (STT)

 

Zgodnie z Zarządzeniem nr 96/2022 Rektora PB z dnia 20 października 2022r.

Pracownicy zainteresowani wyjazdem zobowiązani są przesłać do Biura Współpracy Międzynarodowej  na adres e-mailowy: erasmuswyjazdy@pb.edu.pl do dnia 18 listopada 2022 r.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DLA PRACOWNIKÓW W CELU UDZIAŁU W SZKOLENIU (STT), FormularzSTT (DOCX, 20 KB), nie później niż w dniu 25 listopada 2022r. zostanie ustalona liczba osób, które otrzymały dofinansowanie w ramach środków przeznaczonych na dany nabór.

Ze względu na ochronę danych osobowych, osoby które aplikowały o wyjazd, otrzymają informacje o dofinansowaniu indywidualnie.

O przyznaniu środków na wyjazd decyduje Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej biorąc pod uwagę treść programu zapisanego w dokumencie Mobility Agreement Staff Mobility for Training (merytoryczne uzasadnienie wyjazdu w kontekście zadań, obowiązków służbowych), z uwzględnieniem pierwszeństwa dla pracowników administracyjnych i osób wyjeżdżających po raz pierwszy.

Po 25 listopada 2022 r. listę realizujących wyjazdy uważa się za zamkniętą. Dofinansowania będą przyznawane tylko w przypadku posiadania przez uczelnię wolnych środków. Formularze będą przyjmowane według kolejności zgłoszeń i rozpatrywane w ciągu 7 dni roboczych od momentu ich złożenia.

W formularzu zgłoszeniowym wpisujemy planowany miesiąc wyjazdu oraz  liczbę dni pobytu na Uczelni Zagranicznej:

 

Pracownicy zakwalifikowani na wyjazd zobowiązani są do poniższych czynności:

 

PRZED WYJAZDEM:

  • Pracownik kontaktuje się z uczelnią partnerską w celu uzgodnienia terminu wizyty (może skorzystać z pomocy wydziałowego koordynatora Programu Erasmus+);
  • Po uzgodnieniu terminu wizyty pracownik wysyła do uczelni partnerskiej skan wypełnionego formularza Mobility Agreement Staff Mobility for Training z prośbą o akceptację terminu wyjazdu i tematyki zajęć dydaktycznych/zakresu działań;
  • Podpisany dokument przez uczelnię partnerską, zaakceptowany na PB przez bezpośredniego przełożonego, a także Polecenie wyjazdu zaakceptowane przez bezpośredniego przełożonego, pracownik dostarcza do Biura Współpracy Międzynarodowej;
  • Przesyła również do BWM Ankietę osobową wraz z Informacją o przetwarzaniu danych osobowych, Zezwolenie na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku oraz Oświadczenie związane z COVID-19 (o ile nie uczynił tego wcześniej). Dokumenty dostępne są w BWM;
  • BWM przygotowuje umową finansową pomiędzy pracownikiem a PB na wyjazd w ramach Programu Erasmus+ i przed wyjazdem zaprasza pracownika po odbiór:
  •  

W TRAKCIE WYJAZDU:

Pracownik uczestniczy we wszystkich zaplanowanych zajęciach i spotkaniach promuje różne formy i warunki kształcenia w PB:

  • oferta w ramach Programu Erasmus+ oraz dla freemoverów;
  • umowy o podwójnym dyplomowaniu;
  • inne perspektywy wymiany studentów;

 

PO POWROCIE:

W terminie 7 dni od powrotu pracownik składa w BWM następujące dokumenty/materiały:

  • Confirmation letter, tj. dokument poświadczający czas pobytu i liczbę godzin zrealizowanych zajęć, przygotowany przez uczelnię przyjmującą. Okres pobytu potwierdzonego przez uczelnię przyjmującą musi się zgadzać z terminem podanym w Staff Mobility for Teaching oraz w umowie finansowej (tj. od 2 do 5 dni); Sprawozdanie z realizacji programu pobytu – w formie ankiety (z konkretnymi informacjami, wnioskami i propozycjami);
  • Materiały informacyjne o uczelni przyjmującej, propozycje współpracy itp.;
  • Przesyła mailem krótką notatkę z pobytu wraz ze zdjęciami z wyjazdu (z ich opisem i podaniem autorstwa, zostaną one zamieszczone na stronie BWM PB i innych mediach społecznościowych;
  • Po mailowym wezwaniu poprzez serwer Komisji Europejskiej Erasmus+ pracownik wypełnia on-line Ankietę Stypendysty – Participant Report Request, najpóźniej w terminie 30 dni po otrzymania wezwania.
  • Przekazuje zainteresowanym studentom informacje o wizytowanej uczelni (np. na prośbę wydziałowego koordynatora Programu Erasmus+, dziekana, samych studentów);
  • uczestniczy w wydarzeniach promocyjnych dotyczących mobilności Programu Erasmus+ organizowanych przez BWM PB i Uczelnię;

Kontakt

Pokój 3C

mgr inż. Agnieszka Gniazdowska 
(85) 746 90 47
a.gniazdowska [at] pb.edu.pl

Uczelnie partnerskie

Wykaz uczelni

Koordynatorzy wydziałowi

Koordynatorzy wydziałowi