W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

UWAGA! Archiwizacja na Office

20-09-2021

Zakończył się semestr letni. Czas na porządki. W związku z powyższym informujemy, że w dniach 27 – 30 września na platformie Office 365 będą przeprowadzane prace administracyjne. W związku z powyższym mogą wystąpić okresowe problemy z dostępem do usług oferowanych w ramach pakietu.

 

W artykule omówione zostały działania, które podejmuje UCI ( w tym daty podjęcia działań) oraz te, które powinien podjąć wykładowca  by w razie konieczności bezproblemowo przejść na zdalny tryb kształcenia na platformie Office365 (w tym Teams):

 

Zaplanowano następujące działania:

27 – 28 września: archiwizacja WSZYSTKICH zespołów dostępnych w Office (w tym w Teams)

Archiwizacja ma na celu zachowanie porządku w aplikacji oraz zapewnienie dostępu do przetwarzanych informacji dot. kształcenia w semestrze letnim 2020/2021.

Uwaga: Po zarchiwizowaniu zespołu należące do niego konwersacje i pliki będą dostępne tylko do odczytu. Nadal będzie można przeszukiwać taki zespół w celu odnalezienia potrzebnych elementów. Po roku zespoły zostaną usunięte. 

 

Przywracanie zarchiwizowanego zespołu

Proszę pamiętać, że zawsze istnieje możliwość przywrócenia ważnego zespołu. Tylko właściciel/twórca zespołu może go przywrócić. W tym celu proszę wykonać następujące czynności:

  1. Przejdź do Teams -> Zespoły (1)
  2. Wybierz ikonę zarządzania (2), a następnie Zarządzaj zespołami (3).
  3. Wybierz zakładkę Zarchiwizowane (4), a następnie po prawej stronie nazwy zespołu, który ma być przywrócony, wybierz Więcej opcji (5).
  4. Wybierz pozycję Przywróć zespół (6).

Szczegółowe informacje dot. archiwizacji zespołów dostępne są na stronie: http://bit.ly/ArchiwizowanieWTeams

– 28-30 września:

Przygotowanie/udostępnienie na kontach pracowników zespołów zgodnych z danymi wprowadzonymi przez Dziekanaty w systemie USOS. Do zespołów będą przypisani koordynatorzy/prowadzący, natomiast nie będzie studentów.

Proszę pamiętać, że zespół należy aktywować. Dopiero wówczas stanie się widoczny dla studentów.

 

 

Aktywowanie zespołu

W tym celu należy wykonać poniższe kroki:

  1. Przejdź do Teams -> Zespoły (1)
  2. Wybierz zespół, który chcesz aktywować (2), a następnie w górnej części okna wybierz Aktywuj (3). Na następnym oknie potwierdź aktywację (4).

Po wykonaniu powyższych czynności należy przekazać studentom (np. przy pomocy USOS mail) kod do zespołu. Dopiero wtedy będą mogli dołączyć do zespołu.

 

Ukryte zespoły
Po przywróceniu, Zespół znajduje się w zakładce Ukryte (1). By go przywrócić należy wybrać … (2)
 
Ukryte zespoły Teams
 
 
A następnie wybrać opcję Pokaż.
 
Ukryte zespoły Teams
 
Generowanie kodu zespołu
UWAGA! Aktualnie w aplikacji Teams występują problemy z dołączaniem użytkowników poprzez KOD. Rekomendujemy udostępnianie linku do zespołu.
Udostepniuj link
 

W celu wygenerowania kod zespołu należy wykonać poniższe kroki:

  1. Przejdź do Teams -> Zespoły
  2. Wybierz zespół, którego kod chcesz udostępnić studentom. Z prawej strony wybierz Więcej opcji (1), a następnie Zarządzanie zespołem (2).
  3. Przy pomocy listy rozwijanej (3) przejdź do Ustawień (4). Jeżeli okno aplikacji jest w trybie pełnoekranowym, ustawienia będą widoczne od razu.
  4. W zakładce Ustawienia (5) przejdź do elementu Kod zespołu (6) i wybierz Wygeneruj (7). Skopiuj kod (8) i przekaż członkom zespołu (np. przy pomocy USOS mail).

 

Zanim wyślesz wiadomość… czyli wprowadzanie służbowego adresu w USOSweb

By system USOS mail działał poprawnie, należy zweryfikować czy do konta jest przypisany służbowy adres e-mail w domenie @pb.edu.pl.

Widok okna USOSweb z poziomu pracownika

W systemie USOSweb można wprowadzić adres stosując następującą ścieżkę:

https://usosweb.pb.edu.pl -> Zaloguj -> Dla Wszystkich (1) -> Mój Profil (2)

W przypadku potrzeby aktualizacji, należy wpisać nowy adres w polu Email (3) i kliknąć Zapisz (4).

 

zmiana adresu e-mail w systemie usosweb

 
Wiadomość do studentów poprzez USOS mail

Z systemu USOSweb można wysyłać powiadomienia (e-maile) do użytkowników tego systemu (np.: studenci, wykładowcy). Użytkownicy mogą wysyłać wiadomości dwoma sposobami.

 
Wysyłka bezpośrednio poprzez USOS mail

W panelu MÓJ USOSWEB (1) klikamy na USOS MAIL i Nowa wiadomość (2).

Pojawia się okno tworzenia nowej wiadomości, gdzie należy podać grupę odbiorców (3 – poniżej opisano opcje wyboru odbiorców) oraz wpisać temat wiadomości (4), treść (5). Można również załączyć plik (6).

Po wprowadzeniu niezbędnych informacji wybierz Wyślij (7).

Wysyłanie wiadomości e-mail w systemie USOSweb

 
Dodawanie odbiorców

W oknie wyboru odbiorców można dodać odbiorców indywidualnych (3a), grupy zajęciowe (3b) lub wcześniej utworzone własne grupy.

W zakładce odbiorcy indywidualni można dodać konkretny adres e-mail lub dodać osobę wpisując imię, nazwisko (pojawia się lista osób zgodnych z szukaniem). Po znalezieniu osoby zaznaczamy ją i klikamy na przycisk „ZAPISZ I ZAMKNIJ” (3c). Analogicznie postępujemy, gdy chcemy dodać więcej osób.

Wybór osoby do której zostanie wysłany e-mail w systemie USOSweb

 

W zakładce grupy zajęciowe (3d) wybieramy do kogo konkretnie, chcemy wysłać wiadomość (np.: studenci grupy) oraz po rozwinięciu roku akademickiego, przedmiotu zaznaczamy, np.: Wykład ,itp. (3e).

W zakładce moje grupy można wybrać stworzoną wcześniej grupę.

Chcąc zakończyć dodawanie odbiorców, klikamy na ZAPISZ I ZAMKNIJ lub ANULUJ (3f).

Wybór grupy do której zostanie wysłany e-mail w systemie USOSweb

 

Przed wysłaniem napisanej wiadomości można jeszcze zaznaczyć, czy wysłać do siebie kopię tej wiadomości oraz czy chcemy otrzymać raport z podsumowaniem operacji wysłania. Na koniec klikamy WYŚLIJ.

 

Wysyłka z poziomu panelu ZAJĘCIA

W panelu MÓJ USOSWEB (1) klikamy na konkretnych zajęciach w kolumnie ZAJĘCIA (2).

W następnym kroku należy wybrać wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail) (3). Kolejne kroki należy wykonywać zgodnie z instrukcją wysyłania USOS mail.

Wysyłanie wiadomości e-mail w systemie USOSweb z poziomu zajęć Wysyłanie wiadomości e-mail w systemie USOSweb z poziomu zajęć

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem poczty e-mail:

Office 365: office365 [at] uci.pb.edu.pl

USOSweb: usosweb [at] uci.pb.edu.pl